Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Asia mistä on puhuttu paljon ja jota en usko ollenkaan on sellainen että energiakriisi 1970-luvun alkupuolella olisi aiheuttanut sellaista että firmat ja yksityiset olisivat myyneet kalliit USA autonsa pois ja niitä olisi voinut ostaa autoliikkeiden vaihtoautohalleista pilkkahintaan.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei kai suomessa mitään energiakriisiä tollon ollut kun neukkulasta tuli öljyä?

    Maailmalla energiakriisin vuoksi tulleet kriisilait suomen tuntien kopsattiin äkkiä tänne pysyviksi vois olettaa.
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mieleen tulee myös joidenkin amerikanautojen vaeltavat takavilkut jotka oli joskus Suomessa kiellettyjä. Nyt kun uusissa Audeissa on sellaiset niin ei haittaa.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    vielä vähän ot, olikos vaeltavasta suuntavalostakin joskus joku nounou ei onnistu säännös vai muistanko ihan väärin? näkyy niitäkin nykyään ainakin uusissa audeissa olevan edessä ja takana..
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Moottori-lehdessäkin on sama ilmiö. Vasta kehuttiin uutta golfia täydelliseksi. Joku ominaisuus saksalaisessa autossa on hienoa ja muissa sama voi olla turha tai jopa rasite. Samaten yleensä amerikkalaisperäiseen merkkiin mainitaan aina jenkkien kova kulutus, vaikka se jenkki olisi koreassa tai Italiassa tehty ja kulutus volkkarin luokkaa. Varsinkin volkkarin hybridejä on kehuttu miten ne vie (tehtaan ilmoituksen mukaan 2l/100km) vähän polttoainetta. Akulla pääsee 20km ja sitten kulutus onkin yli 7l mutta sehän kuuluu asiaan. Joku toinen merkki on realistisesti ilmoittanut kulutuksen 5l pintaan mihin pääsee silloin, kun akut on tyhjät, niin moititaan kulutusta.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Tuohon on joku ihan normi miten kulutus lasketaan (siis hybridien osalta), ei sitä tehtaat itse päätä. Jossakin sen kaavankin näin, en vaan enää muista missä. Huijaukset sitten erikseen.
     
  7. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ei niin paha kuin Amerikassa jossa bensan jakelua ym. säännösteltiin rajusti mutta kyllä täälläkin polttoaineen hinnat nousivat ja ryhdyttiin miettimään erillaisia säästökeinoja.

    http://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/energiakriisi-vuonna-1973
     
  8. kaarne

    kaarne Gearhead

    Saksalaisia pidetään tekniikan asiantuntijoina ja se heijastuu myös autotoimittajien mielipiteisiin. Oikeassa elämässä saksalaisissa autoissa on runsaasti teknisiä ongelmia ja kalliimpien autojen kuten mersun ja bemarin korjaus ohentaa omistajan kukkaroa tuntuvasti koska nykyään ei neä korjata osia vaan ne vaihdetaan.

    Volkkarin lämmityslaitteen teho on jo legendaarinen eli ilman lisälämmitintä joka puhaltaa ikkunat kirkkaiksi ei välttämättä pärjää huonoilla keleillä.
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kaveri koitti muutama vuosi sitten katsastaa capricea jossa oli jälkiasennetut sequential takavalot eli vaelsi ulospäin, sekä vilkku että jarruvalo. Ei onnistunut missään nimessä!!! Laittomat!!! Maailma tuhoutuu ja kanssa-autoilijat ajavat ojaan!!!
    Nyt näkyy olevan juu uusissa vag-autoissa moiset ja ei mitään ongelmaa lainsäädännössä...
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eikä ihan vähääkään aikaa sitten, vielä pari vuotta sitten yhdestä impperiaalista lähti virranjakajat huitin helkuttiin kun katsastaja sano nounou vaeltavalle valolle.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Olikos jossain engelsmannissa missä suomaliavirityksiä piti vilkkuihin tehdä kun taka ja etuvilkut vilkutteli eritahtiin?
     
  12. Tunaman

    Tunaman 3rd gear

    Tän topicin kun avaa niin toivoisi otsikon mukaisesti kommentteja jenkkiautoista,tekniikkapohdiskeluille on omat osionsa.
     
    |Lake|, wilburi ja Marklin tykkäävät tästä.
  13. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Jep.
    Noista autolehtien testijutuistakin voisi vaikka aloittaa oman topickin, jos / kun tarvetta tuntuu olevan.
     
    wilburi tykkää tästä.
  14. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kysyin kerran eräältä harrastajalta, että mihin ovat kadonneet kaikki ne tuhannet USA piilofarmarit joita tänne tuotiin 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa. Vastaus oli että romuttamoon.
     
  15. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    Jollakin hahmolla vissiin ahisti niin paljo henkeen tänään ku ajelin capricella, että piti oikein käsimerkkejä näytellä ratin takaa.:rotfl:
    Tämä hyvin tunnettu yhden sormen merkki tuli vastaantulevasta 90- luvun korollasta.:soosoo:
     
  16. wilburi

    wilburi Gearhead

    Tuli heitettyä sellanen 1200km reissu etelä-suomen puolella ja näky kaikkea kivaa vaan kun ei tunnista merkkejä ja vuosia niin hätäseen kun tarvis mut pari cadia ,caprice yms muuta mukavaa silmän ruokaa tuli nähtyä
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Lasketaanko peukku sormeksi?:odcool: Sehän se oli?

    E: tarkemmin ajatellen lasketaan, kun on 10-sormijärjestelmäkin.
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Velipoika totes hemijeepin äänistä että ompa hyvät ja pohdiskeli siinä kyydissä ollessaan että ois kyllä hyvä ajaa tämmösellä.

    Nyt se ajaa hondalla..!
     
  19. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    Eiku se oli se yks toine:odroll:
     
  20. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    Yks pikkupoika ei pystyny kävelemää suoraan ku laitoin Capricen käyntiin kaupan pihalla.:odcool: Onkait se jonkunlainen äänetön kommentti tuokin.:D
     

Kerro tästä muillekin!