Korinvaihto mielessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja KSA, 10.3.2015.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tosissaan rupesin miettimään satku saabista volgan pintapelleillä muokkaamista, keulapellit ja takakyljet ja -pellit volgasta. Eihän se enää ole tunnistettavissa vai onko :odroll:
     
  2. virta

    virta Gearhead

    Näin tutun romumiehen varastossa nätin avoauton,siitä tämä ajatus.Romutustodistus autosta jo tehty että mennyttä??
    Mutta voisinhan ostaa tuosta korin 49% ja vaikka kolaroidun kantaauton ja tehdä näistä?Malli on hyvin yleinen Suomessa,avona tietty harvinainen.
    Onnistuisiko nykyisin ja miten,,trafilta ensin korinvaihtolupa??
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Lueskelin taas tämän topiikin läpi.
    Kyllä on kaikenlaista kirjoittajaa, jotka mollaa toisten kirjoitukset, tietämättä asiasta oikeestaan yhtään mitään.
    Muutama poikkeus oli, joka kirjoitti asiaa.
    Nyky autojen, varsinkin uusien kohdalla korin vaihto, tai ainakin kori kehikon vaihtaminen olisi paljon järkevämpää, kuin niiden suurlujuusterästen parsiminen. Lähinnä niiden arvokkaampien autojen kohdalla, ettei heti tarttis "pikku kolhusta" purkuun laittaa.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Jos itsekantavalla korilla, niin koko korikehikon vaihto ei onnistu prosenteista huolimatta, pilkkomalla pitäisi onnistua...
     
  5. virta

    virta Gearhead

    Olisi itsekantava kori ja keulan pellit samanlaiset,takaosa avossa olisikin erilainen.
    Laskeskelin prosentteja ja keulan osat kaikki ja lämmityslaite ja luonnollisesti koko tekniikka kantaautosta.Torista jo löytyisikin sopiva katolleen ajettu kantaauto...
    Mikä syynä pilkkomisen tarpeeseen,,?
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

  7. valpas

    valpas Gearhead

    Jos autosta on maksettu toiseen kertaan autovero, niin mitenkähän osien vaihto nyt? Autovero meni toiseen kertaan, kun vaihdettiin vain itsekantava korikehikko!
    Kun joku mollaa juttujani näissä autoverojutuissa, niin kannattaa muistaa, että oon ihan konkreettisesti joutunu rahaa laittamaan tuhansia markkoja aikanaan. Ne, jotka molla, ei oo varmaankaan ollu konkreettisesti asioiden kanssa missään tekemisissä, mutta on kova halu kijuutella, ja pätee.
    Säädökset muuttuu koko ajan, se pitää aina huomata.
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Oottelen tässä, että autovero poistuu...........
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Jussi289, wilburi, dart -66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. virta

    virta Gearhead

    Jep,,autovero tulisi maksuun näköjään,mutta minkä suuruisena se tulisi on arvoitus.Mutta ei taida kannattaa homma,luvatkin jo maksaa satoja euroja,,
     
  11. menu*

    menu* Gearhead


    Mielenkiintoinen tilanne, vois kuvitella että on taas ihan niinkun ensimmäiselläkin kertaa, liikaa osia vaihtuu = verolle. Toisaalta normaalisthan kertaalleen vaihdetuista osista ei menis uudestaan prosentteja, mutta tässä kun ei taaskaan jäisi verotettua yksilöä tarpeeksi.

    Tällain yleissivistysmielessä miten tuo projekti silloin aikanaan päätyi, maksoit ja sait auton kilpiin + ajoon? Mitä otteeseen tuli muutoksista ja muutosprosenteista?

    Summa oli vissiin kuitenkin maksettavissa, eli ei uuden auton vero.
     
