Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Vahingonilosta...

    Ei ollut jenkkiauto vaan vene tälläkertaa. Nämä siis herättää bustereita täynnä olevassa kylänlaiturissa vähintään yhtä paljon närää kuin vanha jenkki prisman parkkiksella corollojen seassa.

    Elikkäs oli oma paatti huollossa viikon verran, kaveri noita työkseen laittelee niin ulkoistin hommat sille, kävi nostamassa paatin ylös ja vei hallille laittoon koska helppoa.

    Nyt eilen illalla tiputettiin paatti takaisin mereen ja eikös perkeles just sattunut rannan grillikodassa olemaan kyläläisiä istumassa iltaa. Piti sitten käydä muutama sana vaihtamassa, sanoin että oli paatti ylhäällä kun oli huolto. Tämän kun sanoin niin yhden isännän naama oikein kirkastu ja huusi kovaan ääneen että ai vuoto?! Ilme lässähti heti kun korjasin perään että ei kun ihan vaan huolto. :D

    Hauskaa on myös se että kulutusta ja konetta tietysti pitää aina päivitellä. Sama homma kuin autojen kanssa. Ja tollanen vanha jenkkipaatti ei edes maksa kuin murto-osan mitä nuo uudet busterit tms ja veneissä kulutus on vakio oli valmistusmaa mikä hyvänsä, runko ja paino määrä mitä ottaa tehoa ja sitä myöten polttoainetta. Mutta koska jenkki niin kulutus on oltava järjetön.
     
    Jussi289, Turre11, ImpJay ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Tänään joku idiootti soitti torvea meidän takana kun oltiin kaupan parkkialueen parkkipaikassa. Täys idiootti. Mahtoiko johtua siitä että otettiin kaksi ruutua kun ei mahdu muuten pois autosta eikä parkkipaikasta. Sitä paitsi oli samassa rivissä esim. asuntoauto ottanut alleen kaksi parkkiruutua myös.
     
  3. Jooli

    Jooli Gearhead

    No jo on oltava iso auto, mä oon mustangin, vanin yms romut saanu aina mahdutettua yhteen ruutuun. ja vm.71 mustangin ovi on sit ihan helvetisti iso.
     
    viikinki75, Karpov, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Eiköhän se idiootti löytyny sieltä teidän auton kuskinpaikalta ellette kenworthilla ollu liikenteessä?? o_O jos nuo 70-luvun oikeasti isotkin fullsizet (esim. Oma '71 farkku brookwood) mahtuu yhteen ruutuun niin turhaan te mustamaalaatte muita harrastajia tommosella perseilyllä....
     
    viikinki75, miguelo, Nyypäle66 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Dodge ram 2gen mahtuu parkkiruutuun just leveyssuunnassa kun sen ajaa keskelle. Pituussuunnassa se ruutu loppuu kyllä kesken kun on autoa metri tolokulla (yli 6m). Omasta viitseliäisyydestä se on enemmän kiinni ja lähimmäisen huomioimisesta. Pidän kunnia asiana että se on ruudussa vaikka viereinen micra on ajettu juosten ja kusten.
     
    Gary Grand, viikinki75, Jussi289 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Harvemmin se omena kilometrin päähän samasta puusta putoaa :D
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kait niitä parkkiruutujakin on eri kokoisia? tossa oman kämpän parkkihallissa mulla on kaks ruutua, toiseen blazer mahtuu just ja just viivojen väliin muutama sentti per puoli, toisessa jää ehkä 60-70cm extraa.
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, huomannu saman ruutujen koossa. Kun ne renkaat mahtuu leveyssuunnassa ruudun sisälle ni riittää minulle. Dodgesta pitää hypätä maanpinnalle kun haluaa pois autosta. Ovea kun raottaa ni kyllä minä siitä luiskahdan välistä.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä yleisesti silti kauppojen parkkipaikat on leventyneet, enää kun ei autot ole 60-luvun fiateja.
     
