kompressorin paineilmasäiliön räjähdys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja z 900, 16.9.2013.

  1. z 900

    z 900 Gearhead

    Onni onnettomuudessa taisi olla että en ollut juuri lasikuulapuhaltamassa.
    [​IMG]
     
  2. hara64

    hara64 1st gear

    no johan on tapaus...
    mistä lie johtu?
    olisko syöpymisellä jotain tekoo kun näyttää niin ruskeelta sisältä
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ruosteko on raiskannut vai miten se nyt tuolleen? Keskeltä pohjaa näkyy revenneen, juuri sieltä missä vesi lilluu.
     
  4. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Kappas!! Hiukan ruosteenraiskaama. Vuotiko yhtään ennenku tussahti?
     
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    No huh. Taisi olla melkoinen pamaus? Ehkä nyt pitäisi tarkistaa omankin pytyn pohja..
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

    Eihän tässä enää uskalla omaa edes käynnistää. Räjähtikös tossa paikalla? Pysyi sentään imuri pystyssä ja pressu prätkän päällä.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kerran eräs Inspectan kaveri esitelmöi aiheesta "eu painelaitedirektiivi". Inspecta on yksi ns ilmoitettu tarkastuslaitos, joka tekee noita direktiivin mukaisia tarkastuksia. Olivatten ostaneet 10 kpl samanlaista ja samanmallista B#lteman kompressoria (tilanneet netistä ja ostaneet liikkeistä eri paikkakunnilta) ja tarkastaneet niiden vaatimusten mukaisuuden. Tulos; 7 kpl oli ollut kunnoltaan direktiivin vastaisia ja 1 kpl välittömästi hengenvaarallinen.....olivat vieneet asian eteenpäin eu:hun vastaavalle instanssille, joka oli vaan vastannut että " ei niitä tarvitse enää tarkastaa", ne ( tai niiden valmistusprosessi) on jo tarkastettu ja todettu direktiivin mukaiseksi... :)
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    valmistusmaassa noudatetaan ko valmistusprosessia tasan niin kauan kun tarkastajat sattuvat olemaan verstaassa...
    turvallisuudesta säästetyillä rahoilla pilitema tukee lastenkoteja tms jonka asukkaat pääsee sinne tekeen 16h riisikupilla. :soosoo:
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mutta olitko samassa tilassa kuitenkin? Kalsarien väri tapahtuman jälkeen? Oliko 50 litrainen? Biltemasta?
     
  10. idiot

    idiot Gearhead

    Taitaa olla samanlainen allekirjoittaneella tallissa...
     
  11. uuze

    uuze 3rd gear

    Voitko antaa tarkemmat tiedot koneesta, merkki/malli?
     
  12. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 1st gear

    Kuuleman mukaan on huono homma, jos säiliön hitsisauma on alapuolella, veden kanssa tekemisissä. Repesikö tuo saumasta vai muualta?
     
  13. kapa

    kapa 3rd gear

    Toimiko painekytkin normaalisti?
     
  14. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Tai varoventtiili?
     
  15. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Kyllä tuo kuvan perusteella näyttäisi vain lahonneen entiseksi? Sain aikaa sitten ilmaiseksi tanskalaisen vm. -63 kompuran 60l säiliöllä. Karun näköinen laite, jonka säiliö kaikkine tyyppikilpineenkin näytti siltä, että onkohan vanhojen U-bootien osia kierrätetty. No, ei sitä uskaltanut ottaa käyttöön ennen koeponnistusta. Teetettynä olisi kustantanut kolmisen sataa, tein sitten itse pistämällä vettä täyteen ja painepesurilla painetta. Mittarissa riitti asteikkoa 20bar asti, pistin vielä vähän yli. Tyyppikilven mukaan se on koeponnistettu 30bar:lla, joten sai kelvata.

    Pitäisi vain kompura ottaa auki, paineiden nosto vie aikaa.
     

Kerro tästä muillekin!