korkeat pakokaasuarvot!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kuupakko, 14.2.2005.

  1. Kuupakko

    Kuupakko 1st gear

    Ongelmana on Chevy Blazer ´86 ja sen 305:sen korkeat pakokaasuarvot. HC-pitoisuus 2200 ppm (max.1000) ja O2-pitoisuus 9,70 % (max.5,00). Käynti on epätasaista "tupsutusta" ja ajossa vetää muutenkin heikosti. Olen korjannut pakoputken, vaihtanut tulpat, tulpanjohdot, ilmansuodattimen ja monta alipaineletkua, mutta tilanne ei ole muuttunut miksikään. Alkaa olla keinot vähissä että mitä tekis vielä!!? Onko jollain ollut samoja ongelmia, ja mikä on auttanut?? :odroll:
     
  2. Isolohko

    Isolohko 1st gear

    OOkko kattonu onko koneessa imuvuotoa? . Sul on varmaan 305: ssa kaasari, paa kattoen kaasarin jalka ja imusarja, osta paukkupullo jarrujen rasvanpoisto ainetta ja sitä ku ruiskit kaasarin jalkaan ja imusarjan laippoihin ni selvii toikin homma. Jos on nii sit tiukkaamaan :)
     
  3. Kuupakko

    Kuupakko 1st gear

    Joo, kyllä on kaasutin. Monet muutkin on epäilly vuotoja. Eniten on epäilty alipaineletkuvaurioita jotka olen yrittänyt silmävaraisesti tutkien ja heti paikallistettuani korjata. Kaasuttimen kiinnitysmutterit kiristin, tuntuvat olevan ihan hyvästi kiinni. Mites vaikuttaa esim. liian aikanen sytytys?... kone nakuttaa alakierroksilla vedättäessä. Vai vuotaako pakosarja???
     
  4. Isolohko

    Isolohko 1st gear

    No paas koittaen säätää sitä sytkää, sitten heität pienen lenkin ja kattot et vaikuttiko, meinaan turhaa viet sutkänsäätöön ennen ku oot koittanu, jos paranee ni si viet ni saat kunnolla kohilleen 8)
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    IMO pakosarja vuotaa ja iso imuvuoto jossain...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mä voisin kyllä veikata satavarmasti, että venttiili(t) vuotaa. Tarkista välykset.

    Ton voit testata kotikonstein siten, että kone käyntiin ja pakoputken päähän tarjoat esim. vessapaperia tms. jos pakoputki tuntuu imevän paperia niin jokin venttiili kantaa/vuskaa. Toden näköisesti käy näin, sillä sanoit koneen tupsuttelevan.

    Jos HC-arvo on noin korkealla ja tuo johtuisi jostakin imupuolen vuodosta, niin veikkaisimpa ettei O2:n pysyttelisi noin matalalla.

    Toivottavasti ei venoja ole palanut...
     
  7. Kuupakko

    Kuupakko 1st gear

    Tuon "vessapaperitestin" minä suoritin jo aikasemmin mutta en muistanu siitä vaan kirjottaa. Kyllä siellä putken päässä valitettavasti imua on, tuntus vetävän serlaa vaikka rullan,pari!! Autossa on tuplaputket, oma kummallekin puolelle, ja tämän putken pakokaasut jossa on korkeammat arvot haisee bensalle. Eli palamatta poistuu jonkun pytyn kaasut. Olikohan niin huono tuuri että olis venttiilivaurio?? :cry:
     
  8. Kuupakko

    Kuupakko 1st gear

    No nyt sitten viimeinkin saatiin kaasut kohilleen! :D
    Ajoin chevyn naapurin pihaan, ja kaveri joka on puuhaillut aikanaan työkseen näitten amerikan ihmeitten kanssa avasi konepellin ja kuunteli hetken moottorin käyntiä ja kahteli taskulampun kanssa ympäriinsä kunnes lopulta vilkaistuaan kaasuttimeen tuumasi; "tämähän tulvii, tilaa korjaussarja".
    Ja minähän poika tein työtä käskettyä ja sain parin päivän päästä osien tultua vielä pajotus apua ko. henkilöltä. Nostettiin kaasutin pois, purettiin/putsattiin ja kasattiin uusilla osilla.
    Nyt on arvot kohillaan ja kulutuskin tippu varmaan lähes puolella.
    Joutokäynti ei vieläkään ole aivan virheetöntä,mutta pääasia että pelaa...
     

Kerro tästä muillekin!