KORINVAIHTO CHARGER JO 24 VUOTTA (09.09.2021) !!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja SARKERI-71, 8.9.2021.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Konstit ne on monet jenkkilässäkin... Holden UTE laillisesti kilpiin.
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Ennustaminen, ja etenkin tulevaisuuden ennustaminen on haasteellista.
    Ratkaisut tehdään aina sen hetkisen tiedon mukaan ja kuten monesti on nähty niin mönkään meni. Ei ehkä niinkään autoasioissa vaan ennemminkin naisasioissa olisi kyllä ollut merkittävä etu jos teenlehdet olisivat etukäteen kertoneet tulossa olevasta katastrofista.
     
    always bb, Artsi Bunker, dart -66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Ei huolta on niitä niin viisaitakin ollut , tiedän ainakin pari tapausta jossa korinvaihto autoon on etsitty puuttuvat alkuperäis osat ja muutettu alkuperäiseksi ihan laillisia keinoja käyttäen.
     
  4. peto

    peto Gearhead

    Olen viime vuosina koittanut vältellä näitä.....taloprojektit/muut harrasteet/työt vieneet niin paljon aikaa. Mutta jos hinta on kohdallaan niin ainahan voi vaikka kiinnostua:cool:

    Falcon devilissä ja Eura Bonitossa on P6 Taunuksen tuulilasista muokattu lasi. Mun mielestä Jaakko-tuotteella on saanut noita laseja vielä. Ne ainakin teki nuo Euran lasit.

    Tiara on ehtaa Suomalaista designia toisin kuin useammat muut Suomi korisarjat. Artjärveläinen Car Arts leipoi noita Tiaroita.
     
  5. hantta

    hantta Gearhead

    Tulihan Jenkeistä kokonaisia autoja, ei niitä kappaleiksi tarvinnut laittaa, myös purettavaksi tuli kokonaisia autoja, ne vaan ilmoitettiin varaosiksi ;)
     
  6. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Saman koulun käyneenä myös me tätä tutkittiin kun esitteli RPB:tänsä. On vissiin hänen pojalla tallessa?
     
    speedy tykkää tästä.
  7. OK

    OK Gearhead

    Tässä asiassa kukaan ei vaatinut tai määrännyt mitä osia kanta-autosta käytit. Jos joku "Erkki" on halunnut belven puskurit baracudaan prosenttien takia niin se on ollut oma valinta. Kanta-auton prosentit riitti helposti eikä todellakaan tarvinnut käyttää kanta-auton puskureita. Tietenkin jos kanta-auto oli ihan paska niin eihän siitä prosentteja kasaan saanut, eikä pitänytkään saada. Sellainen auto on sitten jo purkutavaraa.
     
  8. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Jaa... pystyikö tosiaan tuomaan alle 25v vanhan auton kokonaisena maahan ilmoittamallako syvällä rintaäänellä vaan että menee vara-osiksi tai purettaviksi?

    Hienoa jos myös semmoisia tapauksia oli ettei siitä "aidosta teuraasta otettu vain sisäfilettä ja jätetty loppuja tunkiolle" noin vertauskuvallisesti ilmaisten,tuota monesti tuuminut mahtoiko
    siltikin joku kiero savolainen juonia koko laitteen rajojen sisälle joko paloina tai peräti kokonaisenakin mutta jos näin tapahtunutkin niin miksi sitten ei enempikin tehty noin?

    Jos muutama onnistui niin luulisi satavarmasti että yrittäjiä olisi piisannut tuoda joko itselle tai myyntiin ...kunnes joku olisi sössinyt ja kärynnyt polttaen muutkin.
    Ei tuu mieleen tuommoisia juttuja vaan en minä kaikkea muista kymmenien vuosien takaa..
    Tulli oli vainoharhainen laitos ja haluton lähinnä auttamaan mitenkään eikä siinä pahemmin epäselvyyksiä tarvittu tuolloin verolappuun,tyyli oli sama kuin aikansa katsastusmiehillä.

    Ei piilofarkkuja ainakaan takapenkkien kera passannut tuoda käsittääkseni edes satamaan jos yhtään itsesuojeluvaistoa ja kyse sentään vaan takapenkistä.
    Tiedän kyllä että niille oli ainakin joissain satamissa ja joskus tullin "roskalava" johon sai takapenkkinsä kantaa pikaisesti röykkiöön jos "unohtunut"autoon,toinen vaihtoehto oli kassan kautta...

