Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Offtopiccia, mutta se on jännä miten paljon jenkeissä on noita kirkossa käyviä uskovaisia, ns. tosiuskovaisia. Meillä sellaisia taitaa lähinnä edustaa lestadiolaiset, helluntalaiset ja sitten pienemmät marginaaliryhmät.

    Joskin huvittavaa ainakin leffoissa ja tv-sarjoissa seurata tuota, että sunnuntaisin käydään kirkossa, tunnustetaan synnit ja lausutaan vähän avemariaa, kaikki on annettu anteeksi ja taivaspaikka on taas varmistettu, sitten takas kotia juomaan kaljaa, kiroilemaan, pettämään ja harrastamaan muita "perisyntejä". Näin niin kuin ateistin/agnostikon näkökulmasta.
     
    Camino'79 ja hantta tykkäävät tästä.
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei varsin kommentteja, mutta reaktio kuitenkin..
    Työmaalla poikkesi etelän ihmisiä tutustumassa toimintaan ja kotiinlähtiessä näkyivät parveilevan Suburbanin edessä.
    Jäin seuraamaan hommaa kauempaa pihalta, kun olin itsekin lähtöä tekemässa ja näin että porukka näpsi kameransa ja puhelimensa täyteen kuvia toisistaan auton edessä.:rotfl::odeek:

    Työkaveri totesi mulle ihmeissään: "Eikö Iranissa ole tuommosia?":poff:
     
    Camino'79, rane58, chevytb02 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Hexodus

    Hexodus 1st gear

    Mä oon aina vastannu näihin kulutuskysymyksiin, että: "Kaiken se syö mitä tankkiin laittaa." Jäävät yleensä huuli pyöreänä miettimään sopivaa vastausta. :D

    Kerran eräs kadunmies huuteli kylmäasemalla, kun tankkasin erästä tonnin rutkua vain puolilleen (ko. vehkeestä sai sen verran usein puljata tankkia pois, että oppi olemaan laittamatta piripintaan) että "Eikö oo varaa noin isoa autoa täyteen tankata!" niin vastasin vain, että "Johan siinä auton arvo tuplaantuu jos tän täyteen laittaa!" Taisi olla pulsusta huvittavakin juttu kun sain vastauksena räkäisimmän röhönaurun mitä olen hetkeen kuullut.
     
    riviera56 ja rane58 tykkäävät tästä.
  4. maddis

    maddis Gearhead

    Camino pääs oikeisiin(tm) töihin, kun hain kantojyrsimen sillä. Vuokraamon tyyppi(hieman nuorempi jamppa) sanoi että kaikenlaisilla kamppeilla tätä on tultu hakemaan muttei vielä tämmöisellä. Sitten kysyi, että onko tämä aito El Camino johon minä että on.

    Jäi hieman epäselväksi mikä se epäaito El Camino on. GMC Caballero?
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jos joku luulee rancheroa feikki-caminoks? :poff:

    Tai mikä pahempaa ni subarun targa-pick-uppia :rotfl:
     
    caprice307 tykkää tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Aja siihen merkittyyn paikkaan.
     
    rane58 tykkää tästä.
  7. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    -90 luvun alussa ostin ekaksi autoksi -74 mallin C10 Chevyn, maksoin aika suolasen hinnan siitä. Vähä alkoi harmittaa kun kokemattomana en tajunnut ostaessa että kone oli väljä, laatikko luisti, perä joskus leikannu, lattiaa korjattu silikonilla, pellit kauttaaltaan ihan aalloilla. Oli niin hienon näköstä kun myyjä poltti rengasta...

    Hioskelin lokarin reunoja rälläkällä ja pakkeliahan sieltä pöllysi eikä peltiä juuri alla ollenskaan.

    Isä siinä sitten tallusteli paikalle tavallisen ymmärtäväisellä päällä ja totesi:
    "Lusikalla syötävä paska."
    Kyllä isävainaa siinä lauseessa kiteytti kyseisen auton olemuksen ihan tyhjentävästi.
     
    buick 86, Camino'79, onoff road ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    Huhhuh. Tulee mieleen oman isäni repliikki, kun kävi auttamassa minulle vaikeassa asennuksessa ja onnistui: "Ei vanhakaan ole mikään saatana."
     
