Kompuran öljyt?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja amis, 4.11.2005.

  1. amis

    amis 1st gear

    Millanen öljy mahtaisi olla hyvää kompuran lohkoon? Kyseessä on Strong linen 5,5kw malli. Vehkeen mukana tulleissa papereissa kehotetaan vaihtelemaan öljyjä, muttei puhuta yhtään, mitä öljyä tulisi käyttää...

    Biltema myy:

    http://www.biltema.fi/osteri/osteri...yhma=7&kategoria=81&SID=146606445219154623232

    Mitähän öljyä mahtaa olla? Oon aatellu että heitän lohkoon 10w-30, kun sitä useempi litra on hyllyssä...
     
  2. SC 285

    SC 285 1st gear

    Mä oon omassa kompurassa käyttäny ihan tota 10w-30 öljyä, kun sitä sattui olemaan hyllyssä :wink:
     
  3. Hervast

    Hervast 1st gear

    Ite joudun käyttämään kompuran lohkossa hieman liukkaampaa litkua, esim teboilin diamond tms. Syynä on se, että valovirta kompuran käynnistysvirta on jo normaalilämpötilassa lähellä 15A ja pakkasella jäykillä öljyillä kompura vaan ynähtelee ja polttaa sulakkeen jos sisällä on jäykkää öljyä. Vaihdan öljyt pari kertaa vuodessa ja eron käynnistyvyydessä kylmässä jopa huomaa ihan konkreettisesti.
     
  4. amis

    amis 1st gear

    Kiitos vinkeistä. Kompura on lämpösessä, joten ei ikinä mee hirveän kankeaksi. Kyllä kait mä ne 10w-30 sinne kaadan, ei luulisi olevan kovin ronkeli kunhan ei kuivana käy :rotfl:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    öljyt.

    täys-synteettinen 10-40. maahantuojan suositus. vaihto kerran vuoteen.
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    Täällä oli kanssa ennen samaa ongelmaa ja nyt itelläkin synteettiset ja hyvin toimii.
    Oli aika järkyttävä ero käynnistys innokkuudessa, eikä lämpösulakkeet enään laukee.
     

Kerro tästä muillekin!