Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Niin menee offtopiciksi, mutta tää nimimerkiltä mainitsematon aloitti autoilu-uransa Volvolla menestyksekkäästi ja haluaa aina puolustaa ko. merkkiä, varsinkin kun vastaan tulee lapsellisia kommentteja kuten tämä:

    :rotfl:

    En tiedä millaisella GM tehtaan tehomallilla nimimerkki Reynolds ajelee, mutta jos nuo Volvon 300 heppaiset tehdasversiot tuntuu jäävän jalkoihin, niin onnittelen autonvalinnasta. :lol:

    Tää aihe saa mun puolesta päättyä tähän.
     
  2. Erska

    Erska Gearhead

  3. JnZm

    JnZm Gearhead

    *meinasin tarttua täkyyn mutta pidänkin turpani kiinni ja haen popcornit*
     
  4. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Olen TÄYSIN samaa mieltä. :)
     
  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Salon torilla keskiviikkona sivusta kuunneltua
    "kato Iskä, nukkuva auto"
    kommentti koski 3gen Trans Amia, jossa luukkulamput kiinni.
     
  6. puu

    puu Gearhead

    Mitä paskaa tämä on?

    Ei kai kukaan väitä 50-luvun tekniikan olleen sitä mitä
    tänään saa.
    Mutta kuka perkele haluaisi ajaa jollain S60-volvolla.
    Eihän kukaan edes tiedä mikä sellainen on tai miltä se
    näyttää.
    Jos vastaan tulee niin ei erota Hyundai Starletista.

    Mitä väliä?
     
  7. venakopan.kansi

    venakopan.kansi 1st gear

    näistä maku asioista saadaan aina keskustelu tulille. esim tota meikäläisen rassia (c10 steppari) raksalla joku urpo harmaahapsu reissarin jauhaja tulee vertailemaan omaan jumpperiin tai jotain vastaava ruostekasaa, että kuika paljon tää on parempi, ku joku tommonen vanha jenkki pickup, mitä tommoselle enään edes jaksaa sanoa muuta kuin että onko hyvää toi leipä?
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    kateuttahan tuo on vaan, sama kun noilla commonrail pakuilla on ihan pakko työntää ohi edelläajavista varmaan vaan siks kun kaikki rahat menee auton pitoon ja jatkuvasti pajalla. eikä tollanen merikontti o varmaan kaksinen ajettava. renun isossa pakussa on lagunan etuaksila eikä se kestä edes siin pikkuautos. ja srkyvää muovia koko ohjaamo. kaveri vaihto just corsansa päikseen uudempaan jumpperiin. hitsaamista kai mut ihme juttu.

    vähä sama kun mä ajelen '82 123 mersulla :rotfl: niin kyllä kaikilla heittotukka tissiposkilla ja persreikäparran omaavilla pulipäillä pitkäkärkisissä kengissään on hymy herkässä. vaikka itte ajaisivat rahotusyhtiön autolla ja eläisivät muutenkin yli varojensa.
     
  9. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    aika naurettavaa.. ollaan niin hardcore usa miehiä että ihan periaatteen takia kaikki muu on paskaa :rotfl:
    itse ainakin myönnän omistavani volvon ja pitäväni siitä, ja olen monta volvoa omistanut. ei se syö minun egoa tai mitään muutakaan yhtään. moni muukin ei-usa auto on varmasti todella hyvä ja kelpaisi minulle.
    nämä jenkithän niitä paskimpia autoja on mitä minulla on ikinä ollut, kokoajan jotain saa olla laittamassa ja korjaamassa. jos et omista jotain täysentisöityä tai uutta autoa. kai niitäkin saa olla laittamassa jatkuvasti.
    mutta silti ne on ihan erillinen yksikkö ja asia mun mielessä ja vaikka ne aika murheenkryynejä on niin on se jotenkin eritavalla hienoa niillä ajella ja touhuta.
     
  10. juulos

    juulos 3rd gear

    [quote="puu

    Mutta kuka perkele haluaisi ajaa jollain S60-volvolla.
    Eihän kukaan edes tiedä mikä sellainen on tai miltä se
    näyttää.
    Jos vastaan tulee niin ei erota Hyundai Starletista.
    Mitä väliä?[/quote]

    Puu ei tunnista automerkkejä. Tai ehkä sen yhden. Omansa. Tarttukaa nyt tähänkin trolliin. Tai mitä väliä :odroll:
     
  11. Hoodooman

    Hoodooman Gearhead

    Juuri näin. Amerikan autot on Amerikan autoja ja niitä on kiva harrastaa, mut voi käyttöautona silti olla joku ruotsalainen, saksalainen tai vaikka tsekki. Volvot, Audit ja Skodat on hyviä autoja, verrattuna nykyjenkkeihin. Vanhoihinhan niitä ei edes pidä verrata.

    Jotenkin paistaa läpi joistain kommenteista että nimimerkit ei oo koskaan edes ajanu uutta S60:stä tai V70:stä ("Eihän kukaan edes tiedä mikä sellainen on tai miltä se näyttää", jep!) ja silti tulee niin dumaavaa tekstiä. Mulla on työsuhdeautona V60:nen, sillä on helvetin hyvä ajaa ja mukavuus on "jenkkimäistä", jos sitä nyt jonain kriteerinä pitää.

    Tää keskustelu on (jälleen kerran) vähän lähteny aikuisilta miehiltä lapasesta ja asioita katsotaan vähän turhan värittyneiden lasien läpi.
     
