Kokemuksia Ram vanista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja wuokila, 15.8.2004.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Alta 170cm. Pitäisi olla semmoiset apinakädet, että yltää esim. pyyhkijät laittamaan päälle silloin kun polkimet ja ratti on oikealla kohdalla. Kun ei ole viiksessä ne pyyhkijät.

    Hintataso, sanotaanko, että en paljasta. Mitä nyt nettiauton hintoihin vertasin niin halvempi.

    :D

    Onhan se tietysti seissyt kaksi vuotta ja katsastuskunnosta ei ollut mitään tietoa. Mutta sen verran voin sanoa, että samalla hinnalla se ei kyllä meiltä pois lähde.
     
  2. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Mitenkäs jos siitä löytyy jokin kammottava vika? Lähteekö varmasti halvemmalla? :rotfl:
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    KajS , kiitos luottamuksesta , mutta neuvoni taisivat olla niin virheellisiä , että vastuu jäi lukijalle :)

    Onnittelut toyopetille Ram;n hankinnasta , ei kuitenkaan tuon ikäiseen taida paljon saada Toyotan startista varaosia :D

    727 laatikon erottaa öljypohjan ulokkeesta , helpompi näyttää kuva kuin selittää : http://mcandco.free.fr/technique/tf727/727_1.htm > next näppäimellä löytyy räjäytyskuvakin ja muuten hyvät remppaohjeet , mutta ranskaksi , syy pikainen kuukle kuvahaku .
    ( 904 sukuinenkaan ei välttämättä ole 904 vaan uudempi 998 )

    Pikkulohkon koko on merkitty lohkon etupäähän , lähelle vasenta kantta .

    VIN-numeron purkusysteemit ovat usein puuttellisiä , testailin oman Dakotan numerolla : http://www.allpar.com/mopar/vin-decoder.html , tuo väitti sen olevan Daytona 4-door sedan :eek:

    Dodgeram.org;ssa on kohtuullisen hyvä luettelotyyppinen , mutta siitä puuttuu osa malleista ja koneista :
    http://dodgeram.org/tech/specs/VIN_decode-pre94.htm
    Osa -94 ja uudempien spekseistä pätee myös vanhempiin :
    http://dodgeram.org/tech/specs/VIN_decode.htm
     
  4. Timmo

    Timmo 1st gear

    Olikos tuo toyopet se mikä huuto.netissä on ollut, näytti joku leimaton siellä olevan, ainakin puuhalaput oli isketty.

    Arvasin että hintaa ei kerrota, siksi kysyinkin :D
     
  5. D-ram

    D-ram 3rd gear

  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    [​IMG]
    Kuvan otin kun eka kerran käytiin katsomassa. Onhan se maalipinta vähän palanut.

    Ei tietääkseni ole mutta en ole varma. En ainakaan löytänyt Huuto.netin sivuilta sopivaa kohdetta. :)
    Täytyy noita linkkejä selailla kun kotia pääsee. Näyttäisi 727:lta tuo loota. Ja D-ramilta sainkin tietoa koneesta, vain 318 vaikkakin pirteältä tuntuu.

    Voikohan tuommoista autoa enää halvemmalla myydä :rotfl:
    No jos kone tai loota leviää, niin ehkä sitten. Täytyy yrittää ajella ainakin sen aikaa, että buickki on taas iskussa.
     
  7. Timmo

    Timmo 1st gear

    Lie ihan ok vekotin. Onkos tuo monelle rekisteröity?
     
  8. MudMax

    MudMax Gearhead

    Tulipas luettua huolimattomasti :oops: , onnittelut myös rasalolle ja tervetuloa od;lle
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    2+4 hlö. Takapenkki on aivan takana ja näkyy olevan sellainen, että se selkänoja kippaa taaksepäin ja siitä tulee sänky. Takaovet toimii seinänä. Sitten siihen tuli sivutelttakin mukaan. Ja bensalämmitin näkyy olevan konehuoneessa mutta siitä on kuulemma pumppu rikki.
    Kaikki varusteet eli cruise ja ilmastointikin kuulemma toimii mutta eipä tullut vielä testattua.
     