    Pitkästä aikaa ja aiheeseen liittyen löyhästi sattui paikallisen Prisman parkkiksella lava Camaro pullonpohjien näkökenttään ja kyllähän se veti suuta hymyyn että kaikkea kanssa täällä piti kehitellä,tuhota silloin uudenkarhea 5l Camaro lähtömaassaan ja saada se lavapituus täyttämään lain vaatimukset ja jonkinmoinen pressu peittämään työn jäljet ja saada sivuprofiilikin jotenkin vielä vastaamaan muodollisesti alkuperäistyyliä niin ettei se näyttäisi lava-autolta:confused:
    Kato on käynyt lujasti,enpä muista aikapäiviin tuommoista nähneeni enää vaikka aikoinaan niitä oli paljonkin.
    Tuossa näkemässäni lopputulos oli aika hyvä ja hämäävä,sivuprofiili jotenkin mittasuhteiltaan outo ja umpinainen ilman taka-sivuikkunoiden aukkoja ,kumma kun ei pressuun semmoisia värkätty läpinäkyvästä muovista koristeiksi tai ehkä joku värkkäsikin,kait niitäkin oli vähän joka lähtöön tekijöistä riippuen.
    Mahtoko niitä tulla El Camino tyyppisillä lavapressuilla eikä yritettykään saada henkilöauton ulkonäköä?
    Se ois voinut olla ihan maukkaan näköinen versio,siis jopa tehdastekoisena, olipa sitten Camaro tai Firebird.
     
    Muokattu: 14.9.2021
  9. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Ne minun tietämäni tapaukset ei oo varmaan alkujaan edes ajateltu joskus vielä tehdä alkuperäiseksi. Mutta kun vuosikymmeniä myöhemmin älynnyt että kun tietää arvokorin ja missä kenellä on orkkis motti ja vaihteisto ym. niin haalii osat itselle ja luonnollisesti alkuperäinen ulkomainen ote. Vie tavarat suomen ulkopuolelle ja kasaa alkuperäisille paikoille , tuo normaalisti käytettynä orkkispapereilla ja maksaa verot mitä tulee , rekisteröikatsastaa auton ja asia kunnossa. Ei mikään ihan pikkujuttu toteuttaa eikä ihan hätäisen miehen homma.
    Mutta täysin laillinen tietysti se rakennettu papereilla häviää maailmasta mutta kuka noita jätteitä kyselee.
     
  10. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Joskus 80 luvulla kun haettiin pikku kuorma autolla auton osia Saksasta niin takaisin tullessa suomen tullimies laski osaprosentit jotka kuului yhteen autoon ja sanoi että porukat joskus luulee että auton voi purettuna tuoda autoverottamatta. Lavalla oli tyhjä capri mk2 kori.
    90 luvulla jossain vaiheessa asia muuttui, puretun oli voinut tuoda osiksi.
     
  11. JarmoY

    JarmoY 2nd gear

    Carinasta celicaan jäi muutosprosentit alle 50, silti lupapäätöksessä vaadittiin myös kaikki lasit. Milläs sen selität muuten kuin mielivaltaisella päätöksellä?
     
  12. Cheva333

    Cheva333 1st gear

    Kaikki varmaan tietääkin jo, että korinvaihtoauton saa halutessaan museorekisteröityäkin.. Vai oliko uutta tietoa? Aivan kuten saa rantakirput yms.
    [​IMG] [​IMG][/QUOTE]
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  13. Cheva333

    Cheva333 1st gear

    Esim. JGJ-262 Mercedes-Benz 200D W123 Jos joku ei usko niin voi tarkistaa.. Korinvaihto prosentit 48 ja museorekisterissä
     
  14. always bb

    always bb Gearhead

    Vähänaikaa sitten juttelin espoonautomuseossa touhuavan Paulin kanssa tuommoinen kuuluu jo museoon ja monet muut äidinmaidossa tulleet veronkierto tekeleet. Kuullut monta tarinaa kun jenkkipoijaat taivasteli kun suomipoijaat camaroista lava-autoja väänti
     
  15. always bb

    always bb Gearhead

    Tai milloin olette nähnyt suksiboksi w124 mesen lantikoista puhumattakaan

    Tai w212 suksiboksi pakun

    Ja paras citroen bx paku sekin jo museo ikäinen
     
  16. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Semmonen "erikoisuus" löytyy tallesta kuin opel kadett combo,suomessa näihin tehtiin lasikuitu korotus takaosaan että saatiin pakettiautoksi. Paras hyödyntäjä tästä kumminkin uupuu, on bensa koneella.
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. klunssila

    klunssila Gearhead

    Tässä ulkomaan foorumilla ihmetellään suomi lava-camaroita: https://jalopnik.com/finlands-tax-laws-gave-birth-to-a-surprising-number-of-1847513083
     
  18. kippis

    kippis Gearhead

    hyvä linkki, kyllä tuolla viimeisen kuvan camarolla kehtais ajella, hieno ilman pressua.
     
  19. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Jenkkiversio lava komerosta

    [​IMG]
     
  20. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    No en ilkeisi ihmisten ilmoille tuollakaan. Aivan järkyttävä tuo peränylitys! Vaikka vähän vähemmän ruma tuo on ilman sitä katetta.
     

Kerro tästä muillekin!