Kokemuksia uusista Daewoo-Chevroleteista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Warlord, 9.11.2005.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jos ikinä joutuisi ostamaan daewoon tai jonkun muun "kervoletin", niin heart beat of america tarra tulisi heti tuulilasiin ja Chevrolet reising tarroja täyteen.
     
  2. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    servoletti

    Käytiin tuossa ihmettelemässä tuota mondeon kokosta "Chevyä",menossa virmalla mondeo vaihtoon.Kovasti on kylmiä talvella nuo Letukat kuulema.Eikä ne anna meille jenkkiä ottaa kun Neoninkin olivat urheiluautona takasi vieättäny.
     
  3. pas2

    pas2 Gearhead

    Mul on Chevroletin pölynimuri (Daewoo). Tehooki on 1400 Wattia, kylä lähtee! Muistuttaa läheisesti saman firman "autoja"!
     
  4. Lutra

    Lutra 1st gear

    Kaverilla oli pikkumersu 90-luvun lopulta sitä ennen. Vaihto takas samanlaiseen ajettuaan muutaman kuukauden Chevyllä. Ja kyllä omastamielestäni myös se oli sellainen Nissanmainen muovinen perusauto (sellaiselle jolle auto on vain pelkkä pakollinen liikkumisväline vailla mitään suuria hurmostunnetiloja). Melu on aina suhteellista. Pelkkää tuulilasille puhallusta kaveri ei saanut toimimaan, voi olla yksilövika joko autossa tai käyttäjässä :)

    Jos auto tuntuu siltä oikealta niin ei muutakuin kauppaan.
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    evanda

    Mulla on 2005 evanda.

    muuten kiva mutta motarivauhdilla menee 15 L /100 km
    ja kaupungissa aina 15-20 L /100

    ihan perseestä siinä mielessä.
    ja 2 litraa ja 131 hevosta.

    hohhoijaa.
    ei kiihdy mihinkään.
    tuulisella ilmalla +100 km/h vauhdeissa ei meinaa apysyä tiellä

    paha hankinta virhe----
    NO, oli hiukka kiire saada kulkupeli hankinta hetkellä ....



    suurin virhe
     
  6. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Kuinkahan tuo viiden vuoden takuu toimii käytännössä? :eek:
    Esim vaikka sitte tuossa Kalossissa.
    Pienellä printillä takasivulla varmaan todetaan että ei koske normaalia kulumista.
    Mutta minähän oon muutenkin skeptinen, edes joulupukkiin en enää usko.
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ei kai yleensäkään takuu korvaa normaalia kulumista?

    Ongelma voi tulla sitten siinä, mikä on normaalia kulumista...mulkun liikkeen mielestä koneen totaalituho 5000km:n kohdalla voi olla peräisin normaalista kulumisesta ja idiootin kuluttajan mielestä epänormaalia kulumista on se, että 500000km:n kohdalla menee iskarit vaihtoon.

    -JJ-
     
  8. Nasu Peetu

    Nasu Peetu 1st gear

    Re: evanda

    Jos tämä viestisi olisi lähelläkään totuutta, olisi normaali kuluttaja jo kirmannut myyjäliikkeen juttusille ja korjauttanut selvästi viallisen auton. Tai sitten sinun kannattaisi tarkistella ajotapaasi -> "..Ykkösellä minä olen tavannut ajella. Onhan tuossa noita vaihteita. Mutta ei niitä tule käytettyä.."
     
  9. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    :mad: :mad: :mad: AAAAAARRRRRGGHHHRRGGHHH!!! :mad: :mad:

    :argue: :mad: :argue: :poff: :poff: :argue: :x :cry: :soosoo: :wc: :wc: :mad: :mad: :wc: :wc: :poff: eieieieieieieieieieieieiiiiieeeiiiiiiieeieieieiii...
     
