Kokemuksia Pt cruiserista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Chevy-74, 7.1.2006.

  1. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Nyt kaipailisin kokemuksia ks. härvelistä? Saattas olla seuraavana suunnitelmissa hommata tuollainen käyttö/harrasteeksi nykyisen Omegan tilalle, kunhan saadaan toi emäntä remmiin, kun suunnittelee jotain turbo audia (ei se hassumpi ole sekään..mutta) Jotenkin tuo olisi mielenkiintoinen ja massasta erottuva aihio pieneen customointiin esim. yksiosainen kromimaski, musta väri ja liekkimaalaus, tonttiin ja alle Torq trust 2:set esim. 18".. Mutta niitä ajokokemuksia kaipailis, kun aika paljon hyvää kuullu muuten auton toimimisesta, ittehän tuo tietty pitäs joskus käydä testaamassa... 8)
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei ole kokemusta kuin parista koeajosta. Toinen 2.0 automaatilla - tuntui todella laiskalta, manuaali voisi sopia paremmin. Omaksi en haluaisi.

    Ihan toista maata oli sitten 2.4 GT - omistushalu syttyi välittömästi, todella hauska peli! Ja muotoilu miellyttää kovasti. Kokoisekseen tilavan tuntuinen sisältä ja ulos näkee huomattavasti paremmin kuin nykyautoista keskimäärin. Ainakin tuossa 2.4 GT yksilössä laatuvaikutelmaan teki pienen miinuksen jostain etupenkkien välistä kuuluva häriöääni aina kun vaihtoi vedolta mottorijarrutuselle tai toisinpäin.

    Sisustuskin on tyylikäs, mutta mittarien "kirjaimet" ovat tympeännäköisiä vihreitä digitaalihäkkyröitä a la 80-luvun herätyskellot ja katkaisijat tuntuvat vähän lelumaisille. Nämä kaksi asiaa ovat mielestäni pahimmat tyylirikot muuten hienossa kokonaisuudessa.
     
  3. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Tuo moottorivalikoimahan se mulla eniten karsii ostohaluja, joku 2.3 turbo on kai tuosta tulossa? Tollanen 3.0 kutonen olis oivallinen, ja takaveto..
     
  4. Caprice87

    Caprice87 1st gear

    Diesel on ainakin tehokas..Erittäin miellyttävä ajettava :lol:
     
  5. SmallBlock

    SmallBlock 1st gear

    Itselläni on kokemusta vain GT mallista. Koneena on 2.4l turbo jossa tehoa 223hv, mukavasti liikkuu 0-100km/h 7.5s ja 1/4 maili 15.7s.
     
  6. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Juu, Gt olis mukava.. mutta millasia ne on ajaa, kun joku kertoi että 100km/h alkaa ajoviima tuntua korissa... :odroll:
     
  7. 383

    383 Gearhead

  8. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    PT

    Ei kai tollaisessa teho ole pääasia. Vuokrasin kerran tavallisen jenkeissä ja tykkäsin kovasti.
     
  9. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Katos noille on oma kerhokin...
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ralliautot erikseen 8) , huitsin hyvä just siinä mihin nimikin viittaa, enkä moiti kyllä maantieajoakaan. Meillon ollu sekä manuaali että nykynen '04 tomaatti joilla rullattu yli 20tkm. Lupsakka vehjes, tosin kulutus liian iso ton kokoselle ja tehoselle, n. 10l/100km sekalaisessa, manuaali menee alle mutta minen jaksa painella kytkintä kylillä.

    Kuletuskapasiteettia löytyy kokoonsa nähden jos tarve iskee, yks miinus on huono näkyvyys sivulle johtuen etupilarista, tarkkuutta ja kuikuilua vaatii koska kuollut kulma aika lavea.

    Ostasin heti jos ei olis jo...
     
  11. Tenox

    Tenox 1st gear

    Koeajanut olen 2 litraista automaattia ja GT:tä manuaalilla. Molemmissa pitkäjalkaiselle pirun huonot penkit. Eli reisituki olematon. Muuten ihan OK käyttöautoja molemmat ainakin pienen koeajon perusteella.
     
  12. GTX71

    GTX71 1st gear

    Meillä oli tollanen 2,0l automaatilla, muuten tosi kiva auto, mutta armottoman alitehoinen... Siis ainakin jos kilometrejä tulee 35-40tkm vuoteen, niin jossain vaiheessa alkaa rassaamaan, kun laatikko vaihtaa pienemmälle joka ylämäessä :eek:
    Eli olis varmaan manuaalina vähän enemmän potkua.
    Jos rahat riittää, osta se GT. Dieselinä varmaan vääntöakin riittäis, mutta jotenkin outo ajatus; retromuotoilu ja dieselin raksutus?
     
  13. HEPAC

    HEPAC 1st gear

    Sorry mutta nyt täytyy sanoa, että kuuntele emäntää... nimittäin kun ja jos päädyt tuohon Audiin turbolla ja ehottomasti quattrolla, niin ett varmasti haikaile enää cruiserin puikkoihin.

    Sinuna kävisin kuitenkin koe ajamassa molemmat (emäntä varmaan haluaa kans) ja sit päätöksiä kehiin.