    Nyypäle66 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tästä tulikin imuriin, että sais olla perheparkkeja muuten enemmän. On nimittäin oikeesti vähän valittava parkkipaikka ja toivottava että kukaan mersujuppi ei tuu lastenistuimen puolelle parkkiin, koska letukka on kummiskin semisti leveä auto ja mielellään sais kakaran ulos sieltä ilman kolhuja... Tai no, eipä ne omassa autossa haittaa mutta sitä mesekuskia ne saattaa harmittaa :D

    Perheparkki-ruutu on sillein ihan sopiva kun ajaa istuimen vastapuolen sillai hintsulle ruutuun ni sillon saa toisenpuolen oven kokonaan auki ni helpottaa muksun kaivamista huomattavasti :)
     
    Gary Grand, isalmela ja redneck1 tykkäävät tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, uudet ruudut on. Vittumaisimpia on vanhat parkkihallit vaikka hotelleissa ruutuineen. 90 asteen käännös ruutuun joka on fiat 600 mitoitettu on haastellinen jo 90-luvun perusautolle saati isommalle.
     
    duel ja Pertti K tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On moni nykyautokin 1.9m luokkaa.


    Pahinta silti jos molemmin puolin autot ja ahtaan parkkikäytävän toisella puolella myös autoja samalla kohtaa. Ei ainakaan pickupilla helposti taitu pois.
     
    redneck1 tykkää tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juurikin nuo vastapuolen persereiät jotka ei osaa parkkeerata sinne ruudun perälle aiheuttaa sen suurimman ongelman isolla autolla liikkujille... Kun ei niitä pyöriä pysty kääntämään ennenkuin saa keulan edes öbaut pois ruudusta, ni sitä ei pelasta enää edes hyvä kääntyvyys.... Siksi itse uhallakin otan ennemmin nurkkapaikan, tosin ajohan se yks pässi volvon takakulmaan ihan suorallakin parkkiksella :confused:
     
    jariha tykkää tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG] yritin selittää jos tilanne ois tämä niin, että kaikki autot oikein parkkeerattu. Vasemmalla valkonen auto ajaa tota parkkipaikkojen väliä. Jos väli liian kapea niin ruudusta vaikea ajaa pois pitkällä autolla. Vaikka kuinka olis muut autot viivojen välissä.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mää nään tuossa heti 12 autoa jotka on väärin parkeerattu.
     
    Gary Grand, redneck1, Jussi289 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu hiffasin kyllä, mutta useimmiten se ongelma on niissä vastapuolen parkkeeraajissa :D
     
  17. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    ``Kato, toi Harrikka lähti just!``
    ``Laitetaan tää Anjovis siihen!``
     
    Gary Grand, redneck1 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    En m näe ongelmana tuota kahteen ruutuun parkkeeraamista. Kunhan ei parkkeeraa oven eteen. Jos vie takariviin, niin ei luulis olevan mikään ongelma viedä kahta paikkaa, jos muuten on tilaa. Ruuhkaisessa ahtaassa paikassa toki toi voi vituttaa suunnattomasti.

    Toisaalta, vaikka kuinka cittarin parkkiksella vie auton kauimmaiseen mahdolliseen ruutuun ja jättää vielä vähän pahaenteisesti vinoon, ruosteisen puskurin puoliksi nurtsille, niin silti joku taula ajaa ihan kylkeen kiinni.
     
    zuinula, Gary Grand, redneck1 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ite miettiny et pitääs kysyä lupa betoni possuttaa mun parkkiksen reuna, lie loppuis mun ruutuun puoliksi pysäköinti :odrealmad:

    Siihen mahtuu hyvin 3 autoa ja mun auto, yleensä mun paikan viereen menee hikisesti 2 toinen puoliksi mun ruudussa



    Mut mikä siinä on et jenkit vetää magneetin lailla viereisissä ruuduissa olevia puoleensa, joskus vanilla ajellessa tuli mietittyä kyseistä ongelmaa
    Itellä vani keskellä ruutua, niin molemmin puolin piti tunkea siihen viivalle
    No sivuovi auki ja pikku ovesta sisälle ja samalla hetkellä takana ollut lähtikin pois, niin sai sen ruutuun peruutettua ja lähdettyä
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Kaipa ne hakee helppoa maksumiestä tms.?
     

Kerro tästä muillekin!