Korin nostaminen rungolta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja atn, 18.3.2008.

  1. SpW66

    SpW66 Gearhead

  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No mutta eikös tuo juuri sen todista että kaikki on mahdollista... :rotfl: :rotfl:
    Jopa eri "lajien" risteytys vaikkei edes samaa sukua...
     
  3. janski85

    janski85 1st gear

    korin nostaminen pois rungolta

    tuolta kuvablogista löytyy miu tyylinäyte mite lähti 57 buick erillee rungosta.tunkilla vaa pikkuhiljaa ja parrua alle,sit vaa työns rungo alta pois.ja ihan tossa pihalla yksin dusailin.reilu tunti meni ku oli koppa irti..(siis nosto hommissa) :D pientä laittoo viel edessä :) :)
     
  4. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Re: korin nostaminen pois rungolta

    Ilmeisesti tuo NettiAutossa myynnissä kohtuu pitkään ollut on kohdannut ostajansa. Ei sitä kyllä kalliksi voinut kuvailla.

    Onnea ja tsemiä projektiin!!!
     
    Stahl-Ville tykkää tästä.
  5. janski85

    janski85 1st gear

    runko irti

    jep jep..sama buick.kiertänyt projektina useammallakin omistajalla.päätyi sit tänne lappeenrantaan..nyt työn alla.runko menossa puhallukseen ja koppaa hierotaan paraikaa..tekniikaks tulee chevyn piristetty 350cid nyt aluks.oha toi isolohko papereilla :D :D
     
  6. RedNeck86

    RedNeck86 1st gear

    Nostellaas hieman vanhaa aihetta ylös ja kysellään tälläistä:

    Mitä katsastusviranomaiset sanovat jos korottaa maltillisesti autoa, esimerkiksi tuo aikaisemmin mainittu Caprice tai joku muu kuin maasturi/pick-up.


    http://i949.photobucket.com/albums/ad33 ... camaro.jpg

    Tuossa on nyt tehty kaikenlaista muutakin mutta ideana aika hauska.
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    Noihin pukkeihin liittyen pohdin, jotta minkälaiset pukit tollanen farkun kori vaatii. Meinasin 2/4 apukitjoille kori laskettas? Vai kestäskö lappeellaan kertopuupalkki niiden pukin jalkojen päälle?
     
  8. jrasi

    jrasi Gearhead

    Ite nostelin Buickin korin pois yksistäni, hallitunkilla. Toisessa päässä oli pukkien välissä trukkihyllyn aisa, mutta toisessa päässä oli kyljellään 2x5 lankku.
    Pukkeina oli ne Bilteman toiseksi isoimmat.

    Sitten tein kumpaankin päähän tuommoiset tuet ja yhdistin ne 50x50x5 putkipalkilla. Lopulta laitoin vielä pyörät alle, niin sai hylsyn työnnettyä talliin

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. generalo

    generalo Gearhead

    Tässä nyt kahen vaiheilla että nostelisko koria rungolta, kyseessä ´63 Bel air. Akselinylityksessä mätää korissa korin kiinnityskorvakoiden kohdalla. Jos sais vaikka puoli metriä nostettua, että sais hitsattua nuo kuntoon? Kone ja konepelti nyt irti. Mitäs vielä ois syytä irroitella homman ajaksi, jarruputket, rattiakseli, käsijarruhilppeet jne..? Ovet (4d) ja lasit jos sais pidettyä paikallaan. Jos ois tilaa enemmän niin kaipa tuota purkas enemmänkin, mutta kun ei ole.

    Äkkiä karkaa lapasesta jos tuon suuremmin käy purkamaan, sitten pitäs puhaltaa ja maalata runko ja akselit, viritellä kori grilliin (ensin hommata/tehdä se grilli) yms. o_O
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    En tiiä kumpaa seuraat enempi cruisingnightia vai tätä mutta oiskos sulla nosturis käytettävissä? Toki hyvällä tunkilla ja pukeillakin kykenee tekemään mutta muistelisin että laitoin kuviakin ainakin cruiaingnightin puolelle capricen korin nostosta? Elikkä hitsaat helmaan rhs-putket ja nostat niistä ylös. Nosturilla äärettömän helppo ja vaivaton eikä siinä tarvii irrotella kun sähköt, rattiakseli,shifteri, tarvittaessa polttoainelinjat mikäli on korissa kiinni, kardaaninlenkki jos on korissa kiinni.... mitähän siinä muuta ois o_O

    Ei nyt ainakaan äkkiseltään tuu muuta mieleen ja tosiaan 2-pilarinosturilla ite nostin vajaassa 6hssa kopan veks eli ei oo paha rasti :)
     
  11. DslCat

    DslCat Gearhead

    Sitä on tullut soveltaneeks niitä romuja mitä milloinki ollut, mm. trukkihyllyjä - nopeat purkaa ja kasata..[​IMG]
    Suomikoppa pois ja Arizonan tuliainen tilalle. :cool:
     
    12345678910 tykkää tästä.
  12. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Jos nyt oikein ymmärsin, niin ne pitkittäispalkit korissa siinä pyöräkoteloiden vieressä vaatii korjausta? Jos näin, niin ne pystyy laittelemaan ilman korin nostoakin. Tukee vaan kopan runkoon niin että ei pääse nitkahtamaan rungon päälle. Ei mitenkään helppo ja mukava oo siinä sillanylityksen ja hattuhyllyn välissä touhuta, mutta onnistuu. Jos siis ei mahdollisuutta nostaa koria pois.
     
  13. generalo

    generalo Gearhead

    Eioo perhana nosturia. Kyllä ois moni homma helppoa sen kanssa! Pittääpä katsella cruisingnightin topikki.
    Joo, ne on aika rapsakat. Kuskin puolelta tullut kontin pohjasta läpi ja takapyörien takana olevat korin korvakot ruostuneet kokonaan pois molemmilta puolilta. Pittääpä toki tutkia tuokin mahis, että ei koria nostelisikaan. Onneks ei tule museorekisteriin nii saa itse vähän säveltää.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Vuokralainen, wiwwe ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Nuo taaemmatkin korinkorvakot onnistuu kontin puolelta väkerrellä kuntoon. Jos vaan runko on kunnossa niin ei vaadi nuo kohdat korin nostoa.
    Pensatankin ku puottaa haitolta pois ni helpottaa, tosin voipi se tankin päällä oleva poikittaispalkkikin mennä vaihtoon...
     
    generalo tykkää tästä.
  15. generalo

    generalo Gearhead

    Vähän offtopikiksi ruilahtaa, mutta mitenhän paksua materiaalia nuo korvakot ja muut tuon alueen pellit on alunperin olleet? Vähintään parimillisestä pitänee väännellä?
     
  16. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Minä aikoinaan kun samanlaista operaatioo tein, ni 2millisestä kävin kanttuuttamassa nuo palkit. Ja nuokin korikorvakot tuli samanvahvusesta.
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Korin puoli yleensä tullu tehtyä parimillisestä (korikannakkeet siis, muuten korihommat millisellä) ja runkoa jos joutunu fiksaamaan niin 3mmstä
     
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    [​IMG]
    Mulla on tallin katossa koukut ja ei ku liinoilla/taljoilla koppa ylös ja runko alta pois.
     
  19. esmi

    esmi Gearhead

    Toi toinen koppa sentään helpompi nostella!:D
     
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Sama tyyli jatkuu :) o_O

    [​IMG]
     
    esmi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!