  12. juulos

    juulos 3rd gear

    Ihan juuri näin. Ei pidä sitä angstia purkaa OD:llä ampumalla umpimähkään eri thredeihin.
    Kriittinen asenne luutuneita asenteita vastaan on OK ja jopa toivottavaa. Mutta mielipiteet pitäisi pystyä perustemaan. Vaikka sitten autoarvosteluissakin.
     
  13. venakopan.kansi

    venakopan.kansi 1st gear

    voiko tuosta vetää sen johtopäätöksen, että vanhat jenkit ovat olleet niitä "aina" laittamassa kohteita? :eek: kait ne n.30v. vanhat japskit ja eurotkin tarvii sitä rassaamista ja mitä tohon jenkki vouhotukseen tulee niin en kyllä tunne yhtään kanssa harrastajaa joka olis menny esim. jotain 144 mollaamaan... :poff: jenkit vaan herättää vittuilua ja tota vertailua enempi ku toi dx tossa naapurissa. :argue:
     
  14. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Suburbanilla R-kioskille.. Joku random tyyppi istumassa:"oot tainnut varautua siihen ettei valtion rahat riitä teiden ylläpitoon"
     
  15. Caideman

    Caideman 1st gear


    Eipä tuo kulutus kesällä omaa päätä tai rahapussia huimaa. =) Muita se tuntuu vaan hirveästi vaivaavaan, kun kerran pitää ottaa puheeksi.

    Hiukan sama, kuin kaupan kassalla, todellakin super-vitsikäs kommentti myyjän kysymykseen "kuitti?", "Ei kiitos, ei saa verotukseen, heh heh." Ei muuten ole kovin uniikki heitto... :odroll:

    Ja tosta käyttiksestä, itsellä on Volvo S70 '98, viimeisen päälle pappamallin auto ja on kyllä palvellut moitteetta sen vuoden, jonka ajan olen se omistanut. Kulutus ei oo samalla tasolla moniin muihin verrattuna, mutta selkävaivaiselle Volvon penkki on nannaa ja kyyti sopivaa omaan makuun. Ei valittamista. 8)

    Topicin alkuperäiseen vielä vastaten, taas tuli tuossa pikku reissulla ihmiset kyselemään auton vuosimallia, moottoria ja kehumaan kokonaisuutta. :lol: Tällä kertaa kulutuskyselyt jäivät, pois jostain syystä.
     
  16. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Ei varsinainen kommentti mutta varmaan sellaiseksi lasketaan. Tänään ajelin limo cadillacilla ikkunat auki niin jotkut ählämit vislas mulle ja näytti voitonmerkkiä, kaikilla hymy perseessä ja kyyläsivät niinkun ois allahin nähny :D Pikkusen meinas pokka pettää :)
     
  17. T5

    T5 Gearhead

    Ei minua ole koskaan nuo bensankulutuskyselyt haitanneet. Osa tosiaan kysyy ihan vain tietämättömyyttään.

    Ja kyllä minä tunnen jotain pientä perverssiä mielihyvää, kun vastaan jollekin diisseliekoautoilijalle, että koneen koko on 7.4l ja keskikulutus on bensalla ajettaessa noin 30l ja E85:lla ajettaessa noin 40l. Kyllä siinä monelta menee pulla väärään kurkkuun, mutta mitäs niiden mielipiteet minua hetkauttaa.
     
  18. Ponu65

    Ponu65 Gearhead

    Tarkkaan en ole kuullut mitä rouvalla on sanottavaa, mutta tällä kylällä joku rouvashenkilö joka kerta ohi ajaessani, osoittelee sormellaan ja karjuu jotain, mölinä kuuluu, selvää en onnekseni ole saanut. Kasvonilmeistä päätellen vihaa minua vaikkei tunnetakaan. Onkohan lääkkeet ottamatta vai mikä vittu sitä vaivaa.
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin menee ja mäkin lopetan aiheen tähän. Kommentoin kuitenkin vielä että aika harvalla lienee oikeasti kokemusta uudesta jenkistä. Varsinkaan niistä arvokkaammista malleista.. Tilannetta vääristää vielä aika vinoon se, että esim. S60 Volvo ja letukan uusi Camaro hyvillä varusteilla on jenkeissä samoissa hinnoissa keskenään. Täällä se camaro maksaa tuplaten-triplaten. Eli se mikä täällä mielletään "uudeksi jenkiksi" on siellä se halvin p*ska joka annetaan perheen juniorille ensiautoksi. Neoni nyt tuli ekana mieleen. Kyllä mulle joku Impala tai Chargeri varmaan kelpaisi kauppakassiksi ja siihenhän ne on tarkoitettukin. Urheiluautot sitten erikseen. Sillä rahalla vaan kun saa täältä jo auton, mikä taas jenkeissä maksaa parin corveten hinnan, niin ei mitään järkeä.
     
  20. venakopan.kansi

    venakopan.kansi 1st gear

    ja yleisestikkin uuden auton ostaminen varsinkin velalla on jotain aivan järjetöntä täällä suomessa. autot, varusteet, korjaukset/huollot ja vakuutukset! vi..u ei mulla ole semmoseen varaa, mutta mä oonkin köyhä. asun vanhassa omakotitalossa, ajan vanhoilla autoilla joita tämmönen poropeukalo osaa korjata ja ei toi eukkokaan uusi ole. :lol: life is shit and then you die! :(
     

Kerro tästä muillekin!