Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead


    Onhan se hieman noloa jos toimittaja ei hallitse automaattivaihteista autoa mutta samalla se on ymmärrettävää kun ei niistä ollut kuin harvoilla kokemusta.

    Tottumiskysymys siis.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Omassa capricessani oli kanssa "ylikireät" jarrut. Kaikki jotka sitä ajoi, paino aivan liikaa jarrua. Omasta mielestä ihan perus jarrut. No silloin oli kaverit tottuneet tyyliin 323 jarruihin...
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Artikelissa väitettiin että kyseisen auton jarrut menevät lukkoon vaikka kyse olisi siitä että toimittaja käytti jarruja väärin eli liian voimakkaasti.
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

    Niin eli harjoitus tekee mestarin.

    Huvittavaa kun katselee ensikertalaisen ajoa automaattivaihteiselle autolla joka on melko töksähtelevää.
     
  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jep, ja sit nämä 2 jalan ajajat. Broidille esim. sai sanoa aina valoissa et päästää sen kaasun. Vasemmalla jarrua, ja lepuutti oikeaa kaasun päällä jännittyneenä, niin kone huus aina valoissa :D
     
  6. spinout

    spinout Gearhead

    No, ei tarvitse kaivaa esiin kuin esim. TM 14/1966, jossa oli koeajettavana Dodge Coronet 440, V8 + TF727 autom.

    Kiittivät: Automaattivaihteistoa, jousitusta, ulkonäköä
    Moittivat: Suuntavakavuutta, viimeistelyä, sisätiloja

    Kiittivät automaatin toimintaa ja vaihtamisen tasaisuutta. Se oli heidän mielestään huomattavasti edellä eurooppalaisia automaattivahteistoja.
     
  7. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kerran Liddin parkkipaikalla joku ämmä peruutti hyvin varovasti parkkiruutuun Chrysler 300 merkkistä autoa ja törmäsi silti tolppaan. On siis hyvä että parkkitutkat ja automaattijarrutus ovat yleistyneet.
     
  8. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kannattaa opetella se yhden jalan taktiikka heti alussa.

    Ilman turvavöitä olisi monen automaattivaihteisella autolla ajoa harjoittelevan nenä litistynyt rattia vastaan.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin mitä meistä? Joo manuaalillakin mulla on aina kytkin ja kaasu pohjassa yhtä aikaa. Sitä vartenhan se kierrosrajoitin on.
     
    Inlinee ja caprice305 tykkäävät tästä.
  10. Esaa

    Esaa Gearhead

    Joskus kokeili ajaa automaatti golfilla jos kaasupoljin vasemmalla jarrusta. oli kohtuu tapahtumarikas ajoreissu.
    Kyllä sen oli muutkin huomanmeet,ei ollu kerta eikä viideskään ku oli joku nurkka rutussa, aina oli joku muu siirtänyt autoa . Omistajalta puuttui oikea jalka.
     
  11. kaarne

    kaarne Gearhead


    Poikkeus vahvistaa säännön.

    Varmasti suurin osa autotoimittajista vielä nykyäänkin on tottunut ajamaan manuaalivaihteisilla autoilla.
     
  12. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Kylläpäs nyt on pahasti lähtenyt tämän ketjun aihe raiteiltaan...
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead

    Autoihin liittyvä keskustelu on usein rönsyilevää.
     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead

    Sellaista kommenttia olen kuullut urheilullisiin USA ja euro autohin liittyen jotka ovat epäkäytännöllisiä puutteellisen kuljetuskapasiteettinsa vuoksi että ensinmainitut pysyvät todennäköisemmin harrastajan omistuksessa koska niissä on enemmän tilaa!
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Noi autolehtien asennoitumiset on ihan outoja välillä. Eka valittavat ylikireistäjarruista, nykyään ei kukaan valita että autossa on liian hyvät jarrut vaikka uusissa autoissa on kireäöät jarrut mitä jossain kaprisessa.

    Jonkun TM- kommunistin jutun luin 50- luvulta missä kiukutteli kaikesta jenkkiautossa, siis liikaa varusteita, liian iso kone, kaikkea liikaa.

