Koko harrastuksen tulevaisuus...huono?

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Cocco Bill, 15.12.2018.

1. Karpov

Karpov Gearhead

En tainnut keretä kun 20tkm ajamaan kun wilburi esti isommat ajot työllistämällä työllistämällä mua. Tänä vuonna nyt 40tkm tulee täyteen chevrolet pickup/pontiac bonneville yhdistelmällä. Toki nää on käyttöharrasteita kun elämä on liian lyhyt siihen, että ajais vaan viikonlopun kesässä.

Alle 10tkm ei oo usa vehkeellä tullut ajettua varmaan 9 vuoteen ja sillon se johtu siitä että ajoja oli tosi vähän muutenkin

palontie ja sdfsd tykkäävät tästä.
  2. sdfsd

sdfsd Gearhead

tollasessa avaruusmunassa on ihan uskomattoman hyvä kyyti

Pertti K tykkää tästä.
  3. Jussi289

Jussi289 Gearhead

Penkitkin oli minusta erihyvät ja kuskinpaikan ergonomia.

sdfsd tykkää tästä.
  4. Lowry

Lowry 2nd gear

Mikä niistä tekee käyttöharrasteen pelkän käyttöauton sijaan? Pelkkä merkki ja malli ei kauheasti kerro.

5. Karpov

Karpov Gearhead

Se että ne ei ihan perusautoja ole + se, että kiitettävästi on ollut laittoa ja kaikenlaista pientä pitkin vuotta.

Käyttöautoksi miellän auton jota vaan huolletaan ja ajellaan, toki perus korjauksetkin tehdään.

Jos pitäs vaan esim 500-1000km ajaaa vuoteen harrasteella mikä muuten veis tallista tai pihasta tilaa niin vetäisin vitun päähän itselleni.

6. simeoni

simeoni Gearhead

40tkm vuoteen? Ajan työkseni ja kilsoja tulee ton verran. Käyttöharraste: niin paska että pakko "harrastaa" että pääsee liikkumaan? Itselleni autoharrastus on paljon muutakin kuin ajaminen, päivät kun on tiellä ei huvikseen ajaminen oikeastaan edes kiinnosta. Paras pilistelyaika mennyt jo 15 vuotta sitten, dusterin takapenkillä on turvaistuimet. Viikonloppuna käydään jossain jos aikataulut natsaa/ keli hyvä/ kalusto kunnossa. Kyllä silti kehtaan sanoa olevani autoharrastaja, itse alusta loppuun rakennettu auto tallissa.

Stang_81 tykkää tästä.
  7. Lowry

Lowry 2nd gear

Mun mielestä toi kuulostaa siltä, että ne käyttöautot on aika huonoja, jos niitä pitää korjata ja huoltaa niin paljon, että se käy harrastamisesta.

Inlinee tykkää tästä.
  8. markoyt

markoyt 3rd gear

Itte entisöin tota meidän Trans Amia 7 vuotta....näyttelyistäkin on tullut pystejä...kaikki on tehty itte.Oon automaalarin koulutuksen omaava metallimies/hitsari.Autolla raskin ajaa max 1000km kesässä....vaikka on jo kahdeksas Trans Ami....silti pidän itseäni harrastajana.Vittukin tulee joskus vedettyä päähän....tai no ainakin naamaan

Inlinee tykkää tästä.
  9. Karpov

Karpov Gearhead

Jos päivät on tiellä niin eikö niistä vois samalla nauttia?

Siks emännälle hommattiin Camry, että vähän hallitsisin auton korjausta ja yllätyksiä.

Kahdella käyttöharrasteella kun itse pallottelee niin ei onneksi niin hengenhätä ole jos jotain hajoaa. Käyttöharraste ei mulle ole se paska millä ajamista saa pelätä, mutta se on sellanen mihin voi tulla yllättävä vika tai enempi laittoa kun johonkin varmempaan autoon. Toki mun harrasteet on suht varmoja eikä mitään super eksoottisia. Eniten silti tykkään niillä ajaa enkä vaan katella pihassa tai korjata.

