Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Normaali korkeudessa jos istuu ja säätää taustapeilin niin, että näkee uloskin, niin sopivasti tulee näkökenttään se peili
    Niijja ajelen kädet jalat ja kädet melko suorassa, mikään ei tympäse enempää kuin ratin kääntäminen ja kyynärpää lukittuu ikkuna karmiin

    Niijja puhutaan käyttiksestä eli opelista, tosin GM;sekin on.
    Koelaudalla oleva peili oiskin ihanteellinen kun sen yli näkisi
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulle ei kyllä taustapeili ole tollasta tehnyt. Enemmän taustapeilissä harmitti a harmittaa kun sinne tuli joku 4×100W xenon bmw perään roikkumaan eikä voinut mennä ohi.


    Mun kaveri repii kaikista taustapeilin vekeen kun väittää sen tulevan näkökenttään....tosin voishan noitten jenkkien taustapeilit olla vähän sirompia, toi oldsinkin on aika ylikokonen mun mielestä.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eikö se ole järkevää repiä irti jos sen kokee huonoksi ja antaa olla jos ei koe?

    Vai miks sulla on noin kova intohimo toisten autojen peileihin?
     
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    jos autossa on kirkas takalasi on taustapeili oltava katsastuksessa ja kuskinpuolella sivupeili, jos tummatakalasi sivupeilit riittää... näin toissa vuonna katsastusmies selvitti mulle asiaa kun oli pakkasella peili irronnut astrastao_O
     
  5. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Multa kysytään usein onko auto mun oma :eek:
     
  6. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Kai vastaat: "Ei oo, löysin yks viikko tuolta parkkipaikalta, avaimet virtalukossa ja ovet auki..." :D
     
    jaketin ja Nyypäle66 tykkäävät tästä.
  7. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Toi on hyvä :D
    lainaan....
     
  8. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Mulle muuten kans tuli yksi varttuneemman ikäinen herra kertomaan, kuinka tuota samaa tarinaa on joskus muinoin heitetty tankkaamaan tulleille jenkkiautoilijoille. Itse olin silloin vaan ihan parkkipaikalla. Kyseinen mies oli kyllä ihan ystävällisellä asenteella liikkeellä; mun auton ääniä muun muassa kehui siinä.

    Niin joo toinen juttu tuli mieleen, kun edellisellä sivulla oli maininta, että naapuri oli luullut konetta nelipyttyiseksi, kun näki vain toisen puolen pakosarjan. Olin joskus nuorena kesätöissä autokorjaamossa, ja siellä oli työn alla joku en-nyt-muista-mikä-amerikkalainen-merkki-tila-auto (ehkä Trans Sport tms.). Konepelti oli auki ja pellin alla V6 poikittain, ja siihen tuli sitten joku random-asiakas palloilemaan ja ihmettelemään, että "Onpas siellä pieni moottori." Asentaja siihen sitten ihan asiallisesti vastasi, että "Joo, mutta tuosta näkyy nyt vain puolet, kun toinen samanlainen osuus on tuolla takana. On noi sylinterit niinkuin V:n muotoisesti." Asiakas mietti hetken ja totesi painokkaasti: "V niinkuin vittu." Sen jälkeen hän kääntyi suunnilleen 180 astetta ja jatkoi verstaan kiertelyä. Mua pikkuisen hymyilytti siinä...
     
    yks toine mikko tykkää tästä.
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä omaan -67 Fairlaneen riittää yks peili ainaskin, loput vapaaehtosia. Vissiin taustapeili tai kuskinpeili oltava vähintään tuossa, ite sen muutaman vuoden pelkällä taustapeilillä nyt katsastellu.
     
  10. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Menee täysin offtopicin puolelle, mutta omassa Plymari Fury farkussa sivupeilit on aika turhia, auton perse levenee niin hyvin ettei niillä näe mitenkään järkevästi auton takakulmia kuin ehkä arvailemalla, ~5cm pitemmät varret kun ois niissä sivupeileissä niin voisi olla jotain iloakin.

