Kolariauton prosentit.?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja nimat-13, 29.10.2009.

  1. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Onko tosiaan näin?Tuli tuossa yksi auto joka kolarikorjattu 90 luvulla mutta otteessa ei prosentteja vaan merkinta uusitusta osasta,nyt tilasin sitten paperit akelta josta selvisi vaihdetut 14%osat.Kävin sitten konttorilla tän paperin kanssa ja jos nyt vaihdan koneen ja v-laatikon niin tuleekin jo ainakin 42%koska vanha kolarikorjaus otetaankin uudelleen laskuun ja prosentit nousee,eli onko tosi että vanhat % päätökset eivät olekaan päteviä kun lakia on muutettu prosentti laskun jälkeen??
     
  2. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Tämä on yksi niistä monista asioista, joita ei harrastaja jaksa ymmärtää.

    Miten esimerkiksi 30-vuotta vanha Historic-ralliauto, joka ollut uudesta saakka kilpailukäytössä?

    On muutamaan kertaan kaatunut, ehkä muutama moottori, vaihdelaatikko, perä hajonnut. Tukivarret vääntyneet?

    Missävaiheessa menee yli %-rajan?

    :wc:
     
  3. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    moniko niistä normaalisti kilvissä??
    Ja ei muuta kun isoon ääneen huutamaan siitä niin eiköhän sekin "vääryys" lopu..
    Tiettyhän ne ajaa niil normaalisti töihin... Jep...haloooo
     
  4. ohc205

    ohc205 1st gear

    Jos autoon tehdään lisää prosentteihin vaikuttavia muutoksia, niin vanhatkin prosentit lasketaan uusiksi. Erityisen tarkkana saa olla korinvaihtoautojen kanssa. Itelläkin korinvaihto mersu. Onneksi siinä on vaihettu 49,6% osista ja ne on otteessa. Ja niitä saa vaihella uudestaan rajattomasti.
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    en jaksa kaivaa taulukkoa...

    mistä osasta tulee/on tullut tuo ,6...?
     
  6. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Siinä vaiheessa kun se muutoskatsastetaan.
    Ja mikähän se ongelma oli?
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Osakokonaisuudesta käytetty vain osa, esim etuakselistosta ei käytetty etuakselipalkkia, mm mopar a/b/c/f/m/j-bodyt tai takaveto-Escort.


    nimimerkillä 49,7 prossaa muutoskatsastanut 8)
     
  8. repecab

    repecab 1st gear

    Koko prosenttitouhu on täysin idioottimaista pelleilyä, jos tuo ulkomailta vanhan auton on autovero muutaman kympin, mutta jos samanikäisen suomalaisen korinvaihtoauton prosentit menee yli, tulee kaikenlaista autoveroa ja muuta vittuilua tai autosta tulee pahimmassa tapauksessa romurautaa. Eikös se ole mahdollista viedä esim. joku korinvaihto Belvedere/Challenger esim. Viroon ,rekistöröidä se siellä oikeasti Challengeriksi ja tuoda takaisin puhtailla papereilla maksamalla satasen autovero.
     
  9. jorkki107

    jorkki107 Gearhead


    mätsink numpers :rotfl:
     
  10. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Joo tota Mersu toi mullakin ois johon tuo kone piti laittaa,vaan taidankin palotella longin.No mites sit tossa sun esimerkki 49,6%jos tulis joku isompi vaurio niin miten enää osia vaihdat?
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ei kaikkia tarvii kertoa leima-setälle :wink:
     
  12. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Joo ei kait kukaan itse kerro,mutta jos kytät on kolaripaikalla ja vak yhtiön hommiks menee niin taatusti menee tieto konttorille jossain vaiheessa.
     
  13. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No nuo kerran vaihdetuthan saa vaihtaa uudelleen...
    Ja eikös "normaalit kulutusosat" saa vaihtaa miettimättä prosentteja.

    Ja sitten on syytä ajella niin ettei tarvii vakuutusyhtiön kanssa alkaa osista kinaamaan :wink:
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ei ole mahdollista koska AKElla on vaihtokorin valmistenumero dokumentoituna.
     
  15. repecab

    repecab 1st gear

    Tulis kyllä näin äkkiä mieleen että Virossa rittää kun on rekisteriote ja Challengeri samoilla tehtaan rungonnumeroilla sen saa siellä rekisteriin. Kun sen tuo takaisin Suomeen maksamalla autovero on auto taas Challengeri koska ei muualla ole tietääkseni prosenttisääntöjä jotka estää akselien tai tuulilasinpyyhkimien vaihdon eli mitään laitonta ei ole sielläpäässä tapahtunut.AKE:n porukka on tästä varmaan eri mieltä mutta onko niillä siihen oikeudellista perustetta se on eri juttu.
     
  16. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Se voi muualla olla ihan oikea auto, mutta heti kun sen tuo tänne , se lakkaa olemasta oikea auto ja se muuttuu rakennetuksi autoksi josta lasketaan prosentit.
    Eli ulkomailla tehdyt muutokset vaikuttaa prosentteihin samalla tavalla kuin täälläkin tehdyt muutokset. (teknisesti, autoverotuksen kannalta ollaan nollilla siinä kunnossa kun auto on ollut maahantuotaessa)
     
  17. repecab

    repecab 1st gear

    Näinhän se saattaa olla. Täytyykin ihan mielenkiinnosta selvittää tarkemmin vaikkei tollaista vekotinta olekkaan. :eek: :eek:
     

Kerro tästä muillekin!