Koritina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Puutera, 24.3.2011.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Enpä oo muutakuin jotain reunoja tinaillu. Miks pitäis käyttää noissa pilareissa tinaa kun voi tehdä sen sauman hyvin ja pyyhkäisee kittiä vähän jos on tarve. Onhan se peli jo muutenkin menetetty jos sinkittyyn koriin mennään saumoja tekemään eikä vaihdeta kokonaista osaa.
     
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Eräästä Bemmistä hitsasin paljonkin pintapeltejä, pohjaa, helmat ym. Omalla käsialalla jäi todellakin saumaan reikiä. Happopohjan vedin ohuelti ja kitti päälle, ei tinaa. Sisäpuolelle kotelosuojaa, ja hyvin on kestänyt 6v kesäajoa
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    IKHlla oli mopar harrastaja kanssa mikä myös käyttäny tuota tavaraa ja kehu kyllä hyväks sen, koritinat unohtunu siltäkin täysin ton jälkeen.


    [​IMG]

    Vanhaan peltiin pokkaus, uuteen peltiin reijät ja pistehitsillä kiinni ja päälle tuo sit. Huomenna kun hioo sileeks ni ei pitäis paljoo kittailla tarvita enää.
    [​IMG]
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Tinasin, japaninlasta (Fingerporia...)
     
  5. TransSami

    TransSami Gearhead

    Mites pitkään tuo pysyy käyttökelpoisena kun tuossa on tuo sekoittava suukappale? Pitääkö se tuhria koko pötkö menemään yhdellä kerralla?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Mä en käyttäny sitä sekotinta ollenkaan, IKHn mopar ukko sano ettei saanu sen läpi edes tuubista ulos tavaraa (joku vanha erä ehkä? aika notkeeta toi mun on) ja suositteli sotkemaan ilman sitä sen ja näin oon tehny, hyvin aukes tänään uudestaan toi tuubi taas kun aukasin sit eli ei tartte kerralla vedellä todellakaan.
    Kovaa tavaraa oli kyllä 180 hiomapaperille tuo, rälläkällä vetäsin ton saumakohan sileeks vaan kun oli kuiva.

    Pitäisköhän tuota tehdä empiirinen koe miten toi kestää vaikka itekseenkin kun lyö kaks pellin palasta yhteen sillä, ja miten kestää taivutella jne, noita asioita tais joku jo aikasemmin täällä miettiäkkin?
     
    TransSami tykkää tästä.
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kokeile samalla bensa, 2 samallaista liimausta, toinen bensaan toinen ei, sit moukaroit ja kiusaat ja..... mulla ne imukanavat pitäs edelleen täyttää, ja toihan olis enempi ku helpompi kuin tina..... vai menikö multa vastaus ohi aikasemmasta bensakokeilusta?
     
    xarper tykkää tästä.
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla on menny koko bensa ihan ohi, kokeillaan vaan.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kits, toki itsekin voisin, mutta mulla tilanne on se että meinaan nostaa kannet/tbi ym pois keväällä, ja kaiken työn teen ulkona, niinkuin ennenkin. Joten ne imukanavatkin teen tossa takapihalla, ja just nyt ei huvittais töiden jälkeen otsalampun kanssa touhuta, ja kokeilun jälkeenhän se on tietty keväällä kova tuubi.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Nyt on kahet liimaukset kuivumassa ja sit yhen pellin palan taitoin ja täytin nurkan tolla, näkee miten kestää siinä vai kestääkö, se tarkotus liuottaa e85 tjsp kanssa.

    EDIT: Erittäin tieteellinen koje
    [​IMG]
     
    Muokattu: 12.12.2018
    Dataviilaaja, Morbidelli, valpas ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Imukanavissa varmaan menis belzona/tasapainotuskitti kanssa? o_O
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Maahantuoja espoossa :D paistaa se näköjään rosvonkin risukasaan.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Saisko siittä aineesta arvoja?
    Murtovenymä kiinnostaa eniten, ja lämpöpitenemiskerroin.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei oo arvoja heittää mutta sillä on tasapainotettu kuivaamojenkin sähkömoottoreiden ankkureita joten ainakin lämmön kanssa pitäs pärjätä o_O
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    kemirassa täyttivät rikki- ja suolahappoa pumppaavien happoteräksisten syöpyneitä pesiä ja valuma-altaita belzonalla sitten kestivätkin jo vähän paremmin
    ------------------

    tee tavallisella pakkelillakin yks peltien kiinnipitotesti "referenssiksi", toi nyt ei täytä korroosionkeston suhteen vaatimuksia lähtökohtasestikaan, mutta muuten saatat yllättyä
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. DX

    DX Double Gearhead

    sillä leipoessa on sitten aika terävä nenäaromi, on nimittäin ammoniakkipohjasta tavarata
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    En mä kyllä muista että ois sen kummempi käry ollu belzonassa? o_O
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Ei tolla liimaa mitään ainaskaan, aika helposti irtos pellinpalaset toisistaan käsin, ei sitä kyllä ollu pohjustettukaan mitenkään tai karhennettu pintaa.

    Eiköhän toi oo just tuohon tarkotukseen mihin se onkin hyvää, pitää vielä siellä etanolissa uittaa tota yhtä pellin palaa.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  19. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Pysyykö se missään kiinni sitten?! :D EI,tinaan kaiken edelleen. Niin töissä kuin vapaa-ajalla.
     
    valpas tykkää tästä.
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Se ei välttämättä toimi samalla tavalla kahden Pellin välissä jos ei saa ilmaa rektioon. En tiedä,en ole insinööri. Mutta täyteaineitahan nämä kaikki kitit ja liimat ja tinat on millä peitetään huono työnlaatu.
     
    valpas ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!