Kokemuksia seuraavasta kombinaatiosta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja herrakani, 5.11.2003.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Moi.
    Onks kellään kokemuksia seuraavnlaisesta kombinaatiosta:
    -Alumiini-imusarja
    -Ryyppy poistettu
    -exhaust crossover poistettu
    -32 astetta pakkasta

    Olisin kiinnostunut tietämään, että olisiko kyseinen kombinaatio ajokelpoinen?
    Moottorihan on kumminkin melkoisen lämmin kapistus, pari sataa kiloa kuumaa rautaa, mutta mites kun aamulla yrittää leipoa käymään jne.

    En ajatellut sitten raiskata Mustang 65:a, enkä ole raiskaamassa ketään muutakaan, joten jos vähäsen malttia sitten niihin vastauksiin. :smile:
     
  2. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Kyllä nuo omat laitteet on aina käyntiin saanu, kiihdytyspumpulla vähän bensaa koneeseen niin kyllä se tulille tärähtää. ja voihan seosta säätää vähän rikkaammalle talven ajaksi.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joskus tuli mopsin 360
    :llä ajettua läpi vuoden, intake crossover tukittuna, alsaimusarja ja holley 3310, peltisarjat ym. Siinä kyllä oli ryyppy, mutta eihän tuo käsiryyppy holikassa oikeen skulaa joten sitä ei käytetty. Himassa auto oli lohkolämppärissä kiinni, mutta duunissa ulkona. Ei ollut jäätymisongelmia, eikä käyntiinlähtöprobleemojakaan. Pakkasella pari kolme kertaa poljin pohjaan, venaa parikymmentä sekkaa ja laite käyntiin. Sitten kevyttä kutittelua kaasun kanssa minsa pari ja sitten liikenteeseen.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minä ajelin joskus melkein kymmenen vuotta päivittäin Jeep Wagoneerilla, jossa oli miedosti piristelty 360, Performer, jossa lämmitysreiät tukittu, tingeltangel ympäriinsä imevä ilmanputsari ja hyvin toimi.Tosin silloin tällöin tuli tankatessa kaadeltua pullo kaasutinspriitä tankkiin. Ja hollikassa oli upeasti toiminut sähköhuikka, jonka ansiosta ei pakkasilla tarvinnut sitä notkeaa nilkkaa, senku avaimesta kiersi virrat päälle, kerran polkaisi kaasun pohjaan ja starttasi, ihan sama, mikä oli lämpötila.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Missäs on sitten vika kun samat hommat pitää tehdä kesälläkin jos lämpötila alle n.10 astetta.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kaasari aika hoikalla. Mulla se oli tuohon aikaan varmaan ylirikkaalla ja vielä nykyäänkin.
     
  7. tomimk

    tomimk 1st gear

    Mulla jäätää kaasari talvella varsinkin nollan tietämillä vaikka crossover on käytössä. Tarttis varmaan tehdä lämpösen ilman otto pakosarjan läheltä.

    Ryyppyä en ole laittanut toimintaan, Poljeskelen kaasulla kylmänä niin pysyy käynnissä.
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ei kyseinen kombinaatio mutta ryyppyvinkki:

    Ikivanha bensa V8 Range Rover jossa Offenhauser imusarja ja Holley ilman ryyppyä lähti hyvin käymään kun pumppas vähän kaasua.

    oikein kovilla pakkasilla otin ilmanputsarin irti ja laitoin työmiehen rukkasen löyhästi kurkkujen päälle "ryypyksi" Ja jo pärähti.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kiitoksia vaan vastauksista. Tuli tossa vaan ajatus, kun olen tota intake crossoveria täyttämässä alumiinilla, että mites talviajo sitten..

    Mut eiköhän se suju niinkun ennenkin.
     

Kerro tästä muillekin!