    rane58 tykkää tästä.
  9. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Tuli noista edellisistä jutuista oma isä mieleen.
    Hän kun pääsi aikoinaan ajamaan Jenkkiautoani (Oldsi88), tuumasi siinä ajellessaan että;
    Tälläistä pitää autolla ajaminen olla! Pehmeällä mukavalla sohvalla istuu ja V8 hyrisee... :cool:
    -Isä vainaa oli autoilija henkeen ja vereen. Ammatti ajokortissakin oli kirjaimia kuin aapisessa... :D
    Ps. Niillä kirjainyhdistelmillä oli lupa ajaa kaikkea maalla liikkuvaa ajoneuvoa, panssarivaunusta en ole varma...? Faija oli armeijassa autokomppaniassa. o_O
     
    caprice307 tykkää tästä.
  10. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Lähimarketissa tuli juopunut vanhempi mies kysymään että onko minun ajokki ihan Nascar auto kun siltä näyttää.
     
    palontie, AnHie65, Hexodus ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. pfp

    pfp 3rd gear

    Düsseldorfissa paikallisen tuntivuokratallin pitäjä mutisi että "niinhän noissa englantilaisissa..." kun valittelin tuumaisen avaimen puutetta. Pajan lattialla tosiaan toi '91 Firebird. Mitä tuohon nyt voi sanoa, en uskaltanut alkaa korjaamaankaan.
     
  12. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    "On the other hand, how evolved can a man be who drives a Dodge Dart? "
    -Fox Mulder (X-Files)

    Ei siis varsinaisesti oikea kommentti tosielämästä, mutta nauratti kovasti.


    Aleron hankkimisen jälkeen tuo keulamerkki on herättänyt paljon ihmetystä.
    "Onko tuo joku lada?"

    -Katos, sinäkin olet tullut vihdon järkiisi! Oot hankkinut japsin.
    -No kyllä tuo ihan amerikkalainen on...
    -Jaa, katsoin että olisi ollut lexuksen merkki.

    "Paljon vie bensaa sadalla?"... Vastauksena olen monesti päässyt rehellisesti sanomaan että kaupungissa riippuu kaasujalasta, mutta matkassa ei varmaan sen enempää kun teidän corollat ja volvot.
     
    Skoll tykkää tästä.
  13. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Viime viikonloppuna naapurin poikien kanssa piipahti vierailulle heidän kaverinsa, joka ei aikaisemmin ole tontilla käynyt. Katseli siinä sitten hetken ympäriinsä kalustoa (6 jenkkiä vm 65-90) ja kysyi "eiks teillä oo yhtään tavallista autoa?"
    Meikäläinen sitten vähintäänkin yhtä hämmentyneenä vastaa "nää on meille tavallisia autoja".
     
    palontie, onoff road, rane58 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Yks teini heitti eilen, ku tarkistelin vesiä Vallusta mutsin parkkiksella, et "komee kiesi sulla". Totesin vaan tapani mukaan jotta kiitos kiitos.
     
    rane58, Sounderi ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Jokunen viikko takaperin 3 äijää meni pyörillä tästä meiän ohi... Pihas oli sillon 67 avobuick, 70 metrifoordi ja PT-cruiser (jota en tosin ite pidä harrastemobiilina). Eivät hoksanneet notta mä istuin terassilla, jolloin yks ukko tokasi: "Mähän sanoon notta täällon niitä AUTOJA!" :D
     
    caprice307, palontie, onoff road ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    kaupan parkkipaikalla olin irrottelemassa tytärtä vöistään kun kaupasta ulostautui perhe, pari n. 5v pikkupoikaa alkoi hillumaan innoissaan "isi kato mikä auto! ostetaa meilleki tommone?!" ja isä oli vaikeannäköisenä ja koitti olla edes katsomatta, patistaen pesueensa omaan tusina-kiuluunsa... :p
     
    passerby, caprice307, palontie ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Noita näkee pirun usein, lapset on innoissaan ja vanhemmat kiskoo käsistä poispäin kasvavalla vauhdilla, aiheuttaa pääkopassa aina pientä ihmetystä :rotfl:
     
    caprice307, palontie ja rane58 tykkäävät tästä.
  18. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Nuo tuollaiset vanhemmat ovat suurimmaksi osaksi täysiä KUSIPÄITÄ!
     
    caprice307, palontie, Hoovee ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Ja oman kokemukseni mukaan niistäkin yllättävän moni haluaisi itsekkin "oikean" auton muttakun ei uskalla tai hallitus ei anna sellaista hankkia...säälittävää:eek:
     
    caprice307, palontie, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Toi sama on käynyt itelle monta kertaa.... :D
     

Kerro tästä muillekin!