Koko harrastuksen tulevaisuus...huono?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Cocco Bill, 15.12.2018.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei kai se silti ole yleisen hyödyn nimissä olisi liikaa pyydetty jos yritettäs ajaa vaikka yks viikonloppu enemmän kuin aiemmin? Näkyvyyttä lajille ja hyvää mieltä monelle.


    Harrastamistahan se korjaaminenkin on tai auton puunaus tallissa, mutta siellä jos ne autot vaan viihtyy niin niitä ei yleisesti ole edes olemassa kärjistetysti.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Toi malmin tapahtuma on tuolla jokaisen kesäkuukauden (ei siis kesäkuun!) ekana perjantaina, väkimäärä kokoajan kasvussa. Lisäks siel on ollu 3 tai neljä eri autotapahtumaa lisäks, kiihdytyksiä yms ja porukkaa on ollu hyvin. Kyl täällä pk-seudulla näkee harrastekampetta jokapäivä, jos ny yhtään on itte tienpäällä.
     
    1purehell, kapa73 ja Karpov tykkäävät tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvä juttu! Muualla tuntuu kovin vähän näkevän ketään missään jos ei ole iso tapahtuma.


    Enkä minä ketään tuomitse ajoi tai ei, mutta sitä näkyvyyttä ja tietoisuutta se ei edistä.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  4. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    Tää missä asun on aika pieni kylä, mutta kyllä täälä kesällä aika paljon jenkkejä näkee ja on kylänrinksat kerran kuussa. Itekkin ajoin viimekesänä 5000km kun oli hyvät kelit. Siis pelkkää huviajoa/tapahtuma reissuja.
     
  5. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Hyvin sanottu RB! Aika iso osa nykyisistä harrastuksista todellakin on harrastuksia, johon keskitytään vapaa-ajalla. Olen huomannut muutoksen autoharrastuksessa, kuin myös moottoripyöräilyssä. Se, että noilla vanhoilla (joskus hieman epäluotettavilla) autoilla tai prätkillä ei tuolla työnnä "keli kuin keli" niin ei minusta tee vähemmän harrastajaa. Esimerkkinä: pidän itseäni moottoripyöräilyn harrastajana (jo 24v ajan) vaikka esim. tämä vuonna oma prätkä seisoi 99,99% ajasta miesluolan nurkassa koristeena ja varsinainen ajaminen tapahtui vuokrakalustolla Suomen ulkopuolella.
     
  6. tammercity

    tammercity Gearhead

    Hiukan huolissani olen kyllä ollut omankin pojan kohdalla, kuten myös muista tulevaisuuden toivoista.
    Ei kiinnosta pikkuautot, eikä kiinnosta autot noin muutenkaan.
    Jääkiekko, Laineet ja pleikkarin fortnite kyllä kiinnostaa.
    Samaa havaittu myös pojan kaveripiirissä.
    Kukaan ei puhu autoista.
    Ikää tosin vasta 12wee, joten ehkä tilanne on vielä pelastettavissa.
    "Paras" tilanne ehkä oli tässä kesän lopussa, kun vuosien jälkeen sain jenkin alle (caprice) ja sillä ajattelin pojan kiakkotreeneihin viedä.
    Poika tuumasi, että jättää pojan hallin sivulle kamppeineen, ettei muut näe ja naura :oops:
    No, onneksi muutama "kiakkoisä" tuli sentään juttelemaan, kun auton sitten parkkikselle ajoin sieltä hallin sivulta :odconfused:
     
    Muokattu: 16.12.2018
    Pertti K tykkää tästä.
  7. kepuri

    kepuri Gearhead

    Kyllä meillä pojat rällää pelto volvolla ja ovat kiinnostuneita autoista,rassaavat ja purkavat.voi tietysti johtua siitäkii että niitä on 20-30 kpl pihassa,mut kyllä ne pelaa sitä pleikkaria kans.
     
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Autohullu olen ollut aina vaikkei siihen kotona ole sen kummemmin kannustettu tai että siellä olisi autoja harrastettu. Synnyinseutuni Kemijärvi sen sijaan oli ainakin omassa ikäluokassani niin ahdasmielinen paikka 90-luvulla, että ainoat hyväksytyt harrastukset ja kiinnostuksen kohteet teinipojille oli jääkiekko ja tietokoneet. Vähän niinku salaa sai veekasia lueskella ja pienoismalleja rakennella. Vasta sitten ajokortti-iässä monesta oli kuoriutuvinaan automies, mutta kyllä se taisi sinne teinicorollan hifistämiseen monella jäädä ja nyt ovat niitä ainoastaan farmariaudilla ajavia perheenisiä.

