Korjauksen kesto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jori85, 6.8.2021.

  1. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Kertokaas oonko ihan väärässä kun tuntuu että mun vaihdelaatikon remontti kestää jotenkin turhan kauan?
    Vein lootan huhtikuussa remonttiin ja edelleen ootellaan...ensin piti valmistua toukokuussa, sitten varmasti juhannukseen mennessä...ei valmistunut, eikä heinäkuussa. Viime viikon maanantaina soitin ja kyselin josko olis valmista...oli kuulemma edellisenä perjantaina alkanut purkamaan laatikkoa!!:confused::confused::mad: menin ihan sanattomaksi...
    Pekka Nätkin remppas mun dusterin laatikon aikoinaan ja oli hyvin pahoillaan kun meni kolme viikkoa....
    Eipä sillä, paskat ajokelithän tässä ois ollutkin tänä kesänä...
     
  2. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Rautaiset hermot sulla. Itse olisin noutanut laatikon pois aikoja sitten ja antanut kehut asiakaspalvelusta. Sitten kun on valmis niin kysy että sopiihan se jos maksat noin suunnilleen puolen vuoden sisällä. Ei kai sekään niin tarkkaa sitten voi olla.
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Väärä korjaaja. Kaverin pikkuveli teki neljä vuotta sitten. Vahvisti, vaihto kuluneet ja teki mittauspöytäkirjat. Yli 30 vuoden kokemus. Muutaman päivän homma iltatöinä kun tekee päivät vieraalla teollisuuden hommia. Eikä ollu työt kalliit. Osathan noissa maksaa suurimman osan.
     
  4. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Niin...arvelin että toi Päivinen ois hyvä kun on jotkut kehuneetkin. (Tälläkin sivustolla)
    Ja miksei vois osaava kaveri ollakin mutta turhasta hätäilystä ei voi kyllä syyttää eikä aikataulujen pitävyydestä.
     
  5. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Vein veten laatikon Powermatickkiin ja kerkesin ajaa takaisin töihin kun soitettiin että mitä oli rikki ja paljonko maksaa. Neljän päivän päästä hain ehjän askin takaisin.
     
  6. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Lähetin turbiinin matkahuollon kautta toimijalle joka lupasi soittaa ja palauttaa sen muokattuna ennen Joulua,
    Siis viime vuonna.
    No hässäsivät ja ei kuulunut mitään joten soitin ja kysyin tilannetta.
    Asensin kuitenkin toisen rempatun korkeammalla stallilla joka jo löytyi.
    Tämä meinasi että hyvä näin. Johon minä ettei ihan nyt kuitenkaan.
    Halusin sitten toisen johon vastasi että otetaan yhteyttä sitten.
    Tässä kun tuli asia mieleen niin paljonko pantti voisi olla th200r4 turbiinille?
    Matkahuoltokin maksoi 15 ekeä.
    On nimittäin tullut odotettua soittoa ihan rennon kauan.
    Nyt vois jo tehdä vaatimuksen.
    .
     
    Gary Grand ja Jori85 tykkäävät tästä.
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    TH-350 vanista irti. Sisuskalujen vaihto ja asennus takaisin. Meni 10tuntia kun auto taas liikkui. On liikkunut sen jälkeen reilu 10 vuotta. Tietysti kun ittelle tekee on hieman eri asia kuin kaupallinen korjaus/holto.
     
  8. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Kiva kuulla etten oo ainoa jolle on käynyt näin, vaikka mulla ihan "lehmänhermot" onkin niin nyt alkaa kärsivällisyys loppumaan...
    Ens maanantaina kysyn vielä kerran ja jos taas tulee jotain kummallisia selityksiä niin sittten haen omaisuuteni pois ja koitetaan jossain muualla uudestaan.
     
    Hupeli tykkää tästä.
  9. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Kasitappinen 1,1 peugeot..kannentiivisteen vaihto...vuoti vain öljyä ...tyyppivika. viiden tunnin homma auto-datan mukaan. Vein tyhmyyksissäni tutulle "korjaamonsetälle"...lopputulos...viikon tussaroi sen kanssa, kaljan voimalla, ja hoplaa...nyt autolla ei voi ajaa lainkaan kun työntää jakohihnaa sivuun. Ainoa ilo ja onni oli remontin jälkeen pestä mestarin rasvaiset jäljet valkoisen auton kurasiivestä ja muualta. Eipä voi kyllä kun katsoa peiliin ...raha kyllä kelpasi hommasta...
     
