Koneistusjälki, Venturiseeti...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jaszu, 21.2.2005.

  1. jaszu

    jaszu Gearhead

    1.Miten sileä pitää lohkotason koneistusjälki olla, saako olla kynnellä selvästi tuntuvia uria? Päälle on tulossa Fel-Pron hipo pahvit eikä ohuita "kumi"pintaisia peltejä. Hylomarin käyttö?

    2.Mistäköhän johtuu että amerikan gurut eivät suosittele venturiseetiä imupuolelle, miksi monta kulmaa on parempi kuin pyöreä?

    3.Miten kevyt bobweight pitää olla että 400sbc:n vakio akselin saa sisäisesti puntitettua?
     
  2. 68corvette

    68corvette Gearhead

    1. mahdollisimman sileä, kynsi tuntee jopa millin sadasosan pykälän.. jos on koneistamossa teetetty niin luultavimmin ihan riittävän sileä.
    Älä laita hylomaria kansipahviin.

    2. Bensa pysyy paremmin virtauksen mukana eikä karkaa seinille, jotut käyttävä monta kulmaa, jotkut kahta kulmaa.. suomessa esim mattilan sakari käyttää täys venturia ja ottaa 1.6L koneista ~230hp ja 2L moottoreista ~260-280hp.. joten taitaa mennä jo aika hienoks?
    ..virtauspenkissä täysventuri näyttää hieman paremmalta.

    3. tähän en osaa sanoa, itelläni oli kevennetyt scatin 6" I-profiilit (582g y:171g/a:411g)ja keith blackin (MATALAT) mäntä tappeineen + renkaat: 565g.. ei mennyt eaglen akselin kanssa sisäiseen täysin.
    Raskasmetallilla ois menny muttei persaus kestänyt.
    Scatin akselilla olis luulavimmin mennyt.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tosta mahdollisimman sileästä kansitasosta oon kyllä eri mieltä; käsittääkseni niille on joku suositeltu "karkeus" joka avittaa tiivisteen paikallaan pysymistä?
     
  4. cmro85

    cmro85 Gearhead

    kerran yksi koneistamo teki kansitasoista aivan kiiltäviä niin ongelmaksi muodostui tiivisteen pitävyys. korkeapuristeisissa lähti tiiviste liukumaan. parani heti kun jätti koneistusjäljen hieman karkeaksi. tuo venturiseeti on tarkoitettu kisakäyttöön ja katuautossa ovat aika lyhyt ikäisiä. koska tiivistepinta on aika olematon. pienellä tiivistepinnalla saadaan parempi pitävyys mutta seetin kestoikä lyhenee. varmaan siksi katukäyttöön tarkoitetuissa kansissa on yleensä kolmikulma seetit.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten ratkaisit ongelman?
     
  6. 68corvette

    68corvette Gearhead

  7. A. Koivualho

    A. Koivualho 1st gear

    Peltitiiviste vaatii sileän tason mut tavallinen sais olla semmonen hiukan karhee. Venturiseetejä on leveämmälläkin tiivistepinnalla. 1,5mm löytyy ja sen pitäs kestää. Mulle tuli semmoset, saas nähä miten pelaa. Paha vaan todeta niiden vaikutusta ku teen koko mosan. ´78 350sbc, kannet kaivettu. 1.94, 1.5 venat, vähän muotoiltu. vajaa kymppi ruttu, edel rpm imari, carter 600 vac., peltisatsit, .050 204/214 edel perf plus, 112 separ. 0.42/0.44 nosto. Saas nähä paljo irtoo. Onneks voi töis mitata...
     
  8. 68corvette

    68corvette Gearhead

    mulla on myös 1,5mm seetipinnat.. riittävät mainiosto katukäyttöön.
     

Kerro tästä muillekin!