  10. rasalo

    rasalo 1st gear

    Tästähän tämä lähtee kun pääsee käsiksi Dodgen henkimaailmaan.
    Lapset ovat kyllä ihan yhtä innoissaan kuin iskäkin uudesta autosta ja hienosti on pelittänyt 180 kilsaa tosin vasta takana.
    Kiitokset kaikista hyvistä vinkeistä ja tiedoista kaikki kun on vielä uutta kun en ole Dodgen kaltaista ihmettä vielä ennen omistanut.
    Auto ollut kyllä sanoisinko "erillaisilla" ihmisillä.Kaikki nupit esim. pääkalloja ja niitä roikkuu myös tausta peileistä sekä joitain pirun kuvia siellä täällä. :D

    Muutenkin sisusta verhoineen tehty erittäin tyylikkääksi ajan saatossa.
    KajS lähetellyt sähköpostitse todella arvokasta tietoa huolloista sun muista tyyppivioista sekä muuten ohjeita auton systeemeistä.

    Suuret kiitokset!

    Kyllä se tästä pikkuhiljaa, nyt tarviis nuo takajarrut avata ja huoltaa sekä tuulilasi ensiviikolla menee vaihtoon.Sitten matka uusintakatsastukseen.

    Ja kun tuon virtalukon kun vielä sais toimimaan kunnolla olisin tyytyväinen.
     
  11. Toke

    Toke Gearhead

    vaihdoin aikanna omaan ramiin virtalukon patruunan, makso muistaakseni jotain 17 euroa rautakummulla, ja autossa on tilttiratti!!!
     
  12. rasalo

    rasalo 1st gear

    vaihdoin aikanna omaan ramiin virtalukon patruunan, makso muistaakseni jotain 17 euroa rautakummulla, ja autossa on tilttiratti!!!

    No ei ois paha hinta täytyypi harkita, missä/mikä rautakumpu?

    Minkälainen operaatio tuo patruunan vaihto?
     
  13. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Rautakummun löytää Loimaalta. Virallisempi nimi taitaa olla US Center Oy. Kannattaa varmaan soitella, nettikaupasta ei näy vaniin osia. Numero löytyy tuolta http://www.uscenter.fi/
     
  14. KajS

    KajS Gearhead

    Se on hyvä! muistakaa kuitenkin, että virtalukon patruuna ja virtalukon pohja on eri juttu. Patruuna on sama oli sitten tiltti vai ei.

    Ja sitten, anteeksi toyopet viisaat neuvoni ilmapumpusta, multa oli mennyt ohi että katti oli mainittu otteessa. Hienot vanteet sun dodgessa!

    Ja ja mun "suuri" dodgeramvan-asiantuntemukseni perustuu enemmän siihen auton kanssa elämiseen kuin valtavaan eksaktiin tekniseen tietämykseen. Mutta kaikki avioliitonkaltaiset suhteet perustuukin enemmän ymmärtämiseen kuin oman erinomaisuuden julkituontiin. Minä ymmärsin dodgea ja dodge minua melkein neljä vuotta, pidempään kuin keskimääräiset parisuhteet nykyään :lol: :lol:

    Mutta vakavasti, tulihan sillä vehkeellä ajettua, ehkä liikaa "harrasteautolle".
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ihan OK ne on. Näkyy American Racingin keskikupit olevan.
    Tulipa makoiltua auton alla ja onkos se 904 3-vaihteinen. Ei tuo ainakaan TF727 ole, niin joku pienempi. No eipä tuo kiihdytysauto ole.

    Niin semmoinen ominaisuus kuin etupään stefan vuoto ilmeni. Ja toiseksi pari vesiletkua vuotaa. Lämppärille menevä ohut on helppo nakki mutta se toinen, se pieni pätkä siitä pumpulta 90° kulmassa koneen päälle onkin vähän hankalampi. En kyllä koppaa irrotellut vielä sisältä, josko sieltä kautta näkyy kanssa vähän. No kun muistaa nesteet tarkistaa niin meneehän se jonkun aikaa noinkin.