Mä en työkseni juuri edes aja ja siksi tämä vuosi oli aika heikko kun tuo 40tkm tulee täyteen. Aiemmin 60-70tkm. Tämä vuosi silti menty puhtaaasti amerikkalaisilla tohon 40tkm. Aiemmin 10-20tkm on ollut niiden osuus.

10. Karpov

Karpov Gearhead

kun vanhalla autolla ajaa enemmän niin kaikkea yllättävää voi tulla. Ei mulla rahaa ole niihin tuhottimasti mennyt mutta aikaa välillä.

se olikin mun mielipide ja omalla kohdalla olis in. En tuomitse sinua tai muita.

11. markoyt

markoyt 3rd gear

Joup...hyvässä hengessä mennään.Kukin tavallaan.

kapa73 tykkää tästä.
  12. simeoni

simeoni Gearhead

Ihan suora kysymys: mitä teet työksesi jos ehdit ajamaan autolla 60-70tkm ja se ei ole työtä, eihän päivässä paljon muuta ehdi jos on noin paljon tiellä.

13. Jussi289

Jussi289 Gearhead

Tämähän jo sopii hyvin määrittämään käyttöharrastetta. Ainakin minusta.

14. Karpov

Karpov Gearhead

Kuten sanoin, työt rajotti ajot tä vuonna siihen 40tkm.

Aiemmin mm opiskelin +4v ja koulumatka oli päivässä 120km + muut ajot päälle. Keikkahommat vie yleensä länteen missä muutenkin käyn usein. Esim tiistaina viimeksi kotiuduin ja sunnuntaina ajoin takaisin (550km sivu).

Tykkään muutenkin ajella ja en tyydy mihinkään lähikauppaan jos hankintoja on. En myöskään asu kaupungin ytimessä joten ajoja tulee senkin puolesta.

Myös kesälomareissut yleensä kuljettaa pitkin poikin ja tuo mukavasti kilometrejä. Nuuka kun on yöpymisen suhteen, niin yleensä ajomatkat 800km luokkaa per lomapäivä.

Nyt varmaan vakiintuu ajot siihen 40tkm luokkaan per vuosi jos ei ihmeitä tapahdu.

Oliko tarpeeksi selkeä selonteko joulupäiväksi?

15. Karpov

Karpov Gearhead

En tiedä kelpaako kaikille. Ihan sama silti olenko harrastaja vai pelkkä käyttöautoilija niin autolla ajan silti :)

Yritän myös jokaisen auton joltain tunne+määrityspohjalta ostaa. Kavahdan sellaista tilannetta, että pitäs vaan mennä nettiautoon/autokauppaan ja hankkia joku auto. Tuli se sitten kuinka arkiseen ajoon tahansa ja oli se mikä tahansa.

kapa73 tykkää tästä.
  16. sdfsd

sdfsd Gearhead

ei muakan huvikseen ajaminen kiinnosta, ei ole oikeestaan koskaan kiinnostanu. Silti niihin mun autoihin mitä ihmiset mieltäisi harrasteiksi tulee kilsoja 20 000-25 000 vuosittain. Mut en sitte tiiä onko ne käyttöautoja, harrasteautoja vai mitä autoja, yleensä ovat olleet 70- luvulta.

Muokattu: 25.12.2018
  17. grantorino

grantorino 3rd gear

Amerikkalaisella autolla 40-70tkm vuodessa, varmaan sitten jo öljysheikitkin lähettelevät joulukortteja.

18. pilkkuvittu

pilkkuvittu 1st gear

No ainaskin shellin äijät morjestaa,jopa vitun viherhipit heittää hf:ää

19. palontie

palontie Gearhead

Huvittavaa kun monet topicit menee siihen kuka on parempi ja oikea harrastaja.

impala67, kuutio, z 900 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Karpov

Karpov Gearhead

Lukemisen ymmärtämisen suunnaton vaikeus

chevytb02 ja palontie tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!