    Jori85 tykkää tästä.
  10. Kalja imuri

    Kalja imuri 2nd gear

    Ite purin ja kasasin th700r4 lootan noin 10h. Piti tehdä vielä muutama erikoistyökalu. Enkä ole koskaan aikaisemmin avannut laatikkoa. Apuna oli korjauskäsikirja ja salkku keskiketterää:lol: se että toimiiko aski selviää vasta myöhemmin:odroll: mutta periaatteessa purku ja kasaus uusilla osilla, amatöörin tekemänä 10h:odcool:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Itsellä odottaa opettelua 350, 400 ja 700 laatikko. Kaikki on omia niin olis hyvä opetella. Tarvis vain asentaa korjaus sarjat. Tiiä tuleeko siitä mitään mutta kun kiinnostaa. :confused: Muutama vuos sitten tein R500 Sisuihin urakalla kotona kytkin remppoja tiaisen tallissa(kymmenkunta). Ekassa meni 12h ja ennätys oli 8h ja siihen vaihdoin vielä laatikonkin. Sitten kuulin että ammattilaiset Raskoneella tekee kahteen mieheen kytkin remppaa 12h (liekkö tosi). Niin olivat siis sora-autoja tienhoito varustuksella alaterän kanssa. Mutta tein tosiaan urakka taksalla enkä tunti hommina.
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, pari automaattia oon korjannu vaan en kännissä. Mutta aikoinaan kasasin kännissä museoikäisen ja sinne hyväksyttäväksi mr-kilpiin tarjottavan moottoripyörän koneen. Seuraavana päivänä piti purkaa kun en edes muistanut että olin sen edes kasannu. Yllättävää kyllä kaikki oli oikein. Ammattimies on ammattimies myös juovuksissa.
     
    Topsa-, always bb, Gary Grand ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Toivotaan kanssa että mun laatikkoa tehdään urakalla eikä tunti hommina... huhtikuusta lähtien tunteja kertynyt eikä valmistumisesta tietoa...mikähän on lopullinen hinta??:confused::confused:
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Kaikkiin ongelmiin on syy ja seuraus.
    Luuri käteen ja rakentavassa hengessä kysy missä mennään,ja onko motivaatiota saattaa remontti maaliin.
    Jos vastauksena katteettomia selityksiä,niin hae laatikko pois.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  15. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Maanantaina tää selviää, mun kalenterista alkaa päivät loppuun
     
  16. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Joko tähän caseen tuli selvyys? Ite varmaan syssymmäl vien lodjun laittoon johonkin päin ja tuo Päivinen nyt sattuis olemaan melko vieressä. Harmi, jos asiakaspalvelun taso on laskenu tuollain ku olet kirjottanut. Tuntuu kyllä olevan monessa muussa paikassa samalla tavalla asiat...
     
  17. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Tänään aamulla soitin ja melko äreästi tivasin laatikkoani niin tää seppä kertoo että onhan se tossa ollut valmiina jo viikon verran. Vähän olo helpotti mutta edelleen hiukan vittuuntuneena kysyin että eikö tullut mieleen soittaa? Oli kuulemma numerokin jossain hukassa....keskiviikkona haen lootan pois, saa nähdä sitten onko sinnekin unohtunut laittaa jotain??
    Jotkut on tota Päivistä kehuneetkin mutta mua ei kyllä oikein toi nopeus ja asiakaspalvelu vakuuttanut.
    Saati se että ois pitänyt yhtään kiinni sovituista aikatauluista/lupauksista. Hiukan yli 4kk laatikon remppaan on liikaa ja auto seiso koko kesän tän takia.
    Eli enpä voi suositella kyseistä pajaa...
     
  18. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Mulla kans muutama tuttu käyttäny lootan siellä. Olivat saaneet nopeasti valmiina takasin ja oli kuulemma ollu sitä miti pitikin. Näistä kyllä on jo vuosia aikaa. Eikös siellä nykyään se Päivinen junior tee ne työtkin.... olisko siinä sit se gäppi tullu, mene ja tiedä.. Nää on kyl käsittämättömii nää "numerokin oli hukassa" - selitykset. On kait liian iso homma laittaa vaikka lappu siihen lootan kylkee ja kirjottaa vielä yhteystieto johkin ylös. Tää numeron hukkuminen on meinaan tosi usein kuultu selitys eri putiikeis
    Toivotaan, että saat lodjun sellasena ku pitikin ja mielellää hiukan huokeemmalla mitä piti. On toi 4kk lootarempasta kohtuuton, varsinki jos sovittu aikataulut ihan eri tavalla.
     
    Muokattu: 9.8.2021
  19. Jori85

    Jori85 2nd gear

    No lopullista hintaakaan ei vielä osannut tarkkaan sanoa mutta hiukan alle 2000€ oli arvio puhelimessa tänään. Katotaan nyt pitääkö sekään sitten. Siitä mä en tiedä että monesko sukupolvi noilla on tuolla menossa, Esa Päivinen se oli jonka kanssa asioin. Ei se nyt ihan pikkupoika enään kuitenkaan ole...tässä vaan tuli kesän mittaan mieleen että ois sitä muutaman kuukauden aikana voinut itsekin harjoitella sitä laatikon tekoa, tiedä vaikka ois tullut nopeemmin valmista:D
     
    Gary Grand ja juko7 tykkäävät tästä.
  20. Solvent

    Solvent 3rd gear

    No ei se sukupolvenkaan vaihdos kyllä selittäs tommosia asioita. Mut totakaan en tajua, että loota valmis sulle ja ne ei osaa kertoo sille hintaakaan vielä..
    Ja tosiaan tossa ajassa kerkiää opiskeleen iteki laittoa, ihmisen tekemiähän nekin on =D

    Näiden innoittamana taidan itekin viedä muualle
     
    Seevu, Gary Grand ja Jori85 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!