Konepelti koholla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Pastori, 13.9.2018.

  1. Pastori

    Pastori 1st gear

    Chevrolet Caprice Classic vm 1980 konepelti nousee kuljettajan puolelta takakulmasta. On yritetty säätää saranan säästöistä, silti nousee koholle. Millä sais pysymään alhaalla, sarana vaihtamalla?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Cadillacissa kanssa sääsin peltiä, aina nous takakulmasta. Jollain tuurilla se meni ookooksi kun sääti ja sääti. Piti edestäkin passata ym. Pelkkä sen kulman säätö ei auttanut.


    Saatto olla kyllä saranan jousi mullakin jo tööt
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    en tiiä mikä tota tekee, saranan jousi ei ainakaan koska tossa yhessä farkussa on alumiininen nokka"pelti" ja silti reunat ei istu. Oldsissa sain edes vähän tota hallintaan sillä että poistin väljiä saranoista.
     
  4. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Todennäköisesti sen saranan niittauksen reikä on kulunut ovaaliksi.
    Saranoitakin tarttis rasvata.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se saranan säätö on sillai "epälooginen", että pitää säätää just erisuuntaan kun tuntus ajatellen.
    Ja siis se saranan kallistelu vaikutta enemmän ku pelkkä ylös-alas liikuttelu.
     
    CCZ28 tykkää tästä.
  6. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ei tietoa toimiiko vinkki capricen konepellillä, mutta olen joskus saanut konepeltiä alemmas takareunasta tällä "epäloogisella" konstilla.
    Kun konepelti on auki, sopivan mittaisella puukepillä pönkätään peltiä vielä hieman enemmän auki. Sitten löysäillään saranan ruuveja ja lukitaan uudestaan.
    Jotenkin tuntuisi, että tällä konstilla menisi vaan huonompaan suuuntaan, mutta on toiminut .:)
     
  7. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Täällä just sama vaiva buickkissa. Oon koittanu kans säätää vaan en oo vielä onnistunu.
     

Kerro tästä muillekin!