Koritina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Puutera, 24.3.2011.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    yks on että vetää pohjille nopeen teollisuusepoksin tai -polyurtsin jolla sulkee sauman ja huokoset, siihen kitit seuraavana päivänä päälle, tai kuumia antaen myöh. ehtoolla, varauksin toki,
    mahtollisesti epoksin alle happoväri, niinku ite teen hitsattaviin/hiekkapestäviin kohteisiin ja limisaumoihin jo ennenku pellit lätkästään yhteen, ainakin standoksilta on kama ja volvolta sille ohje tuon käytöstä pistehitsisaumoihin
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

  3. Seejii

    Seejii Gearhead

    Tämä tarkoittaa, että nyt on kiire ostamaan koritinaa! Seuraavat tinat ostetaan ulkomailta.
     
    sdfsd ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    valpas ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tarkottaa sitä että hamstraa loppuelämäsi tinat hyllyyn. Syynä kiellolle on että sisältää lyijyä joka jonkun pölhöstöliiton uuden pölhösäädöksen mukaan on nyt kiellettyä=byebye laadukkalle koritinalle.

    RoHS tyyliset paskat varmaan tulee tilalle niinkun elektroniikassakin.
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Täytyy vissiin panssariviilan purutkin sulattaa uudelleen tangoiksi. Pikku laatikollinen olis jo kerättynä. Niin, ja pitää oikoo/muotoilla pelti entistä tarkemmin muotoonsa.
     
  7. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Romuliikkeestä käy jatkossa hakemassa lyijyä, ja kaupasta puhdasta tinaa, ja sekoittaa itse?

    Tallinnassa tulee kohtapuolin käytyä. Saisikohan sieltä täydennettyä varastoja...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  8. Esaa

    Esaa Gearhead

    Äskön tilasin wurtilta laatilollisen, pitäs olla huomenna kädessä;)
    Ei mainninut mistään, joten en mäkään kysellyt.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Entäs kaarijuotolla piipronssia saumaan? Tai sillä juottaa pellit kiinni.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Kauheen vanhanaikasia te ootte kun vielä tinan kanssa turaatte! Vähän nyt viivästy omat aikataulut joten menee epoksit kokeiluun ensviikolle, tänään tuli just uudet takakylet Preludeen.
     
  11. valpas

    valpas Gearhead

    Kauankos sillä epoksilla on kovettumisaika?
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

  13. valpas

    valpas Gearhead

    Työstettävyysaika 90min. Jotta ei tuu jälkikuivumista tai jotain, niin hionta valmis vasta noin 3 tunnin päästä! Tuhrausta, mikä tuhrausta.
    Kova on tarve päästä lyijystä eroon. Teollisuus saa käyttää mielin määrin.
    Tiedän, että eräässä laitteessa on noin 40kg Lyijyä pyörimässä, ja se usein kuluu pölynä pois (ilmaan). Siihen ei kukaan puutu. Mitään varotuksia lyijystä ei ole!
     
  14. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Älähän mitään, meidän autotkin toimii bensalla, ja vieläpä ilman nettiyhteyttä ja kosketusnäyttöä.

    Varmaan ihan pätevä aine tuo Teroson niille, ketkä ei halua käyttää tinaa.
     
    xarper tykkää tästä.
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Oisko tuo pilari tarvinnut kun kitit ja maalit niskaan.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Mistä tuon 3 tuntia kaivoit? En nähnyt ite tuolla opuksessa. Mutta ei tuolla ole tarkoitusta tehdä muuta kun vetää ne saumakohdat pohjalle ettei ime kosteutta huokosista läpi ja sit oikee kitti päälle vaan, eli niin vähän tota kun mahollista vana ettei tartte työstää turhia sitä.

    Itse näen asian niin että mielummin levitän tota sen 5min saumoihin ja teen muuta vaikka sen 3 tuntia kun että turaan sen tinan kanssa tuntiakaan kun saumaa on kummiskin metritolkulla sit, se tina ei vaan oikein iske mulle helppona eikä nopeena.
     
    Muokattu: 30.11.2018
  17. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tuo kolme tuntia taisi olla siitä videolta, ehkä? En tiedä, kun en kaivanut.

    Kuinkahan tuo epoksi kestää pellin elämistä? Noilla paksuuksilla toki ei paljon eri tilanne ole, kuin maalin kanssa, ja joka tapauksessa se tuskin ainakaan pakkelia huonompaa on. Tinan vahvuushan on siinä, että tavallaan ei ole terävää rajapintaa täysin erilaisten materiaalien välillä, kun molemmat on metalleja, joten kovempikin mekaaninen rasitus ei kovin helposti aiheuta irtoamista.
     
    xarper tykkää tästä.
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos tuo kitti irtoaa, niin syy on huonosti puhdistettu pohja.
     
    xarper tykkää tästä.
  19. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Niin siis tuo on koriliimaa ,joka nyt on kovaa joo mutta esim uunittaessa elää sitten maalatessa omaa elämää- en kovin paksuja kerroksia laittaisi. Tinan vahvuus on tuo elämisen kesto esim helmoissa,tai alueilla joissa voi olla hieman elämää,esim takalokasuoja-kattopellin alue. Mikään ei edelleenkään vituta niin että sauma on elänyt ja kallis maalaus pilalla. Ja tuosta tinan pois vetämisestä on puhuttu jo 15v... :D
    Yksi myös tinan vahvuus on se että sillä voi hakea muotoja ,jotka ovat kadoksissa tai kadonneet esim hitsatessa.Laita niihin nyt sitä kittiä reippaasti kun voisi pitää kittihommat minimissäkin.
    Mutta jokainen tekee omat ratkaisut,itse vaan pidän oldschool-meiningistä tässä hommassa.
     
  20. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Menikö tuotteet sekaisin? Ei kai tuolla Teroson ep 5010 tr:llä voi mitään liimata?
     

Kerro tästä muillekin!