Kontin purkukuvio satamassa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Porsas, 4.4.2009.

  1. sooda

    sooda 3rd gear

    Kai ne lommot vakuutus maksaa. Itte otin vakuutuksen joka kattaa lähes kaiken. $350.00.
     
  2. Tuo on v-mäinen tilanne , varsinkin jos kukaan ei myönnä sorkkinensa kolistelleen autoasi ... juuri tästä syystä olen itse aina mennyt paikanpäälle pakkaamaan oman konttini ja myös puran sen suomen päässä joten jos joku on hajonnut , voi katella peiliin ja myöskin soittaa vakuutusyhtiöön... siis jos laivan keinumisesta/kontin käsittelyistä satamassa aiheutuneita vahinkoja ilmenee.
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Meillä on ollut viimeisissä laivauksissa autojen renkaat kyljistä rikki. Mehikaanien tuenta heirtää niistä paloja pois.

    Ei maha mittään.
     
  4. Quest

    Quest Gearhead

    Suomesta otettuna vakuutus autoon n. 70€
     
  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    Onko joku saanut kuljetusvahingosta korvauksia?
    Juu , vakuutuksia kyllä myydään mutta miten niiden saamisienkans on käyny?
     
  6. musse67

    musse67 3rd gear

    Tapiolasta olen saanut korvausta kun autoon oli tullut lommoja ja naarmuja. Onneksi oli kuvat autosta ennen ja jälkeen kuljetuksen. Muistaakseni Tapiolan kuljetusvakuutuksen hinta on 1% kuljetettavan tavaran arvosta.
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Juu käy noista on kuulemma ainakin muutaman euron saanut jos jotain on sattunut
     
  8. musse67

    musse67 3rd gear

    Mun tapauksessa Tapiola maksoi maalauksen, tietenkin omavastuu piti maksaa.
     
  9. coistinen

    coistinen Gearhead

    Kysyin juuri Tapiolasta kuljetusvakuutusta välille Usa-Suomi, käytetylle autolle myöntyivät tarjoamaan vakuutuksen joka kattaa vain seuraavat vahingot.
    Varkaus, tulipalo.
    Molemmat aika epätodennäköisiä laivarahtauksessa, eniten nauratti toi varkaus :rotfl:
     
  10. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Mites toi auton nouto nykyään toimii Vuosaaressa ? Onko kokemuksia, vinkkejä ?
     
  11. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Eikö ole kokemuksia kellään ?
     
  12. tudor

    tudor Gearhead

    On kyllä kokemuksia ja vain positiivisia, teen sitä työkseni joka päivä. Haku riippuu siitä mihin terminaaliin autosi on purettu? Käytäntö vaihtelee terminaaleittain.
     
  13. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Auto tulossa huhtikuun ekalla viikolla ETA Maersk Missourilla tulee kontti
    Ennakkoon kyselen että ei sitten tarvii siellä turistina ihmetellä mitä tehdä. Kertooko toi Maersk mihin terminaaliin puretaan ? Hyvä kuulla että hommat toimii
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kuka on kontin vastaanottaja? Hän määrää minne puretaan
     
  15. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Mulle siinä tulossa oma Buick, mut luulisin että muitakin tulossa samassa kontissa kun on 40:nen
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Niinpä. Tällasta kysellään multa melkeen joka viikko ja samoilla lähtötiedoilla. Ja mitään ei pysty sanomaan.

    Varustamo ilmoittaa (vastaanottajalle) mihin satamaan ja konttiterminaaliin kontti tulee ja loput on vastaanottajan käsissä. Hän päättää kuka kontin purkaa vai hoitaako purun itse. Tai hän voi valtakirjalla luovuttaa kontin eteenpäin seuraavalle joka taas tekee mitä haluaa (tai asiakas haluaa).

    Ja toi Missouri on sen luokan laiva että ei tule Suomeen. Joku pikku feederi tuo kontin Suomeen.
     
  17. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Ok, tätähän mä just kysyin ;) Olisi kai mun kannattanut kysyä kuka hoitaa kontin purun parhaiten-kustannustehokkaasti ?
    Odotelen sitten varustamon ilmoa, vai voiko esim kontin tiedoilla etukäteen hoitaa tarvittavia papruja, maksuja ym
     
  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jees, ja vastaanottajalla tarkoitan sitä kenelle kontti on osoitettu, sillä kenen autoja tai muuta tavaraa on kyydissä ei välttämättä ole mitään tekemistä tuon asian kanssa.
    Kun kontti saapuu varustamo laittaa paikalliskuluista laskun ja kun sen maksaa saa kontin hallintaansa edellyttäen että rahdit on maksettu. Varustamolta tulee valtakirja jossa on mainittu kenelle kontti luovutetaan ja tämä taho saa kontin ulos satamasta. Tai voi tehdä luovutuksen eteenpäin seuraavalle taholle kuka hoitaa kontin haun. Jos konttia ei viedä tullivarastoalueelle kontissa olevat tavarat (= varustamon luovutuksessa listatut) pitää tullata ennen kuin kontin saa ulos.
    Jos kyseessä on Vuosaari niin mä olen käyttänyt Hesaan puretuissa Stevecoa ja Nurmista, Nurminen oli mukavampi kokemus. Omat Vuosaareen tulevat hoidetaan omin voimin.
     
  19. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Ok Kiitti Impala1968 asia kirkas.
     

Kerro tästä muillekin!