Koneen vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja timppa, 23.10.2001.

  1. timppa

    timppa Gearhead

    Täytyisi vaihtaa firman Chevy Vaniin moottori, millä se on helpointa ottaa pois ja laittaa uusi tilalle. Sillä kone vaikuttaa olevan hankalassa kohdassa...
     
  2. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Vaihtoehtoja lienee kaksi.

    Eli sivullaolevan liukuoven kautta puomilla tai sitten eteenpäin, purkamalla keulan pellityksen ja ottamalla etuakselistoineen koneen ulos.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Omaa kokemusta ei ole kuin 75 bensa-vanista, purettiin keulapellit ja puskuri pois. Jotkut on ottaneet alakautta, etuakseli pois.
    Kumpikin on aika työläitä mutta jos ei ole kunnon monttua tai nosturia ottaisin etukautta.
     
  4. timppa

    timppa Gearhead

    Jos keulan pellit, syylarin jne purkaa niin mahtuuko kone tulemaan ilman akseliston irroitusta ulos, vai ottaako jokin kiinni.

    riittääkö pelkkä konekopan (ja penkkien) irroitus vai tarvitseeko esim kojelautaa purkaa jos nostaa puomilla sivuovesta.

    Alakautta ei onnistu sillä ei ole sopivia nostureita..
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Bensakone mahtuu hyvin kun ottaa kaasarin ja jakajan pois, ei tarvi koskea etuakseliin. 6,2:sta ei ole kokemusta.
    Vaihto tehtiin "kenttäolosuhteissa" (=pihalla), startti ja ö-putsari pois, konetta ylös, jotkut palkit koneenkorvien päälle ja niitä pitkin hissukseen vetämällä konetta ulos ja sitten traktorin etukuormaajaan kiinni.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Helpoin tapa:

    Keulan pellit (maskit sun muut), syyläri ja muut edessä olevat tilpehöörit purkuun. Mitä enempi purat jo valmiiksi sitä helpompi motti on vetää irti.

    Vain konekoppa irti, ÄLÄ koske kojelautaan!

    Eikä tarvi purkaa akselistoja!

    Siittä paikaltaan pura apulaitteita irti niin jää vähempi painoo. Ja jos et tiedä miten kasaat takaisin käytä vaikka teippiä merkkaamalla mm. alipainepiuhoja ja sellaisia joista et ole satavarma!

    Kannatukseen ja pultit irti ja vetoja... (toi aiempi traktorin etukauha on oiva esimerkki!)

    Nim. Ei kestä kiittää, myös vanini pannu levinnyt... 305 > 305
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vielä mainintana... Emme purkaneet edes penkkejä! ! !

    Mutta muista että siinä öljyisillä käsillä temmeltäessä, kaikki paikat on vaarassa...
     

Kerro tästä muillekin!