Koneistuksien hintoja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja simeoni, 22.10.2011.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tokihan niihin on paljonkin muita vaihtoehtoja, mutta halvempia vaihtoehtoja ei liene. Paitsi noi RHS rautaset, mut jos ne ottaa lentorahtina ni tulee melkeen 400$ rahtia.
     
  2. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Näinhän se on,ei se jenkkilässä valmistus autuaaksi tee.
    Hintakin kertonee jotain,kuten noissa Callies kamppeissa vrt. Eagle?
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, eli kyse on siitä et halutaanko siellä valmistettavan hyvää vai huonoa ja miten toimii laaduntarkkailu. Jos pitää saada asia yhdellä taalalla kahden sijaan tai jos ei laaduntarkkailu ole tiukkaa niin sit sieltä saa sitä ihteään. Ne kyllä vedättää ihan mielellään ja kokeilee rajoja ton laadun suhteen.
     
  4. ido59

    ido59 Gearhead

    ei kansien valaminen ja koneistaminen sellaista rakettitiedettä ole, ettei sitä kiinalainen osaisi tehdä (ovatko ne jotekin tyhmempiä ihmisiä? tai onko kiinaan mahdotonta rakentaa länsimaista tuotantolaitosta?). Eikös ne osaa siinä naapurissa eteläkoreassa ja japanissa tehdä kokonaisia autojakin.

    yleensähän nämä on jenkkibrändien kiinassa teettämiä, ja kyse on vain siitä miten tuote alihankkijalle speksataan, minkälaista laatua vaaditaan, miten sitä valvotaan - ja mitä brandin omistaja on valmis työstä maksamaan. Globaalissa tuotannossa ihan sama missä valmistus tapahtuu, kunhan tuotantoprosessi on hallussa. laadun tuottamiseen ja laadunvalvontaan on keinot ihan varmasti myös kiinassa.
    jos brandin omistaja haluaa vain parhaan katteen ja teettää halvimmalla ja/tai ei valvo laatua niin loppuasiakas saa pskaa.

    tämä siis ihan yleisenä huomiona, kun kiinassa, meksikossa tms tehtyjä merkkiosia välillä haukutaan. vastuu on brandin omistajalla, osien teettäjällä.
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Soitin tänään yhteen koneistamoon, seetirenkaan vaihto 50€/Kpl. Siihen ohjurit päälle, uudet venttiilit ja jouset... Hintoihin tulee.
     
  6. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Sitten pieni varoituksen sana, noihin RHS kannattaa suhtautua pienellä varauksella osien sopivuuden suhteen, ainakin jos koneessa on tarkotus vähän olla nokkaa. En jaksa tähän kirjoitella mutta jos jotakuta kiinnostaa niin voi kysellä YV:llä. Valultaan ja kanaviltaanhan nuo on aikas hyvät, sen puolesta ei mitään sanomista.

    Nimim. Tammikuussa saapuneet kannet edelleen työstettävänä..
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Keskustelin viime keväänä Californiassa Pomonassa,(Performance Machining) kansigurun Mickeyon kanssa pikkulohkochevyn kansista.

    Mickeyo:lla on luokkaa 40 vuoden kokemus kansihommista.

    "Pro Comp heads are junk" oli hänen arvionsa näistä pikkuletukan kansista,jotka ovat ilmeisesti juuri Kiinassa tehtyjä.

    No,mulla itselläni on Sportsman 2 kannet 400 letukan päällä,ja näistä meni puolet sisemmistä jousista(damper) poikki,mutta onneksi ei mennyt mitään roippeista kiertoon;nämä taas taitavat olla "proudly made in USA".

    Nämä Sportsmanit ovat hyvä amerikkalainen puolivalmiste,joista tehtiin Nordic Porting Servicessä "Proudly made excellent in Finland".
     
  8. TimoT

    TimoT 3rd gear

  9. max

    max Double Gearhead

    Amerikkalaisten helmasyntejä on lupailla tuotteesta enemmän,kuin pystytään pitämään;eli "sokeroidaan ja dramatisoidaan",koska bisnes on oltava kannattavaa.

    Tämä saattaa olla kaukaa haettua,mutta olen tarkastellut lentokoneita ammattini puolesta jo parikymmentä vuotta.
    Amerikkalaisilta löytyy edelleen enemmän ideoitten ja ajatuksen virtaa kuin vaikkapa sammakonsyöjältä Ranskassa.

    Jenkit eivät vaan saa viimeisteltyä ja vietyä hommaa loppuun samaan malliin kuin vaikkapa euroopassa.
     
  10. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Seinäjoen alueelta olevien kannattaa kysyä rm-koneistamosta. Tekee kohtuuhintaan laatua. Kertaakaan ei oo tullu paskaa ulos. Kymmenkunta kantta (erilaista) olen siellä teettänyt.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Normikansissakin mopsin helmasynti on matala venttiilijousen asennuskorkeus. Siinä olis ollut asia minkä olis suunnittelussa voinut tehdä toisin, mut sithän ne ie olis enää olleet "bolt on". Parhaiten noi sopii kun ei nokan kanssa mennä juurikaan päälle puolen tuuman noston, ja sillä tasolla ne kyllä ovat hyvinkin pätevät.
     
  12. usparts

    usparts 1st gear

    Moi.
    Nyt olisi kyllä aihetta tarjota jo lähdeviitettä moiselle hutulle.
    KAIKKI Edelbrockin kannet valetaan Usassa. Edelbrock valattaa myös muiden aftermarket valmistajien kansia samoissa valimoissa kuin Edelbrockin omat kannet.
    Edelbrockin huokeat E-Street kannet ovat vastaus kaukoidästä tulleille edullisille kansille.
    Us-Parts on myynyt Edelbrockin tuotteita noin 30 vuotta, emmekä ole huomanneet laadun heikkenemistä.
    Toki takuutapauksia on aina, mutta prosentuaalinen epäkuranttiosuus on pysynyt samoissa lukemissa vuodesta toiseen.
     
  13. Duar

    Duar 1st gear

    Kun se prosentuaalinen epäkuranttiosuus kerran on tiedossa, jopa useiden vuosien ajalta, voisiko sen kertoa?
    Jos sitä ei voi kertoa, se lienee kuitenkin niin suuri, että sen kertomisesta olisi haittaa bisnekselle.

    Silmät kiinni on vaikea nähdä mitään, mutta silmien ummistaminen ei olennaisesti poista uhkia.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä vähän luulen ,et ksye on ennemminkin siitä et ne kyllä toimii suoraan paketistakin mut eivät ole "vaativaan makuun täydellsiä". Joillekin se on sama kun ihan paska. Ite kanssa kuulut ja todennutkin kieroja kansitasoja, tiukan puoleisia ohjureita, kyseenalasia venttiilitöitä jne. Luulisin kuitenki et jos noi ois pultannut kiinni ja lähteny suhaa, ni ei välttämättä olis ollut mitään ongelmaa. En mä sanois et Edelbrockin taso on laskenut; niil on parempia osia ja huonompia osia riippuen sitä et kuka niit koneistaa ja missä vaiheessa elämänkaartaan se välineistö sillä hetkellä on. Mun mielestä se on ihan tyypillistä amerikkaa, eikä millään muotoa pelkästään Edelbrockin ongelma tai edes uus ongelma. Markalla saa markan osan, jos laatuu haluu niin sit tarvii valmistautuu raottaa lompakon myörejä enempi. Eikä sekään ole tae mistään, mut onneks luottohemmoilla teettäminen yleensä on.
     

Kerro tästä muillekin!