KorivaihtoCorvette?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mudracer, 8.1.2016.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tallinaapuri haluas ostaa tollasen joka on tehty 1979 Malibuun :eek: .
    Onko jollekkin tuttu peli ja millainen miina mahtaa olla?
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    OT:

    Paljonkohan noita kultaisella 80- luvulla mahdettiin täällä peräpohjolassa vääntää?

    Yleisin kanta-auto taisi olla 60- lukuinen Chevelle, tai ainakin sellainen Tapanilan tallillakin aikoinaan pyöri...
     
  3. Meteorgrazy

    Meteorgrazy 3rd gear

    Kuvia tai muuta tietoa myytävästä yksilöstä ? , yksi yksilö oli tontilla takavuosina.....
     
  4. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se puhu -74 mallisesta, pikkasen ihmetyttää että mikä osa koneen ja plootan lisäksi esim mun -79 malibusta sopii vetteen :rotfl: .
    Ai niin jos kantis on -79 niin siitä toi vuosmalli, mutta millä vitulla prosentit on riittäny?
     
  6. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Malibun runko, akselit, moottori ja voimansiirto, niin eikös niistä prosentteja tule riittävästi? Ainakin siihen aikaan riitti kun noita tehtiin.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    varmaan prosentit venyy samalla tapaa ku malibusta väännetään ac cobra :)
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Nikkolan Seppo niitä tehtaili, oisko hiukan toistakymmentä tehty ?
     
  9. BBC

    BBC Guest

    Vieläkin ihmisiä kummastuttaa prosentit ja niiden riittävyys. Joillekin se on sydämmen asia yrittää puuttua niihin. Voin sanoa että suurimman osan rakennetuista autoista (lue RAKENNETUISTA AUTOISTA) prosentit ovat siellä sun täällä, mutta onko se joltain toiselta pois?

    Eilen olin työmatkalla ja pakkasten takia käytin junaa. Tampereen asemalla selailin autolehteä jossa oli Amerikan auton esittely ja voin sanoa että kori, runko, tekniikka, vuosimalli jne eivät täsmänneet, mutta onko se joltain toiselta pois jos auto on leimattu? ei tosiaankaan, vaan hatunnosto asiallisesti tehdystä autosta ja tervetuloa monille valittajille kekkoslovakian jälkeiseen elämään.

    AUlis

    nb. Seppo ei taida enää harrastaa korvetteja, mutta asustelee joko Tku tai Espanja.
     
  10. valpas

    valpas Gearhead

    Eihän se koskaan toiselta pois ole, jos jollakin on, ellei ole omankädenoikeudesta kyse. :D
    Niin, ja varsinkin, jos ei omalle kohdalle ole osunut.....
    Sitten, kun vaihdetut prosentit on 30, ja menee autovero, niin silloin tuo tuntuu vähä epätasapuoliselta. Virkakoneiston tulkintoja vastaan pienellä ihmisellä ole valtaa.
    Jos tuostakin on autovero maksettu toiseen kertaan, niin asiahan on ihan oikein, oli prosentit mitä tahansa.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eikös noi %-lukemat sovellu vain ajokkeihin, jotka on tehty %-lain aikana. Niitähän on vehkeitä sellaisiakin, ettei alkuperäistä juuri löydy, mutta paperit on %-vapaat. Ja kuitenkin kampe on dokumentoitu rekisteröintien yhteydessä sellaiseksi kuin on.
     
  12. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    vaasas on kaverilla yx, paperit muistaakseni hukassa, sais varmaan edukkaasti
     
  13. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Noormarkussa oli tuollainen tekeillä ´90-luvun alussa. ´64/´65 Chevelle 4-d tolppa oli kanta-autona ja Vetten koppa oli muistaakseni ´75-´78. Projektina tuli nähtyä mutten valmiina muista että minkävärinen siitä tuli.

    Aikoinaan kun olin ekaa jenkkiä ostamassa vuonna 1988 niin myyjällä oli tekeillä korinvaihto ´78 Trans Am, kanta-autona oli saman ikäluokan Nova jossa 250 kutonen nokalla. Trans Amin 400:lla meinasi pokkana katsastaa "kun ei ne konttorilla mitään tajua, 4 litraa tai 400 kuutiotuumaa..." Parhaimmassa korinvaihtoautossa taisi aikoinaan olla pelkät rekisterikilvet kanta-autosta, ei se ollut Pohjanmaalla niin nöpönuukaa...

