Koripukki suunnitteilla...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Hautamäki, 23.6.2011.

  1. Hautamäki

    Hautamäki 2nd gear

    Eli koripukkia sunnittelemassa ollaan ja tarkoitus olisi laittaa 66 NovaII:nen siihen.. Myöhemmin muitakin autoja olis kiva saada sopimaan siihen että onko mitään erikois universaali neuvoa mistä lähdetään liikkeelle..?
    Mitä kannattako peräkärryn pyörännapoja käyttää laisinkaan..?
     
  2. v 100

    v 100 1st gear

    Miksei kannattais kestäähän ne peräkärryjen navat kummiski
    peräkärryissäki ja ei niilläkää aina niitä aiva kevyimpiä kuormia
    ajella ja sit se että ei se Novan korikaa aiva hirveitä paina jos
    oot sen täysin tyhjänny, ekkä sä sitä koripukkia varmaankaa
    80 km/h tunnissa perässäs vetele.
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

  4. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Turhaa hipostelua tollaset laakeroinnit, kaks sisäkkäin menevää putkea toimii ihan hyvin kun laittaa vaseliinia väliin
     
  5. v 100

    v 100 1st gear

    Aiva samaa miältä, senkus tekee tarpeeksi tukevan et koppa pysyy
    siellä ilmoissa ja helppo keikutella puolelta toiselle, pyörästön laakerointiin
    ei heti ensimmäisenä kannata kiinnittää huomiota jos sitä koko koppaa
    grillin kera ei joka päivä tarvi siirrellä.
    Mun mielestä turhaa hifistelyä mut jokainen tekee niin kuin homman
    näkee ja onhan sitä omaa hienoa työtä aina ilo katsella myöhemminkin vaikka olis vain kyse työkaluista.
    Hyvät työkalut kummiskin takaa osan hyvästä lopputuloksesta.
     
  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  7. hzemax

    hzemax Gearhead

    Turhaa hipostelua tollaset laakeroinnit, kaks sisäkkäin menevää putkea toimii ihan hyvin kun laittaa vaseliinia väliin


    Joo näin on. Toimii bilsteman moottoripukissakin ainaki RB moparin kaa.

    Wyrthin HHS tai jotain lubeksi, johan pyörii.

    Toi wyrth tuntuu yllättäen toimivaksi leikanneisiin perämoottoreihinkin :eek:
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    mitään heikkiheikkiseppoa tollaseen väliin.. Muutaku putken kylkeen rasvanippa. Ei oo kummonen homma porata reikään ja laittaa lyötävä nippa. Tai kierteellä.
     
  9. -TH-

    -TH- Gearhead

    pyörännavat toimii hyvin tai sitten vaan ugrilaisittain putki toisen sisällä, käytännössä aihiona kaksi halpis moottoripukkia käy päihin, mutta tärkein on laittaa maantasoon putki joka torppaa vääntymisen, eli koppaa ei kannata jättää pelkän keskellä kulkevan aksiaalisen linjan varaan, menee banaaniksi kori.
     
  10. Pitu

    Pitu Gearhead

    Mites noitten pyörännapojen kanssa ootte toteuttanu pyörimisen lukituksen?
    Putkiin on helppo porata reikä ja laittaa tappi.
    Tosin noissa putkissa on hiukka hakemista, kun en omista sorvia ja 2,5 mm seinämä tuntuu vaan niin ohuelta tässä kohtaa..
    Moottoripukkiin jäi putkien väliin muutama milli klappia -> ei oo kone suorassa :odroll:
     
  11. VesQ

    VesQ 1st gear

    Jos välttämättä haluaa pyörännavat niin esim Mk1 ja mahd Mk2 golffin takanavat rumpuineen/jarruineen. Siinä on "olka-akseli" pultattu 4 pultilla suoran tukivarren / perän putken kylkeen. Ei paljoa helpommaksi voi mennä, jarrureleet kun on sisässä niin käsijarrullahan se paikallaan pysyy, jonkinlainen kahva vaijerin päähän ja koripukin kylkeen

    Itse tein sisäkkäisillä putkilla (halk ehkä jotain 50-60mm) ulkoputken seinämä ehkä tuon 2.5-3mm ja sisäputki taitaa olla ihan huonekaluputkea eli jotain siinä 2mm paikkeilla

    Tollanen häkkyrä
    http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... pukki4.jpg

    runko on 30x50mm huonekaluputkea kun sattui sitä sopivasti olemaan. Tosta jalkahässäkästä tuli karsittua melko reilulla kädellä turhia pois jälkeenpäin

    Tossa toinen kuva
    http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... ukissa.jpg

    http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... ukista.jpg
    Tossa takapäästä kuva, pyörimisen lukitus itsellä tuolleen että ulko ja sisäputkessa on tollanen kiekko johon porattu reikiä riittävästi (niitä muuten tarvii aika tiheään, 2 sentin muutos kiekolla on aika paljon korin asennossa

    Kevyesti tosiaan pyörii noilla sisäkkäisillä putkilla, toisella kädella kääntyy kevyesti koppa ja toisella tappi reikään

    edit:
    Niin ja jos nyt tekisin uudestaan niin runkoputkeksi joku neliöpalkki ja sen sisään menevä toinen eli saa korkeussäädön, vähän kun tossa sbf kuvassa, koska kun se auto pitäisi saada reilua metriä korkealle niin keulanhan vielä tunkkailee eränäisten palikoiden päälle pikkuhiljaa mutta kun pitäs sitten samalla se peräkin nostaa niin alkaa päänraapiminen. Eli korkeus säätö siten että saa suht matalalla auton kiinni ja siitä on sitten helppo muutamassa erässä nostaa työkorkeudelle vaikka kahdella tunkilla molemmista päistä
     
  12. Hautamäki

    Hautamäki 2nd gear

    Tänks tähän asti tulleista neuvoista.. :D
     
  13. -TH-

    -TH- Gearhead

    ..lisäystä tuohon kolffin-napajuttuun, eli vastaavanlaiset pultilla kiinitetyt osat löytyy myös opeleista, esim. kasariajan korsat ym, eli sellanen jos löytyy laanilta niin siitä saa halvat navat. corsanavat on myös hyvät jos kyhää halpaa ja pientä rantatraileria veneelle...
     
  14. Väne

    Väne Gearhead

    Peräkärryn vetokita ja kuula toimii hyvin ei krilli väännä koria vaikka krilli vääntyiskin..
     

Kerro tästä muillekin!