konepukki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja sherif, 6.5.2005.

  1. sherif

    sherif Gearhead

    Oisko kellään hyviä piirustuksia pätevästä konepukista/grillistä (taimikälie)? Ois vaan hyvä tehdä se jo etukäteen ennenkun nostaa koneen kaulilta veks niin saa padan siihen sit heti killumaan ettei tarvi permannolla sitä ruveta särkemään. 360:nen ois tarkotus pistää päreiksi.
    Semmonen pyöriteltävä ois ihan jees.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    eipä kannata sellasta pukkia ite alkaa kyhäämään.....koivusen maahantuomaa kilkettä saa n.40e hintaan.
     
  3. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    jees

    Kiitos kiitos!! niin missäs tää koivunen vaikuttaa? kun ei tosta sivulta noin äkkiseltään löytynyt
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo

    Ei mitään löyty jo !! Oon jo pienessä näin perjantai ehtoona :lol:
     
  6. 454SS

    454SS 3rd gear

    Koivusen pukki nöyrtyi mukavasti heti kun vähän hölläsi taljaa. Chevyn isolohko rupesi hipomaan maata ja pukki oli kuitenkin tehtävä itse. No tulihan siitä ostetusta pukista jätettyä käyttöön ne olemattoman pienet pyrät, ettei tuntuisi siltä että rahat on menny ihan hukkaan :D Taitaa kyllä ne pyörätkin vaihtua ennen kuin seuraavan kerran rivinelosta suuremman myllyn pukkiin kiinni sovittelen. Eli tee vaan ite, jos haluat vahvan ja turvallisen pukin.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Taas tää sama aihe mut kehutaas nyt sit taas halpispukkia eli meillä on laatutavaratalo Bilteman pukissa kasattu pari isolohkokonetta ja pari pikkulohkoa ja vielä se on ehjä. Eli välttämättä kaikki sen talon tavaratkaan ei oo ihan soopaa :wink: Tuo pukki tais aikoinaan maksaa jotain 50 e.
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ei aleta tosiaan riitelemään mutta jos ihan aikuisten oikeesti haluaa jotain laadukkaasti tehdä niin unohtakaa noi koivuset biltsun pukit. Kyllä ihmettelen miten BB chevyllä kestänyt roikottaa isomöhköä?!?! Notkumatta?? Tuskin. Toinen mitä kannattaa miettiä ,jos mittaa löytyy yli 180 cm, on työskentely korkeus . Kiinostaako mittaila / säädellä jotain hartaudella selkä notkolla ?

    Täällä ODlla on ollut tarjolla itse tehtyjä superlaadukkaita pukkeja( nähty livenä swapeissä) Jos tekiä ei tohdi ilmoittautua, mulla tallessa yhtyestiedot jos et halua itse värkätä.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onkohan meille sitten sattunut sellanen Bilteman "maanantaikappale" kun kyllä se on ihan hyvin kestänyt kaikki hommat :eek: Ja ainakin pari kertaa siinä on roikkunut oma isolohko, kaveri kasas siinä Mopen 440:n ja pari pikkulohkoakin siinä samasessa pukissa on niputettu. Ainakin noi, tiedä vaikka joku tallikaveri olis siinä jotain roikottanut vielä niin etten edes tiedä :rotfl:
     
  10. veukki

    veukki 1st gear

    No mut sehä on serifvi ite :D
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kukaan kokeillut jakkaraa työskentelykorkeuden säätämiseen? Helpompi ehkä itseään kohotella/laskea kuin jotain isolohkoa.
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No en ole tosiaan kokeillut konepukkia jakkaralle sovitella! Kiitos sinulle vieras loistavasta ideasta!
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    no ei todellakaan kannata mutta jos on aikaa ja materiaalia niin mukavahan sellainen on tehdä itse. pystytolppa ja vaakaprofiilit 80x80 happoteräsprofiilia 4 mm seinämällä. onhan se hieno mutta kohtuullisen tyyris.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suolavedessäkö meinasit mottia kasata kun tarvii haponkestävästä tehdä :rotfl:
    Motonetin moottoripukissa pysyi 455:nen pontiacin lohko. Ja tuo oli ennen kun vahvistin suht kauhean näköisiä saumoja mitä tuossa oli. Ei tuo kyllä mistään tukevimmasta päästä ole.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mä tein pukin itse. En siksi että uus olis maksanut vain 40€ vaan koska tavaraa oli vieressä, oli kylmäsaha ja jotain maalia. itse tein tarkoituksella noin matalan kuin bilteman sun muut. Koska ajatus oli että pidän aina trukkilavaa alla. Trukkilavaa on helppo siirrellä pumppukärryllä ja kun pukki on tukevasti paikallaan ilman mitään pyöriä alla niin on paljon mukavempi väännellä momentteja. Lisäksi tein sen alaputken, lattiaa vasten tulevan hiukan eri malliseksi kuin noissa kaupan. Siinä on sellainen tasopinta mihin saa ekaks purkin öljyn laskua varten ja sen jälkeen sellaisen leveän rosterilaatikon, saan pestyä koneen liuottimella ja pensselillä tallissa. kuumapesuria kun ei ole. Jos itse rakentaa konepukin niin toi purkkitaso on kannattaa tehdä.
     
  16. hannux

    hannux 1st gear

    Moottoripukki

    Aika kevyen oloisia ja näköisiä nuo halvat pukit ja nosturit.
    Teetin paikallisella /Seinäjoki) ammattikoululla harjoitustyönä moottoripukin (järeän) ilman pyöriä. Pysyy paremmin paikoillaan ja antaa turvallisen tunteen.
    Löysin käytetyn ISON moottorinosturin työkalukauppiaalta(ni)(SnapOn)
    Siis vuosi sitten. Näillä, samoinkuin hallitunkeilla ongelma ei ole se, etteikö toimi tai nosta, vaan se, miten saadaan laskettua 2mm kerrallaan ja mitä tapahtuu kun joutuu jioskus isommin vääntämään.
    Siis ostakaa isoja vehkeitä ennenkuin pieniä!
     
  17. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

  18. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No toi on ollut jo iäisyyden enemmän sääntö kuin poikkeus. Paras esimerkki jotkut moroson taiwan kromiosat ,ehkä vaan 75 % huonompia kuin alkuperäiset .
     
  19. sherif

    sherif Gearhead

    Joopa joo

    No menin nyt sitten ostamaan motonetistä sen mallia "koivunen" pukin.
    Maksoi hurjat 37 egee!! Eihän sillä rahalla saa edes aineita jos rupeet ite vääntämään.. Mutta kyllä prkl siihen arvelutti 360:stä pataa nostella kun oli tosiaan melko hepposen olonen viritys. Ja kyllä se melkosesti taipuikin.
    Ja se pyöritys viritys on aivan pe**eestä!! Ei sitä yksin paljoo pyörittele.Ei jaksa eikä uskalla.
    Mutta kyllä siihen rahaan ihan soiva peli. Pata tuli purettua ja varpaatkin on ehjänä.. :lol:
     
  20. VL29U

    VL29U Gearhead

    Ostin ton koivusen pukin ja tarkoitus oli mopen isolohko siihen ripustaa, mut eipä sopinutkaan. Ne putken pätkät (4kpl) jotka siinä levyssä liikkuu on liian lyhyet eikä pituus riitä vaikka miten päin pyörittelee. Lohkon etupäähän sopii kyllä (ilman kampuraa) mut ei takapäähän. Onks jollain muulla ollut sama ongelma vai onko tää mun versio maanantai malli.
     

Kerro tästä muillekin!