    Museopelien kanssa onkin sitten saanut tehdä syntiä melkein luvan kanssa, kunhan osa on likimain alkuperäisen kaltainen niin voihan se olla kokonaan toisesta ajoneuvosta peräisin ja koko vehje osista koottu kunhan vain jonkun identiteetin on saanut hankittua minkä papereilla tekee. Eräs museotarkastaja joskus totesikin että ensimmäinen ja tärkein työkaluhankinta on numeromeistisarja...

    Koko prosenttisysteemi on mielestäni jo aikansa elänyt kun ei kukaan tee nykyään minkäänlaista härveliä veronkierto ja ansainta mielessä. Paljon järkevämpää olisi kun rodejakin saisi rakentaa luvan kanssa uusille rungoille eikä tarvitsisi vanhoja sodan käyneitä kenenkään harsia. Samaten näitä "pro touring" runkojakin saa jo valmiiksi mietittyine alustaratkaisuineen moneen muskeliin ja ´50-lukulaiseen, kit careista nyt puhumattakaan.
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Muistan tollasen 90-luvun alkupuolelta kun hommailin vielä autokaupan puolella Tuusulassa.
    joku yritti kaupata sinne "aitoa Vetteä", väri kirkkaan punainen, ruma vaaleanruskea sisusta, virallisesti se oli 4D n.64 - 66 Malibu, kone 400cid, jäykkä akseli, silputtu runko, silmiin pistävän korkea vaikka kauempaa näyttikin Corvette:lta, aika järkyttävä vekotin ajaa...varmaankin sama laite kyseessä.

    Ei tullut kauppoja (yllätys :rotfl: ), minne lie päätynyt, en ole nähnyt tai kuullut sen koommin ?
     
  15. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Eipä se ole niin karvanpäälle mutta kun tehdään se prosenttitarkastus ja ne menee yli niin siinä on teoriassa ja todellisuudessa iso läjä autoa jolla on arvo sen mitä osina siitä saa.
    Itse tuttavapiirissä moisen kootut seokset tapauksen vierestä nähneenä todellisuus on tarua ihmeellisempää ihan oikeasti.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Silloin kun ite korinvaihtoja väsäilin niin "virkamiehillä" oli sydämenasia tonkia rosenttien riittävyyttä :rotfl: . Ja mistä helvetistä tuli mieleen että se on joltain pois ja siis mikä on pois? Jos ite oman malipuni "tuhoisin" tolleen niin ehkä menis niinpäin että vetten alustaan malipun koppa :poff: .
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Pitikös ne loput Corvetten osat hävittää, vai tuotiinko noi kopat pelkkinä koreina?
     
  18. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Kaverilla oli muinoin tuollainen chevellevette.
    Vinkeä laite; tehostamattoman ohjauksen rattiakselissa oli ainakin kolme ristiniveltä ja vaikka kuskin penkistä oli toppaukset rouhittu melkein kokonaan pois niin silti 183 cm kuskilla silmät oli tuulilasin yläkarmin tasalla ja pää katossa.
    Chevellen runko taisi jotenkin mennä siitä hanurin alta.
     
  19. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Kaverin tyttärelle haettiin tuollainen Noormarkusta,olikohan -99 tai 2000 vuonna.Punainen,350 ja 4 vaihteinen manuaali. Penkki makasi rungon päällä ja itsellä (193 cm) melko vinkeä ajoasento. Jousitus sellainen että aina kun monttuun ajoi nousi savu etupyöristä kun ottivat kiinni. Ohjaus kuin 30 luvun leffoissa,jarrut viitteelliset. Nokasta oli pari nokkaa kulunut pois (360 asteinen tosivirinokka) ja laite olis tarvinnu täydellisen läpikäynnin. On muuten vieläkin Vihdissä siellä Palojärven hautausmaalla. Hinta silloin 40 tuhatta mk. Aidot maksoi vähintään 100K.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sellaisen herranlahjojen aivotuksen AVK;lla oon kerran nähnyt, et oli tuonti supraan meistetty suomi celican runkonumero ja vielä molemmile autoille kuulumattomaan paikkaan :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!