Konepellin alla oleva kytkin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Lotkotes, 6.2.2018.

  1. Lotkotes

    Lotkotes Gearhead

    Onko tietoa olisko mahdollista ohittaa tuo konepellin alla oleva kytkin joka laittaa hälyttimen huutamaan laittamalla vaan johdot yhteen???vai sekottaako jotain??
    -chevrolet trailblazer-
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    rosmo voi viedä sulta moottorin!
     
    rane58 ja Lotkotes tykkäävät tästä.
  3. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    onko siinä joku kontaktihäiriö vai miksi?
    ei kait siinä mitään estettä pitäis olla.
    itellä on kans "ohitettu" ei kylläkään oo ameriikanauto!
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuskin se ohittaminen mitään sotkee, vaikka olis alkuperäisvarustekin. Käyttötilannetta vartenhan siinä saattaa olla varoitusvalo auki olevaa peltiä varten, eli se jää sit vaan pois, jos se on.
     
  5. Lotkotes

    Lotkotes Gearhead

    Joo..kontakti häiriööne tuntuu olevan..ei ole mitään valoa että ei haittaa vaikka auto luulisi konepellin olevan aina kiinni..
     
  6. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Onko se alkuperäisvaruste siis? Ainakin useimmissa (kaikissa) jälkiasenteisissa, joiden kanssa ite olen touhunnut, niin vain yksi johto menee tunnistimelle, ja kun se johto on kiinni rungossa, niin systeemi ymmärtää pellin olevan auki ja muuten kiinni. Eli niistä kun vaan irrottaa johdon, niin hälytin ei tiedä, onko pelti auki vai kiinni. Yhdestä hälystä olen sellaisen poistanut käytöstä ja yhteen en koskaan sitä edes kytkenyt. Mitään haittaahan siitä ei ole ollut paitsi suojaustason väheneminen tietysti.

    Hälyttimestä riippuen suojaustaso voi heikentyä oleellisestikin tuosta. Jos on hälytin, jossa ei ole akkuvarmennusta eikä konepellin tunnistusta, niin voi avata konepellin, irrottaa akusta kaapelin ja sen jälkeen tehdä autolle mitä tykkää ilman, että hälytin pitäisi meteliä.
     

Kerro tästä muillekin!