Kokemuksia Ram vanista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja wuokila, 15.8.2004.

  1. timuli

    timuli Gearhead

    oiskohan syytä muuttaa topicin otsikko esim.Kokemuksia Ram Vanista.en mitenkään halua dodgea halveksua ,varmaan on ihan hyvä AUTO :D
     
  2. Antti - I

    Antti - I Gearhead

    Mitä muuten kustansi uusi lasi? Omasta Ramista on kanssa lasi melkein reunasta reunaan halki. Saattaa tulla vaihto eteen katsastukseen.
     
  3. rasalo

    rasalo 1st gear

    Kuttilan autolasi oli halvin täälläpäin 170e pyysivät tuulilasin vaihdosta.
    Puolituntia kahdelta äijältä siinä meni aikaa.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Ehdotinhan tuota itsekin.

    Ja Dodge ramvan on AUTO, kysytään sitä sitten vaikka meidän koirilta.
     
  5. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Ihan vain heittona ajattelin mainita että järeimmät ja kestävimmät jenkki vanit tekee Ford Econoline 150-350.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Puolueettoman testilaitoksen tutkimus? :rotfl: :rotfl:

    Niistä ei vielä olekaan kokemusta. Pitää vissiin hommata sellainenkin niin on sitten vertailupohjaa. :D
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Totta helkkarissa ne Fordit on vielä järeämpiä kuin Ramit (engineered ram tough).

    Mutta Fordin osia odotat sitten hartaasti. GM-mies hakee osat kaupasta ja dodgemies tilaa ja odottaa kaksi kuukautta.

    Noin totesi joku oikea Ford-mies kerran usafordosien saatavuudesta.

    Tuttavilla jäi econoline pihan koristukseksi vuonna yksi ja kaksi.
     
  8. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tulipa hommattua nyt ko rassi.

    [​IMG]

    Kertokaapa mikä mahtaa vaivata kun oikealle käännyttäessä ohjaus haukkaa väkisin lisää oikealle, ääriasentoon asti jos ei pidä ratista kiinni. Onko ohjaustehostimessa joku "keskiasento", ratti nimittäin on aavistuksen vasemmalle vinossa. Vai kaipaako pyöränkulmat (mikä niistä) säätöä?
     
  9. KajS

    KajS Gearhead

    "Kertokaapa mikä mahtaa vaivata kun oikealle käännyttäessä ohjaus haukkaa väkisin lisää oikealle, ääriasentoon asti jos ei pidä ratista kiinni."

    Hmm, auraus pielessä tai sitten ohjausvaihteessa väljää..Nuo vanteetkaan ei levitä liikaa ulos. Missä kunnossa on drag linkin nivelet ja ylipäätänsä ohjausnivelet? Etupyörät ilmaan ja auton alle renkuttamaan. Varo ettet pudota autoa päällesi.

    Emmä tiedä, mun dodge kulki aina suoraan kun piti mennä suoraan ja kurvasi kun kurvattiin. Samallalailla kumpaankin suuntaan. Ja ratti oli suorassa. Ja keskitti. Siis tuo sun auton temppuilu ei ole ominaisuus vaan pienehkö vika.
     
  10. Timmo

    Timmo 1st gear

    Pitää nostaa pukille kun löytää aikaa sen verran. Auto ei suoraan ajettaessa kyllä puolla mihinkään vaan on melko jämy menemään. Tietääköhän joku onko ohjauksessa joku keskikohta johon auto pyrkii kampeamaan rattia vai onko se kiinni ainoastaan pyöränkulmista?

    Sitten toinen asia, onko joku rakentanut itse varapyörätelinettä takaoveen moiseen vekottimeen? Mitä tulisi ottaa huomioon? Ostokin kiinnostaa jo jollain on edullisesti moinen...
     