  10. peto

    peto Gearhead

    Re: evanda

    Onko tomaatti? Ei kai ton kokoluokan auto missä on noin pieni kone voi pienemmällä mennäkkään jos on tomaatti :wink: Kaverilla oli tollanen manuaali, se meni reilusti alle kympillä matka-ajossa.

    Itse ostin tänä keväänä -04 mallisen Fordin ja -05 chevyn(daewoo) perheen käyttöautoiksi. Ford on ollut n.7kertaan takuuhuollossa koneen/alusta ongelmien takia :mad: :mad: :mad: :mad: . Chevy on vain ajettu ilman ongelmia.
    Fordista loppui takuu ja chevyssä jatkuu vielä 3vuotta. Mielenkiinnolla odotan milloin saan taas ajaa Fordin huoltoon omalla kustannuksella :mad: ja korean ihmeelle ei varmaan tarvitse tehdä muutakuin käyttää vuosihuolloissa että takuu säilyy :lol:

    Taitaa olla GM:n pelastus toi korean ihme. Jenkkien valmisteet myy huonosti koti/vientimarkkinoilla. Eurovalmisteetkin(opel) joutuu kilpailemaan idän ihmeiden kanssa (hyundai/kia/chevy :rotfl: ).
     
  11. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Re: Daewoo JonWoo Hundai Kia ............

    Paljonko maksaa huollot, että 5v takuu säilyy? Mä luulen, että mä saan ostettua paritkin toimivat käyttikset niillä huoltomaksuilla.

    Ostetaan Aku tommoiset kikottimet kanssa ja liitytään GM-Cruiserssiin ja sitten keväällä ratapäiville ja ajetaan Mustangeista ovet :rotfl:
     
  12. peto

    peto Gearhead

    Re: Daewoo JonWoo Hundai Kia ............

    Ei noi Chevyn huollot niin kalliita ole :lol:
    Niin kyllähän noilla vanhoilla koslilla ajaa huomattavasti halvemmalla. Ei tarvitse ottaa mitään kaskovakuutuksia, ajoneuvovero on halvempi ja tollaisen halpis käyttöauton ostaa yhden kuukauden osarilla. Sillä voi päästä vuosia ilman huolto yms. kuluja. Ei uusi/uudehkoja autoja voi järkiperustein pitääkään :wink:
    Mutta kyllä sanon kuitenkin että noista uusista autoista noi Korealaiset ei huonoimmasta päästä ole. Katsoo vaikka noita esim.saksalaisia auto lehti ja niiden laaturaportteja. Taakse jää monet tunnetut euro/jenkki merkit.
    Kyllä meidän perheessä toi Voorti on ollut huono valinta. Tosin korealaisilla ei ole tohon voortin korimalli luokkaan mitään tarjottavaa.
     
  13. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Ei kai semmosta härveliä voi ostaa? NOLOO!! Ennen Chevyt oli isoja autoja, nyt hatuttaa ku jossain invamopon kokosessa härvelissä on CHEVYN merkki! Oikee pohjanoteeraus!
     
  14. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo jo vuosikymmeniä Fordia ovat herjanneet Saksassa, Englannissa, Latviassa, Espanjassa, Belgiassa etc. valmistetut pikkukipot..
     
  15. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    evandalla 20 tkm takana.

    Hyvin on toiminut, mutta mutta mutta

    suurimmat ongelmat edelleen :
    -on kovin janoinen.
    -Automaatti ei toimi kunnolla,. joissain tilanteissa vaihtaa liian helposti liian pienelle vaihteelle = 6000 rpm.
    -on alkanut ilmeentyä ruostetta.....
    -epävakaa ajaa yli 100 km/h.
    -hinta tippunut vuodessa noin 10000 e ?

