Kontio Renkaat Oy

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Bluestone, 19.5.2016.

  1. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    mike tykkää tästä.
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ...testituloksia, hyvää ja halpaa (kiinalaistakaan) kun ei yleensä ole...
     
  3. palontie

    palontie Gearhead

    Ja nykyään ei edes laadukasta Suomalaista tuotetta..
     
  4. Silvarello

    Silvarello 3rd gear

    No onhan tuossa Suomalaista nimi, valmistuttaja ja tuotekehitys.
    Paljon enemmän kuin Linglongissa.

    Innolla odotan, jos hintataso on vielä tuo n. 160 e/ kpl.
    Vois olla vaikee yrittää markkinoille kokonaan Suomessa valmistetulle renkaalle hintaan 360 e/ kpl.
    Ei nuo Amerikkalaiset laatuvalkosivut vakuuttaneet niin paljon että oisin toisen sarjan ostanut . Alla pyörii nyt Vitourit eli "Kiina shittiä" ilman ongelmia.
     
  5. mike

    mike Gearhead

  6. Naumasto

    Naumasto 2nd gear

    Toi totuuden viilaaminen on ihan perseestä...suomalainen rengasvalmistaja jonka renkaat valmistetaan kiinassa.Eikös se silloin ole valmistuttaja?
    Mulle tulee suomalaisesta rengasvalmistajasta mieleen nimenomaan että ne kamppeet tehdään Suomessa.Ihan normaaliahan toi nykyään on mutta kuitenkin...
     
  7. onre

    onre 3rd gear

    No mitä tältä Vannetukku-jengiltä nyt voi odottaa. Tyypit tuovat maahan kiinalaisia autonostureita ja rengaskoneita nimellä Steyrtek siinä toivossa että joku luulisi eurooppalaisvalmisteiseksi.
     
  8. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Jos 90% tuotteista on tarkoitus saada vientiin, niin miksi vitussa laitetaan nimeksi "Kontio?" Ihan oikeasti, eikö Suomessa osata keksiä muita nimiä kuin jotain metsän elukoita?
     
  9. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    No kylläpä tuo kiina on kuuma peruna......taitaa vaan olla suurin osa esim. Summitin myymästä kamasta valmistettu kiinassa....ja suomalainen tuotemerkki siellä tehtynä on sitten jotenkin huonompaa, niinkö? o_O
     
  10. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Kyllähän nuo hinnasta jo huomaa, ettei made in germany ole. Taas harrastepajalla ja kevyessä korjaamokäytössä menee täysin nuokin nosturit. Toinen vaihtoehto on tietysti ostaa käytöstä poistettu laatukone joka todennäköisesti on kuluneilla ruuveilla/muttereilla varustettu. Hinnassa ei kauheasti eroa ole.

    Kiinan hydraulitoimisessa, mielestäni mitään kallista ei voi edes oikein hajota.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    ^ Onhan se elämänsä viimeisellä sekunnilla kiva todeta että ei onneksi ollut kallis osa mikä petti. Saa perikunta vielä halvalla toimivan nosturin.

    Mutta itse aiheeseen, niin eikös nuo todenneet myyvänsä renkaita alemmalla katteella kuin kilpailijat ja että valmistuskustannuksissa ei ole isoja eroja. En oikein näe yhteyttä renkaan hyvyyden ja katteen välillä. Olenkin ihmetellyt että maksaako se valkosivu tosiaan yhtä paljon kuin itse rengas, kun hinta on tuplat vastaavaan mustakylkiseen verrattuna.
     
  12. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Se mikä kuulostaa meistä typerältä kuulostaa ulkomaalaisen korvissa eksoottiselta. Japanissa myytiin 90-luvulla hajuvettä naisille jonka nimi oli "Ahtisaari", hyvin kävi kaupaksi.
     
  13. spinout

    spinout Gearhead

    Muuten hyvä, mutta laittaisivat valkosivun leveydeksi 2½", kuten amerikkalaisilla kilpaijoillansa on (Coker Classic, American Classic) eikä 3". En mä ainakaan laita 50-luvun alun leveyttä '60-61 autoon, kun uutena oli 2¼", joten 3-tuumaiset näyttää siinä vähän akuankka-renkailta.
     
  14. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Eipä näitä ole juuri pettänyt, kuten ei kympin alustapukkejakaan mitä löytyy joka tallista sen kahdenkympin hallitunkin kaverina. Mutta toki saat uskoa miten haluat.
     
  15. Hintakilpailu olis suomessa ihan tervetullutta, vastaavat cokeritkin maksaa jenkeissä alkaen 140€/kpl
     
  16. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Tiedä toduutesta, mutta kuuleman mukaan valkoinen kumi oli halvempaa valmistaa joskus ja siitä johtaa valkosivurengas?
     
  17. Lassi

    Lassi Gearhead

    Kyllähän tässä vähän sotii ajatus, että viiskyt'luvun alun autoon pitäisi laittaa teräsvyörenkaat vaikka valkosivua on ns. riittävästi :D Mutta kuan seuraavan kerran pitää renkaita ostaa, niin voihan se olla hyvinkin, että jää rättirenkaat kaupan hyllylle..

    Mutta hyvin olisi menekkiä vähän kapeemmalle valkosivulle, kun en ainakaan itse menettäisi yöunia jos olisi 10vuotta uudempi auto teräsvyörenkain..
     
  18. Lassi

    Lassi Gearhead

    Olikos se luonnonkumi valkosta vai kellertävää? Että oisko ollut sen takia edullisempaa käyttää?
     
  19. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Samaa paskaa kaikki oli merkki mikä tahtos. Jo se että pitää viedä valmistus kiinaan kertoo ettei ole laatu ykkössijalla. Yleensä sieltäpäin ei hirveen laatu kamaa tule esimerkkinä uusien audien OEM laatuvanteina olevat kiinavanteet mitkä ilman rengasta on jo epätasapainossa ja painaa varmaan enemmän mitä vastaavan kokonen pellivanne saati joku aito centerline tai vastaava oikea kevytmetallivanne.

    Vielä se oletus kun tollasia valkosivuja tehdään ettei noilla mihin noi renkaat tulee kiinni ajeta paljoa(joka on lähes aina oikea oletus), voi laatu olla vieläkin kurempaa.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Valkosivussa on kanssa ne mittakaavaedut pieniä mustiin vrrattuna. Aina pieni osuus myytävistä renkaista on valkosivuja ja niitten varastointikin tuottaa isompia kuluja kun varastokierto valkosivuilla on todennäkösesti pitempi kun mustilla.
     

Kerro tästä muillekin!