  11. petro_din

    petro_din Gearhead

    ite tuli kanssa tossa joku aika sitte hommattua ram van, mallia b250 ja 5.2 tbi ja a500(laatikko on pari vuotta sitten paikallisen mopar gurun rakentama 5 pakkasin levyin...) ilmastoinnit ja kaikki heebelit tuntuu jopa toimivan :)

    itelläkin saattaa toi lasin vaihto tulla eteen, liekköhän täälläpäin suomee mikään firma tekee halvalla, sitä en uskalla ite käydä turaamaan...

    ihan kivalle toi vaikuttaa taas geeämmän jälkeen, chevyssä kö piti vierailla konehuoneessa vähän väliä, toi kaipaa vaan kovaa ajoa :)

    ja hyvä ajaa verrattuna cheviin(mitä ny viimeks semmosella ajoin)

    maintreqd valo killottaa mutta sehän ilmottanee allparin mukaan vaan niistä hiili,yms saastepöntöistä tai niiden vaihdosta...

    kuuluukos tietokoneen antaa vikakoodi jos lambda on rikki, voiko olla ettei se anna vikakoodia? mietin vaa kö näyttää ettei tossa oo sitä pahemmin vaihdeltu...(mistähän sais halvimmalla sitten tilalle uuden?)

    vararengas telinekkin tossa o takaovessa, vaikuttas vähän itetehdylle jopa... pari pätkää tankoa ja se on kiinnitetty saranoihin ja oven reunaan parilla pultilla ja sitten rengas on siinä kiinni kahdella pultilla, eipä oo kummonen itekkään vääntää...

    kivoja autoja kaiken kaikkiaan :)

    http://irc-galleria.net/view.php?nick=petro_din&image_id=18146824

    tommonen se itellä on... kaipaa uuden maalin ja siinäpä se, sisustaaki ois tarkotus uusia vähitellen :)
     
  12. Timmo

    Timmo 1st gear

    Onko sulla kuvaa siitä varapyörätelineen toteutuksesta? Minulla on tikkaat kahvaovessa joten mietin mahtuuko se aukeamaan jos renkaan tällää kuskin puolen oveen... kun se on avattava ensin kuitenkin kahvapuolelta. Ja toisaalta jos sen laittaa kovin sivuun niin mahtuuko kuskin puolen ovi avautumaan tarpeeksi.. En ole kyllä mittaillut vielä.

    Moottori näyttää pöläyttelevän sinistä seisonnan jälkeen hieman, ja vähän ajossakin. Taitaa mennä venttiilien kumit uusiksi ja jokunen nostajakin naputtaa. Mitäs muuta kannattaisi tehdä kun motin avaa? Väljä ei taida olla kun ei huohota lainkaan joten yläkertaa lähinnä pitäisi tsekkailla.
     
  13. Karva

    Karva Gearhead

    Yhä olis toinen myynnissä ... kaikkia kivaa pitää olla kaksi ???

    Eli kerran ostin tommosen -84 Ram Vanin, ennestään on jo -90, mutta kun halvalla sain ...

    Nyt se seisoo pihan koristeena, kilvet on jne, kaikki pelaa ja on kattoluukkua ja varapyöräkotiloa sekä kromitikasta ja kattotellinkiä, vaan kun ei ole käyttöä sais kelvata jollekulle ... 1400 E ???


    Nettiautossa on kuvia ja linkki websotin sivuille jossa niitä lisää ... :p :lol:
     
  14. petro_din

    petro_din Gearhead

    pitää joku päivä kuvailla tarkemmin ja teen juttuaki tosta jahka saatas palvelin pystyyn joku ilta...

    sitten voidaan pistää tarkempiaki selostuksia, ko. autosta...
     
  15. Timmo

    Timmo 1st gear

    Laitoin tuonne ostetaan puolelle vähän mitä tarvitsen. Eli jos jollain on purettuna näitä niin osia kaipailen...
     
