koneen säätö lambdan avulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Buickustom, 23.5.2014.

  1. Buickustom

    Buickustom Gearhead

    Nyt pitää harjoitella lambdan käyttöä vian paikallistamiseksi ja säätöön.
    Kone SB chevy 383 alsa kansilla ja vääntönokalla, nokeaa tulpat heti eikä tehoa löydy. Lämpömittarilla antaa ykköspytyn pakosarjan lämmöksi 100astetta vähemmän kuin muille, siis vanhoilla tulpilla. Seuraavaksi ne vaihtoon ja sytkäpiuhan tarkistus.
    Lamda näytti tyhjäläynnillä n. 12.
    Sitten pitäs tietää arvoja lambdalle eri tilanteissa, varmaan joku valmis nettisivukin on missä selostettu aloittelijalle miten toimia :odroll:
     
  2. Qtka

    Qtka 1st gear

    AFR 14.7 = puhtain palaminen
    Paras vääntö n. 12.5
    Paras teho jossain 13.5 hujakoilla
    Matka-ajoon voi kai säätää niin laihalle kun vaan uskaltaa (nykimisestä vähän rikkaalle)...
    Pakokaasutestiin ja katillisille tuo 14.7 on nannaa....
    Tyhjäkäynti sinne missä lähtee hyvin liikkeelle ja jaksaa käydä kakomatta tyhjää liikennevaloissa (ehkä hieman rikkaalla)....
    Näin minä oon antanu ihten ymmärtää
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    tuo 12 on armottoman rikkaalla mutta jos yks pytty on pimeenä niin sen perusteella ei voi sanoa että onko kone rikkaalla vai laihalla.

    Tuo vääntönokka on ilmeisesti sama ku joku matalatehonen saastenokka eli sillä pitäis olla suht korkeet alipaineet tyhjänkäynnillä

    sillon idle seos pitäis saada sinne 14 pintaan ilman että kone viellä kakoo.
     
  5. Buickustom

    Buickustom Gearhead

    Kiitos näistä, pääsee alkuun!
     
  6. Naumis@Talli

    Naumis@Talli 1st gear

  7. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    paljonko tarvii pakoputkea lambdan jälkeen olla ? että, saa oikeat arvot ....,
     
    Muokattu: 11.6.2016
  8. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Joutokäynnillä noin metri vetoalueella piisaa 10cm
     

Kerro tästä muillekin!