Kokemuksia Poikoselta ostetuista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja linjari1, 3.11.2018.

  1. linjari1

    linjari1 1st gear

    Kyllä on kusetettu olo. Me ostettiin juhannuksena -65 mustangi Poikosen kautta. Piti olla alle kahdessa kuukaudessa Suomessa ja ostettiin kyytiin vielä kaikki puuttuvat ja rikkinäiset osatkin jotka kertoi. Musse piti olla maalattu, uusi sisusta, moottoriremontti tehty ja ainoastaan kasaaminen kesken. Maksettiin mitä pyysi ja oli tarkoitus parin viikon hommilla päästä ajamaan vielä kesän aikana. Kauhea kiire oli rahojen saamisella, että saisi auton heinäkuussa jo Suomeen ja osat kyytiin - rahat maksettiinkin kahdessa päivässä, mutta kesti melkein neljä kuukautta saada auto Suomeen ja syy ainoastaan Poikosessa, shippaaja hoiti homman aivan kympin arvoisesti. Maksetuista osista löytyi ainoastaan etuhiekkapelti. Loput vieläkin 5 kk jälkeen matkalla, villi arvaus oli, että ovat menneet jonkun muun auton kyytiin, joka myöskin viipynyt ilmeisen pitkään. Autosta puuttui sellaisia pieniä osia, joista ei ollut mitään puhetta, kuten lämmityslaitteen puhallin, cowlin ja iskareiden väliset tuet ja kuskin oven ikkunat esimerkiksi. Nämä olisi pitänyt kokeneen ostajan huomata hetkessä. Puutteita paljon. Lisäksi mm. keulasta löytyi huonosti tehty kolarikorjaus yms. Autoa kuitenkin markkinoitiin kolaroimattomana ja ruosteettomana. Positiivista on, että ruosteita ei näytä juurikaan olevan ja peltitöistä selviää ehkä parissa viikossa. Maalaus menee uusiksi, koska naarmuja lähes joka pinnassa ja ainakin konepelti pitää vaihtaa. Ei pohjatyötkään kauheesti aikaa vie. On luvannut lähettää puuttuvat osat jo vaikka kuinka moneen kertaan, vaan ei mitään kuulu. Puuttuvien osien, siis niiden joiden olisi pitänyt autossa olla kiinni, arvo vähän toista tuhatta Suomesta hommattuna. Kone ei pyörinyt kunnolla ja tänään lopulta avattiin remontoitu moottori. Ensimmäiseksi kumpikin valupakosarja lähti kahdessa osassa irti. On laitettu kyllä esim. uusi jakopää, vaan kaikista runkolaakereista on pinta kulunut jo kokonaan pois. Sama juttu kankien kanssa. Sylinterit naarmuilla ja ei edes hoonattu. Toisin sanoen uusiksi meni koko homma. Nyt on loppunut jo kaikki yhteydenpitokin myyjän puolelta.. Menee kyllä täysin petoksen puolelle tää homma. Aivan täys kusettaja koko äijä.
     
  2. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  4. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Alvarin homma oli melkoista. Piti alkaa lukemaan uudestaan tuota juttua, vaikka miehen suusta olen kuullutkin osan tästä sopasta.
     
  5. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Poliisille vaan tekemään rikosilmoitusta. Tuohan on selvä petos.
     
  6. TerhiU

    TerhiU 1st gear

    ”Poliisille vaan tekemään rikosilmoitusta. Tuohan on selvä petos.”

    Ilmeisesti näin täytyy toimia.. Tyypillä nytkin 18 myynti-ilmoitusta tuolla.
     
  7. Alvari

    Alvari Gearhead

    Ei nuo meidän konttisotkut liitynyt mitenkään Poikoseen.
    Akilta olen saanut yhden huonon auton ja toinen olikin jo paaaljon parempi mitä uskalsin odottaakkaan!!
    Tosin halpaa ja hyvää ei ole kuin jaloviina (yhdentähden).
    Täytyy yrittää muistaa, että nämä ovat jo vanhoja autoja ja ruostetta ja kaiken maailman virityksiä tahtoo näistä löytyä aina...
     
  8. TerhiU

    TerhiU 1st gear

    ”Täytyy yrittää muistaa, että nämä ovat jo vanhoja autoja ja ruostetta ja kaiken maailman virityksiä tahtoo näistä löytyä aina...”

    Se on selvää, mutta maksetut osat n 1000 e pitää silti toimittaa, autosta puuttuu luvattuja osia n 1000 euron edestä, ja moottori piti olla remontoitu. Asiat pitää kertoa, niin kuin ne on.
     
    z 900 tykkää tästä.
  9. Alvari

    Alvari Gearhead

    Ei Aki sinne moottorin sisään voi nähdä vaan on luottanut myyjän sanaan...jäi mullakin varaovet ja ikkunat tulematta,mutta ne tulivat vähän jälkijunassa.
    Luulisin,että myös mustangin puuttuvat osaset löytyvät vielä!
     
