KORINVAIHTO CHARGER JO 24 VUOTTA (09.09.2021) !!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja SARKERI-71, 8.9.2021.

  1. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Aikoinaan tuli vaihdossa aloitettu projekti Escortti mk2. Kanta auto oli 1.1 l. Tekniikan ja muun vaihdon jälkeen kanta autoa oli vain koppa ja konepelti (siis ilman muita luukkuja). Muutos 2 litraseksi "RS:ksi" taisi olla niin täydellinen että katsuri ei hoksannut laskea prosentteja ollenkaan. Itse huomasin tämän vasta jälkikäteen, tuskin olisin tohtinut edes leimalle tarjota muuten. Tapahtui ehkä -98.
     
  2. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    [​IMG]

    Tämmöinen kori on ollut kesän odottamassa että pääsisi pihakiikun päälle koristeeksi. Jotkut navat että saisi pyörät täytyy laittaa.
    Tämä ei ole koskaan päässyt tienpäälle vaan ollut ja kierrellyt jossain ikuisuus unelmana. Halukkaan kanssa voi vaihtuakkin johonkin jos mielenkiintoista löytyy.
     
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Helpostihan tohon tekee putkirungon ja laittaa akselit alle , nykyäänhän saa vanhoja autoja ihan kun vain hakee pois ongelmajätteitä pihoista . Joku mieluinen motti ja puuhakilvillä cruisailee , leimalle ei kannata mennä.
     
    kad_boost tykkää tästä.
  4. JarmoY

    JarmoY 2nd gear

    Ei oo kuvaa volkkarista, maalasin auton kaks ja puoli vuotta sitten, musta akryyliväri ja siihen se jäi, senjälkeen en oo tehnyt autolle mitään kun ei valtavasti kiinnosta.
    Keulaosa on samanlainen kuin linkin autossa paitsi neljä kantikasta umpiota + luukut peittää valoaukot. Konepellin keskellä on myös kohouma.
    Neljä pyöreää takavaloa, siinä corvette look.
    Porsche 356 kori olisi paras, niitäkin on tehty kuplan alustalle.


    https://www.google.com/search?sxsrf...YsKHZAfC4YQ7Al6BAgHEEs&biw=360&bih=704&dpr=3#
     
  5. JarmoY

    JarmoY 2nd gear

  6. jänis2

    jänis2 2nd gear

    Tampereella työkaverilla oli Opel Monza diesel koneella. Hän kulki jostain kauempaa töissä joten oli kuulemma halpoja kilometrejä.

    Kanta-autosta ei tietoa.
     
  7. OK

    OK Gearhead

    @JarmoY Tietosi on väärä :wc::odbiggrin::odbiggrin:
     
  8. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Kaveri kaatoi hisse ralliauton ja kerto että jos koko korin vaihtaa pitää maksaa autovero,
    1981 toyotasta varmaan aika kohtuullinen kuitenkin.
    Joku prossutaulukko löyty.

    [​IMG]
     
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Se vain ei siinä kohtaa enää ole 1981 vaan 2021
     
  10. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Mulla on tuokin lakimuutos mennyt ohi, oliko linkkiä johonkin tiedossa..
     
  11. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Jos ei ole 50? omista osista tallella niin auto rekisteröidään ja verotetaan uutena, näin se on aina ollu Valitettavasti pitää myös täyttää uuden auton kolari ja päästömääräykset, joten kilvissä pitäminen ei kuitenkaan onnistu.
     
  12. north

    north Gearhead

  13. JarmoY

    JarmoY 2nd gear

    Ei ole väärä, yheltä tekijältä kuulin että puskurit piti myös olla kanta-autosta.

    Vaatimukset vaihtelee, olishan munkin pitänyt ottaa lasit kanta-auto carinasta celicaan kun tässä ketjussa toisen ei tarvinnut.
     
  14. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Ei tässä ollut lähelläkään alkuperäisten osien riittämättömyys, vanhaa oli korjaamassa bolt on menetelmällä. Löysi sitten peltisepän joka vaihtoi vain katon ja ralli jatkui.
     
