Koneistuksien hintoja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja simeoni, 22.10.2011.

  1. simeoni

    simeoni Gearhead

    Jonkinlaista kansijumppaa olis tehtävä ensi talvena. Mitähän maksaa seetien vaihto rautakansiin tänä päivänä? Kokemuksia?
     
  2. jusssi

    jusssi Gearhead

    Just laitatin alukanteen yhden uuden seetin irronneen tilalle, 80€ . Halpaa ku saippua... :poff:
     
  3. simeoni

    simeoni Gearhead

    16x80€ :eek:
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei kai rautakansiin tarvi laittaa kuin 8 seetiä?
     
  5. simeoni

    simeoni Gearhead

    x2=16. Vai meinaatko että pelkät pakoseetit riittää?
     
  6. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Jolleivät venttiilit ole painuneet syvälle kanteen ja pystyt käyttämään lisäainetta, niin yleensä pelkkä uudelleen koneistus riittää.

    Tosin jos ohjaimet väljät, venttiilit loppu jne. niin äkkiä menee 400-500€ kunnostukseen ja jos kyseessä on esim pikkulohko chevrolet, niin muutama satanen lisää ja saa alumiini kannet.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Samahomma kampiakselin kaulojen kanssa, kyselin useammasta arvostetusta koneistamosta kautta maan.

    75.-/kaula oli paras tarjous. 10 kaulaa... Hmmm

    Ostin jenkeistä valmiiksi koneistetun ja tarkistetun akselin... Makso hieman enemmän mut jää oma vakio hyllyyn.

    Kysäsepäs Saimaan kansityöstä, Mika tekee huippujälkeä.
     
  8. simeoni

    simeoni Gearhead

    Kyseessä SB Mopar ja pelkkä uudelleen koneistus ei todellakaan riitä...
     
  9. Kalu

    Kalu Gearhead

    Kysäseppäs täält lahen kansityöstä. Itelläkin moinen homma edessä sivuventtiilikoneeseen ja loppukesästä kävin jo alustavasti hommaa kyselee. Oisko lista hinta ollu jotai 30€/kpl ja kun kaikki tulee ni ehkä vähän halvemmallakin vielä. Mutta jos sulla kyseessä ei oo mitkää erikoiset kannet mitkä on pakko vielä remontoida, niin tosiaan harkittisin noita uustuotanto kansia.
     
  10. simeoni

    simeoni Gearhead

    Mopariin ainoa vaihtoehto Edelbrockit ja maksaa n.1400€. Ajattelin et jos noi rautakannet tekis vaikka puoleen hintaan niin vois vielä harkita sitäkin.
     
  11. 68corvette

    68corvette Gearhead

    jos karkeasti katsoo koneistus hintoja.

    Seetirenkaan laitto lienee ~35€, eli 8x=280€
    (epäilisin että seetit koneistetaan tuohon hintaan)
    jollei, niin istukan koneistus ~10€ x16=160€
    Venttiilin koneistus ~6€ x16=95€
    K-linerit ohjaimiin, mikäli väljät 15€ x16=240€
    Tasohionta ~150€ / 2-kantta.

    yllä mainituista tulisi hintaa maksimissaan ~900€, mutta voisi kuvitella että hinta hieman tippuu, jos tekevät kaikki työt samassa paikassa.
    Ei muuta kuin soittamaan lahden kansityöhön ja pyytämään tarjousta.

    Venttiilit joutuu myös todennäköisesti vaihtamaan jos varret / lautaset todella kuluneet = ~200€ kunnolliset rosteriset.

    Jousien vaihtoa kannattaa miettiä samalla jos paljon ajetut, varmaankin 80-150€ uudet.

    Eli jos kunnolla meinaa tehdä ja kokonaan peruskunnostaa, niin kansiin saa uppoamaan aika paljon rahaa.. sitten sinulla on perus kunnostetut vakio kannet jotka virtavat huonommin kuin alumiiniset.
     
  12. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei rautakansissa ole imuvenoilla mitään seetirenkaita.

    Mutta tosiaan kannattaa harkita uusia alumiinikansia ellei välttämättä halua säilyttää rautakansia. Sama raha ellei jopa enemmän menee valurautakansien kunnostukseen ja ne on remontin jälkeen edelleen huonommat kuin alukannet.
     
  13. Rover v8

    Rover v8 3rd gear

    Taitaa se ensimmäisen istukan vaihto olla kallein, sitten se muistaakseni halpeni. Ja noihin koneistushintoihin pitää ottaa huomioon sen istukkarenkaan hintakin. Muistaakseni 16x ylikokoistukkaa koneistettuna alumiinikansiin oli 650-700e luokkaa. Mukaanlukien ohjarien asennus, ohjarireikien koneistukset ulkohalkasijanpuolesta ja sisäreijän koneistus venttiilille sopivaksi.
     