  10. TerhiU

    TerhiU 1st gear

    ”Ei Aki sinne moottorin sisään voi nähdä vaan on luottanut myyjän sanaan...jäi mullakin varaovet ja ikkunat tulematta,mutta ne tulivat vähän jälkijunassa.
    Luulisin,että myös mustangin puuttuvat osaset löytyvät vielä!”

    Rahat meni Akille, joten myyjä on Aki, ja siis vastaa puheistaan. Voipi hoitaa alkuperäisen myyjän kanssa asiat ihan keskenään.. juu luullaan ja toivotaan, että löytyvät.
     
    1purehell, Powerstroke ja Peeaa tykkäävät tästä.
  11. night-train

    night-train Gearhead

    Tämä on niin nykypäivää. autot ei tule sekunnissa virheettömänä tontille kymppitonnilla.
    ostakaa uusia autoja niin tietää mitä saa, jos sittenkään. kysymys on kuitenkin +50 vuotta vanhoista romuista. näissä nyt on harvoin positiivisia yllätyksiä ja rahaa sekä aikaa että hermoja menee joka käänteessä. semmosta se on harrastus.
     
    240163, Jebbeez, Norri ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. rosswell47

    rosswell47 2nd gear

    Se on just näin eikä melkein.
     
    240163 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Se on varmasti jokaiselle selvää, mutta jollain perusteella se ostopäätös kuitenkin tehdään, ja tällaisessa tapauksessa kotimaisen myyjän sanassa on suurempi luottamuskerroin, mitä tulee ostettavan ajoneuvon kuntoon - jota ei paikan päälle ostajana pääse tutkimaan.
     
    Heikki, VilleTre ja rb tykkäävät tästä.
  14. M.K.

    M.K. Gearhead

    Mulle tuli Poikosen kautta Musse viimevuonna. Auto oli parempi ku mitä kuvauksesta kävi ilmi. Rahtaus kesti pitkään, mut oli myös kohtuuhintainen. En tarkkaan tiedä mikä ongelma oli, mutta tämä mun kottero vissiin odotteli aika pitkään, että pääsi konttiin asti.
    Yhteydenpito eli sähköpostittelu oli kyllä kankeata. Siihen kannattaisi panostaa lisää, niin pysyis odottava osapuoli tyytyväisempänä.
     
  15. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Ei nyt mitenkään suoraan ketjun aloittajaan liittyen, enemmän yleisellä tasolla kommentoiden. Kyllä tuo itsensä huijaaminen on aika vahvaa tuollaista ostettaessa. Aikataulujen venuminen ei pitäisi olla mitenkään yllättävää, niinhän se osatilauksissakin monesti menee. Voiko kukaan ihan oikeasti odottaa että purettu projekti olisi kahden viikon hommilla saatavissa ajoon?! Miksei se Amerikan Joe ole sitä tehnyt ja myynyt isommalla hinnalla? Entäpä miten suurella todennäköisyydellä siitä juuri maalatusta projektista löytyy bondoa ja kanaverkkoa sen ”re-sale red” maalauksen alta? Näihin Amerikan koneremontteihin en luottaisi ollenkaan, enkä kyllä pahemmin Suomessakaan tehtyihin ellei ole tosi hyviä dokumentteja osoittaa mitä tehty ja miten.

    Vaikka meneekin ihan totaalisesti off-topic, niin tämän toisessa ketjussa kovasti keskustelua herättäneen maahantuojan kauppaamat sopivat ehkäpä samaan kategoriaan. Useampi on ihmetellyt sitä millaisia läjiä maahan tuodaan. Ilmeisesti se, että ostohinta on pienempi on helpompi hyväksyä, vaikka hiukan kalliimmalla saisi vastaavan paljon parempi kuntoisen. Eikä hinnan erotuksella siitä halvemmasta saa vielä sellaista tehtyä mitä se hiukan kalliimpi on. Tietty harrastamistahan tämä on eikä järjellä tässä ehkä kuulukaan olla mitään tekemistä…
     
    always bb, VilleTre, Holley ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. z 900

    z 900 Gearhead

    Juu
    Kerran kyselin kyseiseltä henkilöltä jostain autosta/tuonnista infoa.
    Mulle tuli heti sellainen fiilis että en osta tämän kaverin kautta mitään.
    Onneksi en ole mitään ostanutkaan.Heti kun olin häneen yhteydessä alkoi tulemaan graigslistalta linkkejä mitä hän yritti mulle kaupata,nämä kaikki olin jo itse hylännyt liian kalliina ja huonokuntoisina.
    Kaikki autoni olen ostanut Minkkisen samin kautta ja kaikki on aina toiminut loistavasti!
    Tuossa viimeisin esimerkki:
    [​IMG]
    Auto oli juuri sellainen kun pitikin,on jo myyty.
     