    Se on kyllä totta, että audi on hiukan tylsän näköinen cruiseriin verrattuna, mutta ne muut ominaisuudet... :D
     
  14. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Koeajelin joskus diesel version ja mielestäni oli hyvä ajaa ja riittävän vääntävä.
    Toimi maantiellä ja mutkasella tiellä minun tarpeisiini hyvin

    Mutta, sisätiloiltaan ahdas ja takapenkin muuntelu p...tä
    Eli jäi ostamatta, ulkonäkö komee, mutta en suosittelisi perheelliselle ainoaksi autoksi.
     
  15. Tenox

    Tenox 1st gear

    Hassu homma. Palattiin Mopareihin ja Jenkkeihin. Itsehän möin Plymarin lokakuussa ja Chevyn joulukuussa. Vaimo sen sijaan osti eilen tuollasen 2001 mallisen PT Cruiserin. :eek: - on se hyvä, että joku meilläkin pitää amerikkalaista autoiluperinnettä yllä. :D

    Laite on 2.0 automaatilla ja onhan se hiukan laiska, mutta vaimo tykkää kuin hullu puurosta - vaimon ensimmäinen automaatti muuten. Kommentteja lisää jos jotain ihmeitä ilmenee jatkossa. Ulkonäöllisesti auto on kyllä todella kaunis.
     
  16. T-bird

    T-bird Gearhead

    Nostetaanpa tätä topiccia.

    Kokemuksia PT Cruiser Dieselistä? Ja nimen omaan dieselistä.
    Mersu johdannainen pata, ketjujakopää, turbo-ahdin, vääntöä sopivasti??
    Muuta kivaa....
    Kertokaa lisää kellä kokemuksia :-?

    Polttelee tollanen dieseli prkl.:eek:
     
  17. Toke

    Toke Gearhead

    ite kävin koeajamassa tollasta diesel peliä kun on kans sellanen hakusessa. yllättävän pirteeltähän tuo tuntu, 121hv/300nm . mutkatiellä todella mukava ajella, ja maantielläkään ei huonoimmasta päästä. tyyppivikojakin löytyy, niistä on enemmän juttua tuolla pt kerhon sivuilla, mut ei mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia. hintaa niissä vaan vielä tuntuu olevan, eikä kyl kovin usein oo myynnissä, ja samat yksilöt mitkä on kaupan niin on ollu jo aika kauan myynnissä. on kyl mielestäni nykyautoista tyylikkäin, oltais ostettu jo ku vaan olis rahaa....
     
  18. Antti P

    Antti P Gearhead

    Do diih, alkoi meilläkin kokemuksia tulemaan ku tuo emännän astro vaihdettiin CRD malliin...
    Kytkin meinaa olla toimimatta, ilmavaivoja jostain syystä?
    Onkohan kokemuksia foorumin porukoilla?

    Terveisin

    Antti P & M1@
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Meillä on uudesta asti (käyttöön otto 20.02.2004) ollut CRD ja siihen on kertynyt nyt 1.1.2008 156tkm. Takuuna (ennen kun 2 vuotta tuli täyteen) siihen vaihdettiin kerran (toisen kerran takuun umpeuduttua) alatukivarren taaemmat puslat, kytkimen työsylinteri ja yksi polttoaine suutin.
    Kytkimen työsylinteri meni 75tkm kohdalla. Suutin taas lähempänä sataa tuhatta.
    Tälle yksilölle on tosissaan kertynyt kilsoja ja mielestäni kuitenkin määrään nähden aika kivuttomasti.
    Työsylinteri remppaa, en kyllä haluaisi ikinä itse maksaa, koska se purattaa koko apurungon alas konehuoneesta.

    Muita havaintoja:
    -Vähän kankea kääntymään. (suuri kääntösäde)
    -hyvä pitkillä matkoilla. (cruise varustena ehdoton)
    -tuulen suhinaa etuovien tiivisteistä/ raoista.
    -vääntävä kone, mutta kaupunki ajossa hämmentäminen välillä kypsyttää (saispa automaatin)
    -Kulutus kesällä alimmillaan rauhallisessa matka-ajossa 5,9L/100km, yleensä 7-8L/100km Autollahan on painoa yli 1600kg. (mun 1969 383 Satellite painaa jokseenkin saman verran) Eli nykyautot on lihoneet aika lailla.
    -Lämpenee nopeasti verrattuna muihin nyky diisseleihin.
    -ajovalo polttimoita kuluu, vaikka laatumerkkiä käytössä (hella). Tärinää??? lampun kiinnityksiin?
    -Käsijarrua saa vetää melko kovasti ennen kuin alkaa pitämään kunnolla. (eukko ei sitten pääsekkään enää liikkeelle kun ei jaksa kiskoa auki, :pinup: ajon esto :))
    -Merkkihuolto (Konala) huolimatonta: imuputki suodattimelta ahtimelle kerran irti ilmansuodattimen vaihdon jälkeen. Polttoainevuoto PA-suodattimen vaihdon jälkeen. Alapanelin kiinnitykset rikottu huollossa. Alapallonivelen prässäys mokattiin ja pallo irti 2km ajon jälkeen. Tuulilasin vaihdon jälkeen kojelaudan yläosa asennettu väärin....
     
  20. T-bird

    T-bird Gearhead

    http://ptcruiser.fi/index.php

    Tuolla paljon asiaa ja vinkkejä.

    Meillä nyt Bensa PT manuaalilaatikolla.. Ei ylettänyt dieseliin ja hintaerokin vaan kaventuu bensa vs diesel.

    Hyvä Auto, tulee hyvälle tuulelle 8)
     

Kerro tästä muillekin!