Koko harrastuksen tulevaisuus...huono?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Cocco Bill, 15.12.2018.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Minulla ja velipojilla on tässä vuosikymmenten saatossa ollut Chevy II 63, Buick Special 63, Valiant 65, Buick Special 65, Dodge dart 65 ja 66, Coronet 66, Monaco 66, Chevy II 66, Valiant 67, ja aina vain tuntuu, ettei muina vuosikymmeninä oikein jenkkiautoja valmistetukaan :d
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se on ikävää jos kaikki autolla ajo koetaan pilluralliksi. Sillä voi käydä töissä, kaupassa, muissa harrastuksissa ym ym.
     
    xarper tykkää tästä.
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo niin voi ja mä teenkin niin aina kun kalusto on siinä kuosissa. Mutta eikö se silloin ole käyttöautoilua harrasteautolla?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli jos autoa käytetään muuhunkuin pilluralliin, puunaukseen tai tapahtumiin menoon siitä tulee käyttöauto vaikka se olis 1928 ford?
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Koko harrastuksen tulevaisuus on huono.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. grantorino

    grantorino Gearhead

    Käsite "käyttöauto" ilmenee vaan harrastajien keskuudessa, normaalisti ihmiset, jotka eivät harrasta
    vanhoja- tai veteraaniautoja, puhu kuin autosta, jolla sitten liikutaan tarpeiden mukaan.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Aika monella on kesäkäyttis, eli joku vanhempi harrastushenkinen auto jota ei viitti talven suolamössössä pilata mutta voi fiilistellä myös ne kauppareissut kesällä. Onko tämä hyvä asia vai onko koko harrastuksen tulevaisuus huono?
     
    Jussi289, Zejk1 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    On. Ehdottomasti.
     
  9. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Pariviikkoa sitten leimasin tyttärelle "talvikäyttikseksi" -98 dodge stratuksen....saapahan naapurit ainakin ihmetellä ja taivastella ;)
     
    Sounderi tykkää tästä.
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Lähinnä koen kaiken autolla ajamisen nykyään aika väkinäiseksi välttämättömäksi pahaksi. Etenkin jos pitää mennä kauppaan. Sitä kun on 10-12h liikenteessä niin vapaa-ajalla tekee mielellään jotain muuta. Vaikka harrastaa autoa.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olet. Lue mihin vastasin ja huomaa mennyt aikamuoto. Ei meil ollu mitään jenkkejä ennen kun minä sellasen ostin, en perinyt jenkkiautoilua vanhemmiltani.

    E: oikeestaan aika epäselväati kirjotin
     
    Muokattu: 20.10.2019
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joskus 19 tai 20 vuotiaana. Sillon meil oli ollut ja oli jotain euroautoja ja japsi pick uppeja.
     
    redneck1 tykkää tästä.
  13. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    Joitaki sekalaisia ajatuksia jonkinnäköseksi jargoniksi tähän aattelin vääntää näin ns. nuoren harrastajan näkökulmasta.
    Moni kaveri minunkin lapsuudesta on haaveillu jenkeistä, mutta usein ne ns. unelma-autot on niin kalliita ettei sellasta kukaan halua oikeasti hankkia, kun muitakin mielenkiintosia autoja saa puljata huomattavasti helpommin ja pienemmällä rahalla.
    Sitte kun alotellaan harrastusta jollaki kasari farmarilla kun ovat edullisia nii vanhat käävät itkee kuinka ne ei ole oikeita jenkkejä. Saatika jos se on telattu mattamustaks nii ulistaa kuinka ois parempi ku ei ois kajonnu niihin ensinkään, eikä se ole harrastamista. Houkuttelee mukaan harrastukseen, eikö? Ja kun miettii täälläkin kirjottelevaa vanhempaa harrastajakuntaa jotka ostanu ekoja jenkkejä 70-luvulla, minkäs ikäsiä ne teidän autot silloin oli? Nämä kasarifarkut on nyt jo vanhempia kun ne "oikeat" jenkit silloin.
    Helppoahan se on jämähtää sinne aikaan keppi ja keihäs, eikä suhteuttaa asioita. Eli enskerran ku näette jonkun nuoren skloddin mattamustan kaprisen ratissa, kannattaa muistaa et se voi olla sen eka/ekoja jenkkejä ja on asialle ihan yhtä vihkiytyny ku te "oikeat" harrastajat.
    Iteki alotin lintoilla kun olivat halpoja ja olivat hauskoja kaveriporukalla pyöriä kylällä moisilla, sittemmin kertyny niitä "oikeitakin" autoja. Siitäkin huolimatta omistan sen mattamustan farkunpaskan, joka on tällä hetkellä omista katiskoista/entisistä katiskoista se oma suosikki.
     