  15. JarmoY

    JarmoY 2nd gear


    Tämä mun auto on Falcon Devil, katselin kuvia netistä, eroja kuitenkin on mutta jokainen omistaja muuttaa jotain, oon itsekin leikellyt ja muuttanut helmoja ym.
    Saa ostaa poiskin niin mun ei tarvitse vaivata päätä tämän auton kanssa. Ruosteeton -72, edessä levyjarrut, ehjät hyvät lasit on. Jos tuulilasi hajoaa niin huhhuh..mistä saa lasin.
    Morris miniin tarkoitetut ehjät hyvät uudehkot kuppipenkit on kun tälläiseen ei mahdu normi rallijakkarat.
     
  16. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Tekotapoja on monia, fordi harrastaja teki -74 2d taunuksesta coupen; katto, ovenkarmit ja takaluukun kansi romikselta. Saumat tuulilasin karmiin ja takalokarin yläreunaan, kittiä päälle.
    En usko että koskaan kerto kellekkään joka ei nähnyt vaiheessa.
     
  17. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    " jos koko korin vaihtaa pitää maksaa autovero"... ei pidä vaihtaa sitä kohtaa missä on se korinumero. Töissä eräs sankari oli ajellut rallia Starletilla ja hänen mukaansa siinä oli alkuperäistä autoa enää vain se numeron kohta, kaikki muut oli vaihdettu ja monesti.:rolleyes:
     
  18. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Sama homma yhessä mexico escortissa, taisi olla 3 peltiä päällekkäin konehuoneessa runkonumeropellin alla.
     
  19. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Mielenkiinnosta lueskellut vanhat 80 luvun ajat mielessäni jolloin tämmöisiä tehtiin ns pakkorakoon,siis korinvaihtoja ja ainakin jenkkipeleihin koreja tuotiin ammattimaisesti
    siinä bisneksen kyljessä missä yli 25v kokonaisia autoja....siis aikuisten oikeasti tekeekö joku vielä korinvaihtoja ja mistä syystä(?) koska ainakaan Suomessa aidoista 2 ovisista,katottomista jos muistakaan ole ollut puutetta teidän monenkaan aikuisaikana eikä tule vaan täysin ostajan markkinat ollut pitkään eikä tarvi askarrella ainakaan pakosta saada menevämpi korimalli tolppasedanin pohjalle saati puskurien prosentteja laskeskella tai katsastuksessa olla aina kylmä rinki perseessä ,saa vaikka museoitua halutessaan tai myytyäkkin ehkä vielä jollekkin hyväuskoiselle...jopa ulkomaalaiselle.
    Rantakirput ym lasikuituiset jäljitelmäjutut ikivanhoista klassikkomalleista kuplan alustalle tms ymmärrän ,ne tietää jokainen muutenkin itsetehdyiksi jo äänestä ellei muuten eikä niillä haettukaan alkuperäisstatusta .

    Olihan noita kokemuksia korinvaihdoista silloin...pääosin huonoja viranomaistaholta eikä ne lopputuloksetkaan taputuksia ansainneet,kunhan kulkivat ties millä koostumuksella, mutta varmaan kunnollisiakin tehtiin mutta eihän ne silti aidoiksi muuttuneet millään vippaskonstilla vuosikymmeniä myöhemminkään mutta mahtokohan joku tuoda aikoinaan ovelasti eri konteissa korin ja pohjan jäämättä kiinni,siis koko alkuperäisen auton osina ja jemmattua osat talliinsa ilman suurinpiirtein kuolemanrangaistusta tai naapurin ilmiantoa ja jopa koottua uudelleen aidoksi jälkikäteen joko purkamalla sen korinvaihtoautossa käyttämänsä korin orkkisalustaansa takaisin täällä tai kokoamalla osat vasta paljon myöhemmin kun ikää oli tullut laitteelle muutenkin tarpeeksi tuoda?
    Miettikääpä olisiko moinen kannattanut näin jälkikäteen ajatellen jälkiviisaana ja onpa tainnut moni ajatellakkkin mitä tuli vastarannalle jätettyä romismiehelle kun ei uskaltanut mitään ylimääräistä konttiin pakata prosenttipelossa kuin sen riisutun korin.
     
    Muokattu: 12.9.2021
  20. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tutulla on tuollanen Tiara , seissyt vuosia varastossa.. Entisellä ja edesmenneellä ammattikoulunopettajalla oli käyttöautona RPB-korinen volkkari, auto on tallessa Ähtärissä.
     

Kerro tästä muillekin!