    Sen myönnän kuitenkin että nuoriso suuntautuu helpommin euroautoihin kuin perinteisiin jenkkiautoihin, mutta siihen riittävät syynsä on varmasti jo siinä, että:
    1) vanhat jenkit ovat kalliita
    2) ensiauto on samalla myös käyttöauto jolla ajetaan ympäri vuoden. On turha kenenkään selittää, että joku 60-luvun jenkki olisi siihen parempi kuin 2000-luvun BMW/mersu/tms.
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Nuoriso tekee, mitä nuoriso tekee.

    Pakottamaan niitä ei voi ryhtyä, eikä tietenkään kannatakaan, koska silloin syntyy vaan inho asiaa kohtaan.
    Niistä tapauksista on varmasti ihan tarpeeksi esimerkkejä vähän joka lajissa, kun isukki raahaa puoliväkisin tenavaansa touhuamaan jotain sellaista, mitä se itse on halunnut harrastaa.
     
    onoff road, Jussi289 ja Lowry tykkäävät tästä.
  10. z 900

    z 900 Gearhead

    Tästä se joskus alkoi.... en tiedä koska loppuu,ehkä tänään ehkä myöhemmin,ehkä sitten kun henki lähtee,tulevaisuudesta en tiedä????
    Ei meitä jenkkiautomiehiä silloin ainakaan kovin paljon ollut ??????
    Kyllä tuo desoto oli aikoinaan tosi paljon kalliimpi kun jos olis ostanut käyttöauton.....tuolla hinnalla
    [​IMG]
     
    Muokattu: 16.12.2018
    passerby tykkää tästä.
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Naukkis, Pertti K, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Napapiiriltä
    [​IMG]
     
    Naukkis, Pertti K, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. stealth

    stealth Gearhead

    Onhan tuo ilmastovouhotus nyt jo mennyt varmasti jo tuntemattomiin stratosfääreihin mutta, keväällä on vaalit ja, veikkaampa että tästä ja muusta paskasta saattaa tulla aika monelle kynnys kysymys eli lyhyesti ja ytimekkäästi MIETTIKÄÄ KETÄ ÄÄNESTÄTTE.

    Me ei tosiaan voida pelastaa maailmaa, se ei ole tuhoutumassa, ainakaan suomen ja suomalaisten halvaannuttamisella ja kurjistamisella sitä ei pelasteta.
     
    Retem, Jussi289, rb ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Olen syntynyt 70-luvulla ja lapsesta asti tykännyt lähinnä museoautoista ja niissä tapahtumissa käynyt. Oli ihan ymmärrettävää että 1980-luvulla olin nuorin mukana häärivä, mutta alkaa näyttää aika pahalta, kun nyt yli 30 vuotta myöhemmin olen monesti edelleen se porukan nuorin.:(
     
    Pertti K ja stealth tykkäävät tästä.
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    ja vielä kun joku keksisi keinon miten nukkuvat äänestäjät saataisi hereille, se ei ole selitys ettei ole yhtään hyvää ehdokasta tai ei minun ääni mitään vaikuta.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla meni mopareihin into lapsena. Muiden isät pakotti jääkiekkoa pelaamaan kelissä kun kelissä, minä lähdin aamukuudelta hemiä kasaamaan
    punavihreät ja vastaavat on valitettavasti vaan huimasti aktiivisempia politiikassa kun nämä kotona jupisevat.
     
    Pertti K, Jussi289 ja rb tykkäävät tästä.
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    pojallasi on ainakin itsetunto-ongelma.

    Ei se ikuisesti jaksa mitään fortniteäkään hakata (ymmärtääseni ihan täys putkijuoksupeli), en minäkään ole jaksanut enää niitä samoja pelejä hakata mitä sillon joskus pelasin tunteja päivässä että se varmaan muuttuu, enkä olisi ajatellut joskus 12 vuotiaana että alkaisin jotain autoja harrastamaan. Toki pelit voi muuttua toisiksi tai tulee jotain muuta tilalle, sen näkee sitten.

    Että mahdollisuuksia vielä on autoharrastukseen.
     
    Muokattu: 16.12.2018
  18. stealth

    stealth Gearhead

    JOs nyt ei herääminen ala niin, sitten voi sanoa että, suomi saa sen mitä ansaitsee.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Väitän, että uusissa vaaleissa käy vielä huonommin kuin edellisissä
     
    pantera tykkää tästä.
  20. grantorino

    grantorino Gearhead

    Nuoriso joka on tottunut ajamaan 2000 luvun bemuilla ja Mersuilla ei varmastikaan halua ajaa 60 tai 70-luvun jenkkiautolla josta puuttuu kaikki ajo-ominaisuudet, ohjaus on varmasti järkyttävä, suorastaan sohlo verrattuna uuden aikaisiin ratkaisuihin.
    Laatu on eri luokkaa arjalaisautoissa kuin jenkeissä, Mersun voi ajaa autopesulasta huoletta läpi, kun taas vaikkapa Dodgen jossa on vettä pesun jälkeen sisälläkin.
    Kyllä jenkit ovat vanhemman ikäluokan juttu.
     
    tammercity ja LUM-1 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!