  14. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Totta kyllä muuten,mutta unohtui sanoa,että ne hinnat alkaen olevat kiinalaiset alukannet joutuu jokatapauksessa koneistaa ennen käyttöönottoa ja tarviivat myös venajouset ym osia,koska niillä mukana tulevilla ei tee mitään.
    Ja jos joku ei vielä tiennyt,niin ne edelbrockit tehdään kiinassa,koreat pahvilaatikot on vaan proudly made in usa...
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei kai sillä ole ihmeemmin väliä onko tehty Kiinassa vai ei, vaan sillä et onko tehty kunnolla kunnon aineista vai ei. Sekä paskaa että hyvää osataan tehdä monessa eri paikassa. Edelbrock kovasti kyllä väittää tekevänsä omat valunsa USAssa ja kävittääkseni niillä on siellä myös ihan ikkari valimo. Ite tulu käytettyy noita uusia kansia joitakin kymmeniä aj on kyllä noi edelbrockit toimineet ihan OTB. Yleensä kuitenkin ne kaikki tarkistanut ja teettänyt vähintäänkin venttiilityöt. Ite en vanhoja kansia alkais remppauttamaan mikäli uusia on saatavilla jos ei sille ole jotain erityistä syytä, tunne, museo tms. Edelbrockit on halvimmat alsakannet mopsiin, mut Indy/RHS rautakannet on toki halvemmat ja suoraan lootasta vähintään yhtä hyvät. http://www.buyracingparts.com/cylinder- ... nless.html
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tämä on ihan uutta tietoa, mistäs kuulit? Mitäs Edelbrockin valimoissa ja tehtaissa sitten tehdään jenkeissä?
     
  17. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Sitä mistä kuulin,en kerro,mutta kyllä ne jotain vielä itekkin valaa,huhun mukaan tekevät gmpp:n kannet ja imusarjat ja kalliimman sarjan(victor ym.) kannet,
    halpis kannet kuten chevy/ford pikkulohkon kannet on ihan sairasta sontaa nykyisin kun muuttivat valumuottia/maata ja osat millä ne on kasattu,studit kieroja,venajouset katkeilee,lastua kanavissa,seetirenkaat tiputettu kanteen,mutta ei koneistettu sen jälkeen,ei tiivisty keskelle venaa,valu oli muutama vuosi sitten paksua jota pystyi porttaamaan,nykyisin ohutta räkävalua ym,joten hinta alkaa äkkiä nousta kun noi saattaa siihen kuntoon,että ne voi laittaa kiinni.
     
  18. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Totta puhut valmistusmaalla ei ole väliä,jos ne on kunnolla tehty,mutta vielä ainakin ite odotan sitä hyvää kiinassa tehtyä kampetta.
    Saattaahan se olla kuten hyvä ystäväni Homer J Simpson sanoi:Strike? If you dont`t like your job you don`t go to strike,you just do your work half assed,that`s the american way!!
    Vic Edelbrockhan ei ole enää muuta kun sätkynukke firmassa,sehän on myyny osuutensa ja nykysellään vaan höpisee tota proudly made in usaa,mitä omistava taho sen haluaa sanovan.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mopar perfin kansista ainakin osan tekee ja valaa myös Edelbrock. Tota Kiinassa valamista on kyselty ja koitettu selvittää, mut mitään todisteita siihen suuntaan ei kyllä ole ainakaan omien silmien eteen kantautunut. Kyllä mä tiedän jotain ihan kohtuullista Kiinassa tehtyä kamaa, esimerkiks vaikkapa Calliesin Compstar tuotteet. Ja eipä noi omassakaan motissa olevat K1:n kampura ja veivit välttämättä ihan paskaa oo, 1500+ hepalla kutienkin neljä vuotta. Ja toisaalta sitten on nähty aivan toivotonta ameriikan tuubaa, niin Edelbrockilta kun vaikkapa mopar performancelta silloin kun ne vihkimävarmasti tehtiin vielä ameriikanjenkkilässä.
     
  20. simeoni

    simeoni Gearhead

    Tollaseen SB Mopariin on vaan ainoa vaihtoehto nuo Edelit. Tietysti rautakansia löytyy mutta kyllä ne nyt köykämiiniä pitää olla jos uusia rupee ostamaan. Oon kuullut niistä paljon hyvää mutta viime aikoina myös huonoa eikä köyhää paljoa lämmitä jos laittaa 1,5k€ rahaa pinoon ja vastineeksi saa kasan paskaa. Lähinnä aattelin et jos nuo J:t sais koneistettua "uuden veroisiksi" kohtuu hinnalla niin sekin voisi olla vaihtoehto, ilmeisesti se vaan tulee uusien kansien hintaiseksi. Mitään varsinaista syytä ei ole rautakansien säilyttämiselle, muuta kuin pieni budjetti.
     

Kerro tästä muillekin!