  16. marble

    marble 1st gear

    Kokemuksia talviajosta RAM:illa? Ostin kesällä oman pässin vm.-89, 5.9 koneella ja tietääkseni 727 laatikolla. Hienosti on pelittäny, mutta onko joku tehny empiiristä tutkimusta auton toiminnasta talvella? Tuumin että laittaisko vaan talveks talliin, eipähän tarvis huolehtia suolasta. :-?
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

    Enpä malta pysyä poissa tästä aiheesta, joten muutama kommentti.

    1) Pässi on oiva talviauto, lämmin ja kuiva malli ja Transitia (siis 80-luku) parempi. Meillä ramvanilla ajettiin neljä vuotta kesät talvet, ainoan kerran liukkaus teki tepposet omassa pihassa yksi maaliskuu, kun ajoväylä oli peilijäässä. Mainio hiihtoreissu ja koira-auto, jopa ilman toimivaa lukkoperää, luonnollisesti nastarenkaat tekevät ajamisesta hiukan turvallisemman tuntuista.

    2) Lambda-anturiksi käy mainiosti Motonetin nelipiuhainen yleismalli 28-3422 (ford, volvo, opel, mercedes ym-compatible), joku tosin täällä sanoi, että vain alkuperäinen toimii, mutta mulla päästöt saatiin planeetalle tuolla tarvikkeella. Lambda on tärkeä vekotin, viallinen oirehtii huutamalla koodia 52. Viallisellakin kone käy kyllä, mutta sitä kipurajan hinnallisesti ylittänyttä gasoa kuluu turhan paljon.

    3) Vararengasteline saattaa jossain päin Suomea mennä katsastuksestakin läpi. Omani lahjoitin pois ja siirsin varapyörän sisälle, sillä teline oli sitä takavalon peittävää mallia.
     
  18. petro_din

    petro_din Gearhead

    jakoketjun vaihto on sitte aika operaatio, varsinki ilmastoinnin kenno oli kiva lisätyötä aiheuttava osa..
    huomenna pitää puskuri ja maski ja valot kasailla ni pääsee ajelemaan ja kokeilemaa kui kone muuttu..
    entisessä ketjussa lienee ollu varmaa 5:n asteen verran heittoa, ellei enemmänki..

    7 tuntia purkamiseen ja 9 tuntia kasaamiseen, ei hullummin eka kertalaiselle ;)

    no vielä jäi huomiseks tosiaa puskurin ja maskin ja muide laitto...

    http://personal.inet.fi/viihde/turatimpurit/rami/ram van huolto/ram van huolto.html
    tuolla pari kuvaa...
     
  19. wuokila

    wuokila 1st gear

    Puolitoista vuotta mennyt aiheen avaamisesta ja elämä ja eritoten kukkaron nyörit pyöritellyt ympyrää, mutta jokohan se nyt olisi vihdoinkin aika.

    Onko joku nähnyt livenä tai jopa ihan käynyt koeajamassa tätä yksilöä: www.nettiauto.com/499575
     
  20. petro_din

    petro_din Gearhead

    siistille toi ainakin vaikuttas ja kilometrejä vielä maltillisesti, kannattanee käydä kattomassa, ei sitä koskaan tiedä kui kiva se o :)

    omaan o tullu väriä ja vaihtunu jakopään ketju ja kulutus on pysyny talvenkin ajan 15:sta litrassa, 11:sta menee matka-ajossa ja ei oo kummempia remontteja tullu tehtyä, uudet tulpat ja johdot vaihtelin tossa ja kartaaniin ristitapin ja taas mennään, 30tkm tullu ton kanssa jo matkattua ja eipä oo pahaa sanottavaa...

    http://subbaservah.org/galleria/thumbnails.php?album=6
    ton näkönen ulkoapäin tällä hetkellä.. keväällä pitää vähän sipistellä lisää..

    ja liukuoven alareunan hitsailin syksyllä, muilta osin suhteellisen ruosteeton ja 400tkm häämöttää jo, enää 20tkm siihen maagiseen rajaan...

    ram tough :)
     

Kerro tästä muillekin!