    Katsastuskorjaukset vielä hiukan vaiheessa. Saa nähdä kerkeääkö huomenna leimalle. Tarkoitus olisi. Tosin tässä taas käy niin, että nälkä kasvaa syödessä. TUli jo pari muutoskohdetta heti mieleen ja toisekseen kuitenkin saisi olla tehoauto. Ristiriita :-?

    Täytyy harkita meinaanko ajella pitempään vai vaihtaisinko pienempään ja tehokkaampaan :odroll:
     
  16. Swinger

    Swinger Gearhead

    Puhut kajS sinun ja dodgen suhteesta menneessä aikamuodossa, joten oletko sä hävittänyt sen pois ???
     
  17. MudMax

    MudMax Gearhead

    toyopet , jos tunnistit laatikon öljypohjan perusteella 904 sukuiseksi ( luultavasti A999 ) , lue tämän ketjun ensimmäiseltä sivulta KajS;n kertomat tekniset eroavuudet .
     
  18. KajS

    KajS Gearhead

    Juu, dodge lähti dodgejen taivaaseen, vanhenevaan ihmiseen iski se "järki"...

    No, oikeesti on dodge-suhteen aikana työt ja elämä muuttunut niin, että pitää vähän aikaa kurvailla ihan käyttöautoilla. Lue: "harrasteajoneuvolla" ei "kannata" keräillä kilometrejä ihan yltiöpäisesti.

    Mutta tieto elää, SamiL:lta ostamaani factory manualia en hävitä, veeåttalla varustettu rantasauna jätti persoonaani kuitenkin pysyvän jäljen, kyllä minä sitten isona taas jonkun oikean auton hankin.

    Terveisin puolimoottori-KajS, aasinmyssy päässä (pitäisi varmaan poistua foorumista, kun harrasteautot on HotWheels-tasolla, mutta tulee meille sentään Spinneri!)

    toyopetille: se kulmaletku on bypass-letku, niitä saa vaikka uspartsista (kiva vaihtaa nollakelillä!). Vuotaako etustefa moottorissa vai lootassa? Lootan stefa on vattumaisempi vaihtaa, käytin siihen kerran puhelinta. Ja on se sitten 904, josson 318; 727 oli alunperin 360 perässä.
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin se etustefa vuotaa moottorissa. Saattaa olla sen kahden vuoden seisonnan tulosta. En vielä tuosta chiltonista katsonut mitä kaikkea pitäisi purkaa, jos sen vaihtaa vai riittääkö pelkästään hihnapyörien ja dampperin irroitus. No buickissa vuotaa saman verran...

    Nuo letkut täytyy yrittää vaihtaa, kunhan jaksaa. Kilometrejä tuolle nyt alkuun kovin tulee.


    Täytyy sanoa vielä, että tuota vanin hankkimista on suunniteltu jo monta vuotta, oikeastaan niin kauan kuin kortti on ollut. Mutta nyt sitten 10 vuoden jälkeen, niin ei se iskekään niinkuin olin kuvitellut. No kunhan päästään tien päälle, niin katsotaan sitten.
     
  20. KajS

    KajS Gearhead

    Pakko jatkaa ajatustenvaihtoa, vaikka olenkin jo ex-vanisti; Mulla oli pikku päässäni pyörinyt ajatus mustasta amerikanvanista jo vuodesta 1989, näin Helsingissä tuolloin sellaisen söpön chevyvanin. Jo vuonna 2001 rohkaistuin kaupoille.

    Sitten iski ja ei iskenyt. Ydinpisnes, eli se ajaminen oli aina kivaa, kesällä ja varsinkin talvella. Mutta illuusio pommivarmasta ameriikanraudasta katosi noihin sähköhärpäkkeisiin ja loppujen lopuksi siihen vaihteistoremppaan. Olinhan hoivannut dodge-vauvaa ja käyttänyt sitä hellemmin kuin ohjekirjassa neuvottiin.

    Sitten kun isona ostan sen oikean harrasteauton, siinä saa olla kuorma-auton vaihteisto eikä sitä rääkätä työajoilla :lol:
     

Kerro tästä muillekin!