    Näkökenttä loppuu tosiaan siihen takarenkaan kohdalle ja sitäkään ei näe kunnolla, joten arviolla vaan. Yleensä kylläkin pakittelen ruutuun tai muualle katselemalla takaikkunan/takasivuikkunoiden kautta..

    EDIT: Liekkö edes tarvisi olla niinkään paljoa pitemmät, parikin senttiä auttaisi...
     
    Muokattu: 26.9.2016
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei oo montaa viikon poikaa kun katsuri sano ettei laki velvoita kuin 1 peiliin ja 2 ulkona jos on vetokoukku

    Wanha hiace leimattiin taustapeilillä ja kuskin puolen sivupeilillä, eikä mitään moitteita peileistä


    Onko plymari farkkuun muuten vaihdettu kekkoslovakian mukaiset peilit, eli lyhyt vartiset, kun pidempi vartisiin voi komissaarin poplari tarttua kaupungissa pyöriessä
     
  12. Skoll

    Skoll 2nd gear

    http://i.imgur.com/TqKVHDP.jpg

    Tommoset, aivan vitun turhat ja perseestä, monesti miettinyt että ottais jostain toisesta jenkistä paremmat peilit.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Lukeeko ameriikoiksi lasissa jotain?

    Jossei niin suomalia peilit näyttäis olevan ja niitä samoja joita piti crown;in alkuperäisten lokasuoja peilien tilalle vaihtaa
    Mites jos noi peilit vaihtais puolittain kun ny näyttäis olevan melkosen pystyssä, jos ne siten siirtyisi ulommas, eihän se sitä sano ettei joku ole vaihtanut niiden puolia et on kapeempi auto

    Joillain on muuten vielä siitä typerä tapa, et peilien pitää näyttää auton kylkiä, ite säädän peilit niin, et kyljen väri näkyy 5mm alueella reunassa tai sit ulkoneva takaoven kahva
     
  14. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Ei ole laseissa mitään, pariin kertaan epäillytkin, että jotku "suomipeilit" nämä vois olla. Noh, ei oo vielä kertaakaan ollut ongelma kun aina pakittelen toisella tyylillä, mutta nyt tässä viime aikoina on ollut kahteen kertaan eri sohva peräkontissa, joten silloin pitäisi turvautua peileihin.. :D

    EDIT:
    https://www.dropbox.com/s/hcj5nigmevwu9h5/IMG_20160925_145018.jpg?dl=0

    Tämä ei edes vielä paha ollut, tämä vuodesohva tuli käyttöön. Edellinen joka tuolla peräkontissa oli niin, just ja just meni sisään ja taaksepäin ei tosiaan nähnyt _mitään_, muuta kuin peilien kautta jonnin verran
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kokeileppa voisko ne siirtää puolia josko tulisi ulommas

    Ainakin monet suomi peilit on symmetrisiä eli vain yhtä mallia koskaan tehty
     
  16. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Jaha.
    Aihetta perustaa taustapeilitopikki?
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Taustapeilit, sivupeilit ja muut paskat ajoa ja näkyvyyttä haittaavat/vaikeuttavat varusteet.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei
    Plymari taitaa jenkki olla ja siihen liittyen kommentointi ainakin ny viimesillään liittynyt
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mitä sitä, muutenkin ihan huono auto, tuo meidän pihaan se seisomaan, saat vaihdossa vaikka kottikärryt ;) :D

    Tuommoista joskus ennenmuinoin tuli salaa ihailtua, ne ei parikymmentä vuotta sitten olleet edes järkyttävän hintaisia mutta GM-farkkuun tie johti.
     
    jaketin ja Skoll tykkäävät tästä.
  20. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Samoin jarrut nehän ovat vauhdin surma
     

Kerro tästä muillekin!