Kokemuksia pienistä tehostarteista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja oceanic7, 13.4.2020.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ajattelin koneswapin yhteydessä hyödyntää vanhaa pikkulohkon alkuperäistä starttia ja lykkäsin sen sitten 454:n kylkeen, tuloksena vaivalloista starttaamista ja kuumana ei jaksa pyörittää juur lainkaan. Vanhaa väljää konetta pyöritteli ihan mukavasti mutta tän uuden kanssa nousi tie pystyyn. Niin mikähän Suomen startti-tarjonnasta kannattaisi hankkia? Ruttua ei ole normaalia enempää.
    Powermasteria näkyy Partsissa ainakin olevan.
     
  2. faffeli

    faffeli Gearhead

    Povermaster toiminut mulla ainakin hyvin vakio pikkulohkossa....
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mulla pieni kiinalainen SBCn startti 500cid cadillacissa ja toimi kesän paremmin kun alkup.
     
    Muokattu: 14.4.2020
  4. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    Powermaster Mastertorque ollut n 10v kiinni parissa SBC:ssä. Hyvin pyörittänyt, kuumakäynnistyksessäkin.

    Mutta, jos Powermasterilla tulee solkun kytkeytymisongelmia, paksumpaa johtoa solkulle ja/tai rele väliin. Varsinkin vanhat orkkisvirtalukot ja johdot eivät tahdo riittää kys. startin solkkua paukauttamaan aina kiinni.
     
    Gary Grand, Seevu ja joosexsex tykkäävät tästä.
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Parin kw:n tehotartti tuli nyt sitten hankittua, katsotaan miten kestää. Partsissa perushintaisissa lähinnä ei-oota tarjolla, kysyntä ollut vissiin kovaa tai starttien keväinen joukkokuomela...
     
  6. joosexsex

    joosexsex Gearhead

    Kiitos vinkistä.
    Mastertorque SBF:ssä jättää toisinaan kytkeytymättä. Lämpötilalla ei merkitystä.
    Kun kytkeytyy, niin pyörittää kyllä hyvin myös lämpimänä.
     
  7. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    Eipä mittään.
    Tuo mun kirjoittelu oli siis oma kokemus. Oli ensin vuoden verran hienosti toiminut Powermasteri, seuraavana kesänä alkoi ongelmat. Pienen pieni napsahdus kuului avainta käännettäessä, ei muuta. Kun antoi solkulle suoraan virtaa niin johan toimi.
    Lisäsin siis releen virtalukon starttipiuhan ja solkun väliin, releen päävirtajohdot lyhyet ja riittävän paksut. Sen jälkeen toiminut aina n 8 vuotta.

    Jos mahdollista, mittaa yleismittarilla jännite-ero starttauksen aikana solkun piuhan ja ison plussan välillä. Siinä ei saisi olla suurta jännite-eroa.
     
    joosexsex tykkää tästä.
  8. SauliK

    SauliK Gearhead

    mulla powermasterissa samaa vikaa että ei jaksa lyödä hammaskehälle asti, irrallaan kyllä toimii eikä sisuskaluista löytyny mitään vikaa

    uusi samanlainen korjasi vian mutta täytyy mielenkiinnon vuoksi testata tuota vinkkiä!
     
    joosexsex tykkää tästä.
  9. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Kirjaanpa tähän ylös omatkin kokemukseni. Kokeilin 12-puristeissa pikkulohkossani Summitin High Torque Mini Starter:a ja ei ollut hyvä. Epätoivoista shimmailua ja toiminta jäi epämääräiseksi. Välillä starttasi ja välillä ei. No, totta puhuen en ihan hirveästi jaksanut sen kanssa säätää vaan ostin Parts:sta "kalleimman" Power Masterin ja sen kanssa ei ole ollut mitään hankaluuksia.
     

Kerro tästä muillekin!