    Topsa-, sdfsd, Sounderi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    Ite olin erilainen nuori, muut levitti penkkaa bemareilla nii meikä toi vania tai farkkujenkkiä iha yhtälailla sladissa. :rotfl: Tommonen leppäjames etenki aivan loistava laite viedä ovenkahvat edellä.
     
  15. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Kun olin 18v niin levitin penkkaa isän sportswagon duetti volvolla, muut peruskotteroilla. Yllättävän haastava vetää tyylikkäästi poikittain ja pysyä tiellä, ei kehdannut särkeä. Eka oma auto perintö pv volvo ja ensimmäinen homma pitkän varastoinnin jälkeen moottorin remppa ja viritys, sitten koeajo motarilla kaasupohjassa 180km/h.:soosoo: Alusta loppu, jarrut jumissa, pikkuvikoja ihan riittävästi, meni puhumalla katsastuksesta läpi.:argue::poff:Pesu, kiillotus ja karvanopat kiinni niin ei muutakuin kovaa ajoo. Ihme ettei oo tullu ruumiita, nyt oon pahimmat viat korjannu.
    Kyllä mua on katottu kieroon ja olen henkisesti valmistautunut sen jatkumiseen.

    Jenkeistä sen verran että lapsena olisin halunnut 60-luvun mustang fastbackin kun se oli niin hieno, mutta ei mua enää ole kiinnostanut ja aika kalliita ovat. Ainoat koeajamani joista olen syttynyt oli Jeep cherokee xj, meinasin lentää selälleni kun polkasin kaasua, kuskin penkki repes lattiasta irti, Cadilllac fleetwood brougham (tosi mukava lulla) ja uudet dodge ramit on jees, tulee ajeltua semmosella silloin tällöin. Mieluummin joku kunnon vehje, ei mitään romulinttoja.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Monet jää sitä unelma-autoa odottamaan koko iäksi kun samalla ajavat jollain avensiksella ja haukkuvat milloin mitäkin amerikkalaista liian uudeksi, liikaa ovia yms yms.



    Voihan sitä 20m2 yksiössäkin elää ikänsä jos haaveilee 1200m2 kartanosta ja mikään muu ei väliltä kelpaa
     
    redneck1, Gary Grand, xarper ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Lankkukylki on ihan kelpo harrastepeli, eikä edes pelkää suolattuja teitä.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  18. ,mutta vähän empii...;)
     
    Jussi289 ja hantta tykkäävät tästä.
  19. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Jenkkiautojen arvostuksesta kertoo niiden hinta
    =Jenkkiauto kallis
    =Jenkkiauto arvostettu
    =Hyvä hyvä

    Sijoittajille, harrastajille ja haalijoille:
    -Rambleria saa vielä johonkin kilohintaan.
    Mikä on tilanne 10v päästä?
    -Hinta, saatavuus, arvostus?
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    noita ikuisia haaveksijoita riitti ja riittää kyllä varmaan vieläkin. uudemmat jenkit on liian uusia ja vanhemmat liian vanhoja että niillä voisi ajaa. pakko siis ajaa jollain saksan ladalla mut kyl sitten kun talo saadaan maksettua, sitte kun lapset lähtee kotoa, sitte kun eläkepäivät alkaa.....
     
    impala67, Gary Grand ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!