    Gassers, miguelo, Peeaa ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mä olen ostanut juuri niitä läjiä sillä oletuksella, ettei autosta löydy yhtään ehjää kohtaa. Enkä ole joutunut pettymään, joskus on jopa tullut vastaan iloisia yllätyksiä. Vähän huono on mulle ihan sama kuin ihan p...a, kun joka tapauksessa kaikki menee uusiksi. Mutta mulle harrastuksessa pääasia onkin tallissa touhuaminen, vanhuksilla ajamisesta en niinkää välitä. Kolmisen vuotta yleensä menee ennen kuin projektini liikkuvat, ja siitä vuosi eteenpäin niin voi myydä puolet halvemmalla mitä on tullut maksamaan.:D
     
    laujok, Turnn, Dataviilaaja ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Hatun nosto Rockmaplelle.


    Aihetta sivuten;... Oma maa mustikka, vieras maa mansikka, mutta ehkä tiettyjä automalleja metsästäessä ei kannata lähteä ihan hirveän kauaksi kalaan, koska sitä tarjontaa on yllin kyllin kotimaassakin.

    https://www.nettiauto.com/ford/mustang

    Ford Mustang vaihtoautot
    Vaihtoautohaun tulokset: 160 vaihtoautoa.
     
    north, maxvo2 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  19. linjari1

    linjari1 1st gear

    Mitä tulee omaan ymmärrykseen näistä autoista, niin auto-peltiseppänä (90 luvun alusta asti toimineena) on tullut nähtyä kirjaimellisestikin kaiken maailman autoja. Myös näitä Amerikan tuonteja. Kyseistä autoa ostettaessa kysyttiin monta kertaa lisätietoja. Aki laittoi mielestäni tarkkoja tietoja kunnosta. Tiedettiin, että paikkamaalausta joutuu tekemään. Samoin oli selvä, että keulan hirveä lasikuitu shelbykopio otetaan pois. Niinpä tilattiin osat mukaan. Ostettiin joka mutteri ja nippeli, jotka autosta Akin mukaan puuttui. Auto oli vieläpä tutulta nosto-ovi asentajalta. Moottorista sanottiin, että peruskorjattu alkuperäiseen kuntoon. Ei se tarkoita kuitenkaan sitä, että olisi suurin piirtein meressä olleeksi entisöity. Osapuutteita ei olisi pitänyt ostoslistan jälkeen olla. Kaikki osat tulivat Poikosen mukaan ennen auton konttifirmaan lähtöä. Jostain käsittämättömästä syystä osat ovat ilmeisesti -50 Fordissa, joka lähtenyt vasta pari viikkoa sitten Suomeen. Aki lähetti meille kuvan kun musse lähti konttia kohti. Silloin ko. Ford oli samalla lavetilla matkalla. Kun auto tuli Suomeen ja saatiin talliin, näki viidessä minuutissa ettei ole lämppärin puhallinta, vain reikä tulipellissä. Konehuoneesta puuttui tuet. Oviverhoiluja kun ei ollut, niin huomasi sangen helposti puuttuvat ovilasit jne. Se on selvä, että yli 50 vuotias auto on nähnyt elämää. Ei vaihtoautohallistakaan löydy viisi vuotiasta autoa, jota ei olisi jostain maalattu. Kauppaan päädyttiin kuitenkin täysin sillä perusteella mitä myyjä, eli tässä tapauksessa Aki meille kertoi. Oli budjetoitu rahaa pikku parannuksiin, kuten jarruihin ja ohjaustehostajaan. Nyt se budjetti menee tuohon moottoriin. Konepelti on selvää vaihtotavaraa ja lokasuojat sekä ovet tarvii myös hellää hoivaa, vasaran ja vastimen muodossa. Aki lupasi jo kolmisen viikkoa sitten lähettää meille lentorahtina näitä kevyitä puuttuvia osia, kun ne kaverin purkuautosta löytyi. Siis niitä joita ei ollut autoa tutkiessa huomannut. Ikkunat taas jonkun auton mukana. Siihen loppui taas yhteydenpito.

    Piti laittaa tähän pari lainausta Poikosen sähköposteista. Olikin tullut sähköposti launtaina 22.23 Amerikanmaalta. Viestin sisältö erittäin asiallinen ja asia ilmeisesti hoituu pikana. Sehän tässä vaan ihmetyttää, että miksi reagoidaan vasta kun asiasta tehdään julkinen?
     
  20. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Ja tähän vielä se että kuletuksessa saattaa käyä kaikkea jännää, on kai joskus kävelty autojen päältä kontissa ja semmosia. Tiiä sitte mitä Musselle on käyny, mutta toivotaan että ees ne loput osat tulis lähitulevaisuudessa.
     

Kerro tästä muillekin!