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Auto tuli kilpiin, ja sitten vasta jälkeenpäin se verolappu, noin 5000 mk. Kaks vuotta vanha auto. Uus makso silloin 14000mk. Se on mulla vieläkin museokuntosena, mutta ei kelpaa museoon, kun ei oo identiteettiä. Jos olisin vaihtanut korin kaikki osat sen runkonumeropellin ympärille (ja pitäny runkonumeron kohdan pitelemättömänä), niin ei olis ollu minkäänlaisia ongelmia.... Rehellinen korinvaihto on tuottanut kuluja, ja harmeja. On muuten ainut sellanen korinvaihtoauto Suomessa, joka on vielä Rekisterissä! Voi olla, että kohta pistän sen puristimeen, ja laitan videon , ja tiedot auton historiasta Trafiin!:D Vaikka eihän ne sillä mitään tee. Trafissa ei oikeeta autohistoriaa talleteta. Eletään vain joidenkin pykälien mukaan!
    Autoni sisältää historiaa, ja mulla on laivapalohistoria, "Vaiettu moka", (mahdollisesti jonkin tasonen vakuutuspetos, koska silloinen maahantuojan edustaja kertoi, että tietävät asian tarkkaan, mutta eivät kerro mitään). Siksi selvitin juurta jaksain koko keissin. En oo siittä vielä mitään kertomusta julkassu tämän enempää. Laivan nimi vielä puuttuu.
    Katsuri kirjoitti silloin, että kori vaihdettu, vaikka vaihdoin dokumentoidusti vain kehikon. Ei suostunut korjaamaan. Kirjoitteli paperit siellä huoneessaan, ja vasta rekkariotteessa luki...Prosentit tuli just sen jälkeen, noin vuonna -75.
    Prosenttien mukaanolis ollu 24% + jotain pikkuosia. Arvakkaas vit****ko!:D
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Valpas, 2-ovinen japanilainen etuvetoinen litraisella moottorilla ja vilkku väärällä kädellä käytettävä?

    Itsekin muutaman kv:n tehnyt, oma ennätys 49,7%... =)
     
  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ja toinen ongelma on se, että ko. "uuden" auton tulee täyttää myös uuden ensirekisteröintihetken mukaiset päästö- ym. määräykset.
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Ei oo vilkku väärällä kädellä.:)
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Muistaakseni vuonna 2000 pantiin kaikki keskeneräiset vaihtoluvat itsekantavien korivaihtojen kohdalla peruutukseen. Oman lupani sain uusittua, kun oli kirjattuna kanta-auton tarkastustodistus. Ennakkopäätös verottajalta piti silti hakea, trafi ei siitä mitään luvannu... Samoilla perusteilla meni ilman veroja.
     
  17. Nokkamuki

    Nokkamuki 1st gear

    Kun tuo laki on niin vaikeaa, niin voiko esim. Taunuksesta tehdä Mustangin näköisen vaihtamalla etu- ja takapään osia?

    Tai voiko Mustangin korikehikkoa siirtää Taunukseen?
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Voi, jos sulla on paperit Mustangiin. Voit siirtää siihen tanarin osia jos kehtaat. Tanarista et saa Mustangia enää mitenkään.
     
  19. Nokkamuki

    Nokkamuki 1st gear

    Ja ymmärsinkö nyt oikein, että esimerkiksi Taunus on itsekantava kori, ja sitä koria voi muokata paloittelemalla koskematta rakenteisiin/runkoon?

    Voiko näitä kehikon muokkaamisia tehdä vain merkkikohtaisesti vai sekottamalla eri merkkejä?

    Ja tuo korikehikon vaihtaminen ei onnistu itsekantavissa?
     
  20. peto

    peto Gearhead

    Sekottele korin irto-osia vaikka Ferrarista Jaltaa tai muovaile itse, kunhan korikehikko ei vaihdu. Siihen en osaa sanoa kuinka paljon siitä kehikosta pitää olla jäljellä, että se tulkitaan vielä korikehikoksi....
     

Kerro tästä muillekin!