    TM oli myös kovasti yleisnopeusrajotuksia vastaan sillon joskus, nykyään suunnilleen kaikki 80kmh nopeutta tai kovempaa ajavat on hengenvaarallisia 2010- luvun autoilla, mutta 60- luvin autoilla se täysillä ajo oli OK vaikka amerikkalaiset jo sillon kulki 180 ja olivat hyviä ajaa siinä nopeudessa. Mutta nykyautoilla ei tule kuuloonkaan.

    70- luvulla uutisointi oli tyyliä "amerikkalaiset ovat tyhmiä koska haaskaavat bensaa että saavat saasteet vähenemään", nykyään joka turha uusi saastelaite otetaan innoissaan vastaan ja kuiaan ei kyseenalaista niiden järkevyyttä.

    Vielä 80- luvun alussa puskevia amerikkalaisia haukuttiin koska oli niin vaarallisia. 90 ja 2000 luvulla ei puskevista autoista ole valitettu mitään vaan pikemminkin yliohjaavista autoista joka nykyautossa on hengenvaarallista muttei 70- luvun autossa, ja se puskeminen on nykyään turvallista toisin kun 70- luvun autossa.

    Suburban oli joskus joka kulutti liikaa, kuitenkaan g meselle sama kulutus ei ollut liikaa.

    Mun muistaakseni turvavyöpakkoakin vastaan on silloiset lehdet, kuitenkin nyt ollaan hirmu huolissaan kun joka seitsemäs jättää takapenkillä turvavyön pistämättä, siis siellä missä ei kukaan mitään vöitä ole koskaan käyttänytkään.



    Tollaset ihan uskomattomat epäjohdonmukasuudet on vienyt aika paljon suomalaisen autolehdistön uskottavuutta mun silmissä, eka ollaan yhtä mieltä ja vähän ajan päästä toista mieltä.
     
    eilhik, belair66, jaketin ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kaikki uusi tuntuu aluksi pelottavalta.

    Eräässä Tekniikan Maailmassa kauhisteltiin airback-systeemiä.
     
  17. kaarne

    kaarne Gearhead


    Autotoimittajat ovat useimiten saksalaisen tekniikan faneja ja se näkyy vertailutuloksista.

    Väittäisin että Volvo osaa valmistaa parempia autoja kuin natsit.
     
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Offitopiikkia pukkaa.

    On sulla mielenkiintoinen maantiede/valmistaja jos on volvo :confused: vastaan natsit :D . Eikös VOLVO ole (ole ollut) Ruotsalainen koneiden valmistaja:odeek: ja Natsit taas toisen maailmansodan aikana Saksassa toiminut sotilaallinen ryhmittymä:odroll: .

    Eiköhän siirrytä ettenpäin ja jätetään pas¤#"#&n jauhanta tähän. Annetaan tälle topiikille sen alkuperäinen tarkoitus :odcool: eli kylällä kuullut jutut Ameriikan autoista.
     
  19. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Off ia
    Muistakaa se 70-80luvun sääntöviidakko jossa lisäjarruvaloja ruodittiin Enska ja Hanskikin moitti niitä että takana ajavat häikäistyy ja nyt saa ajaa persaus täysin pimeänä.
    Ruotsinserkut sai varustella hattuhyllynsä jopa kahdella valolla ja suomipoika tyytyi siihen Talmun yhteen jonka sai veistellä mukana tulevan paperisapluunan kanssa SovietSuomen lakipykälien mukaiseksi kunhan ensin oli tutkittu onko siitä oikeaa hyötyä.
    Maailma muuttuu kuten 1962 Caddyn ojavalo piti tervata pois käytöstä ja nyt jopa miekkataksin ojavalo valaisee viranomaisen kulkua.
     
    Volvo_5.7, Pertti K, Nikuzai ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. kaarne

    kaarne Gearhead


    Saksalaisilla on tietynlainen mentaliteetti eikä gepardi pääse pilkuistaan.

    Natsismi on poliittinen järjestelmä tai aate.

    Tästä tuli mieleen että on sanottu että asia missä sakut eivät pärjää amerikkalaisille on automaattivaihteiston valmistaminen.
     

Kerro tästä muillekin!