    Painavahko auto, voimaa liian vähän.
    Epämukavat penkit jos on varraessa mittaa, istuin osa aivan liian lyhyt.

    virhe ostos!!!, en suosittele. :mad:
     
  16. Tepi

    Tepi Gearhead

    Mullapa onkin jotain vielä ihmeellisempää: Hyundai Getz (2004) 1,3 litran moottorilla ja automaattivaihteistolla. Tuo on siis Daewoo/Chevrolet Kaloksen rinnakkaismalli. :odroll:

    Samansuuntaisia kokemuksia on pikkukinneristäkin:

    - ei kulje aivan pelkillä höyryillä (Suomenlahden kierto 2300 km keskikulutus 7,8 litraa, matkustajiakin mukana), vrt. tojotat, hondat jne.
    - V8:n kiihdytyspäivillä varttimailiin kului yli 20 s :lol:
    - oli useamman tonnin kilpailijoita halvempi
    - ei ole vikoja ollut

    ==> Mitsubishin kanssa yhteistyössä tehdyt moottorit ovat tehottomia ja bensalle persoja kilpailijoihin verrattuna, mutta kakkosautona korealaiset ovat tylsän järkeviä ja ihan kelpo valintoja.

    En ihan usko kyllä aiemmin threadissa mainittuihin kulutuslukemiin ehjän auton kohdalla...

    Edit: Sori. Ei ollut. Hyundai on liitossa Kian, ei Daewoo/Chevroletin kanssa, ja Hyundai Getzin sisarmalli on Kia Rio.
     
  17. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kaikenlaisia "tötteröitä" ne ihmiset hankkivat luullen ,että nyt menee halvalla :rotfl: .
     
  18. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo kaverikin meinaa vaihtaa perheessään uudesta olleen 1988 Chevy Beretta GT:n johonkin "uudempaan". Autossa ei oikeastaan ole ruostetta, sitä ei ole koskaan räpelletty kun se oli kaverini isällä uudesta, sai sen isältään, joka vaihtoi 17 v. ajelujen jälkeen uuteen. Kuulemma kulutus on "kova, kun +400 km suuntaansa reissulla 2.8 L v6:nen kiskoo 50 litraa.. Pitäis "taloudellisempi" 2000-luvulta oleva auto saada.

    Taitaa olla, että vaimoke valittaa "vanhasta autosta" ? En minä muuta ole käsittänyt. Puhuin taas pikkaisen järkeä - ei se uusikaan ilmaiseksi kulje ja sidotuissa pääomissa, hinnanalenemisissa ja lainankoroissa palaa rahaa vanhaan velattomaan ja simonpi viattomaan Letukkaan verrattuna kuin roviolla. Varsinkin kun asuvat työpaikkansa vieressä (alle 1.5 km matkaa), jättimäinen prisma siinä työpaikkaa vastapäätä, kesämökki on 15 km päässä. kilometrejä tulee varmaan max 10 000 vuodessa. Pisimmät reissut ovat sukulointimatkat Etelä-Suomeen jouluisin ja loma-aikoina..

    Kallista säästämistä minusta ostaa uusi 5L satasella räpsy ja luopua autolaatikollisesta, ilmastoinnillisesta ja kaikilla sähköherkuilla varustetusta ehjästä ja vähän ajetusta koko ajan perheessä olleestä räpeltämättömästä autosta, joka ei ole jättänyt tielle ja lähtee aina kuin palmun alta... Ja josta saa vaihdossa hyvitysta 1500-2000€ max..

    Ja muutenkin itse ajelin tossa viime kahtena viikkona +1600 km täyskokoisella + 2tonnisella bensa-Chevyllä. Siksi kulutuksen valittaminen 1.5 tonnisessa V6:s-autossa aiheutti naamalleni vinon hymyn
    :-?
     
  19. Classic1964

    Classic1964 Double Gearhead

    :D Paremminkin niitten kuskeja "pannaan halvalla". :poff:
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead


    Mitsun koneella varustettu rysyn 2.5 LX Stratus vei meillä prikulleen saman matka-ajossa :eek:
     

Kerro tästä muillekin!