Korkkitiivisteen muotoilu??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mikkis83, 9.5.2012.

  1. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Kuinka tapahtuu, vai tapahtuuko kuinkaan? Pitäisi suorasta korkkitiivisteen pätkästä tehdä V-moottorin etummainen tiiviste imusarjan ja lohkon väliin. Muotona "loivat s-mutkat".

    Romupäiviltä ostin tuollaista tiivistettä ja myyjän kanssa mietiskeltiin, jotta veteen kun liottaa, sen pitäisi onnistua vääntämään muotoonsa. Tuossa kun vähän kostutin, niin eihän se mitään vettä imenyt, kellui vain siinä pinnalla. '

    Olinko liian hätäinen sen vedessäkäytön kanssa, vai kuinka kauan sen pitäisi siellä olla? Vai joutuuko ostamaan uuden tiivisteen...
     
  2. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Aika haasteen heitit :odroll: Tee sille tiivisteen tarvittavalle muodolle jigi ja tee siitä korkkitiivisteestä moottorisilikonin kanssa muotolaminaatti eli ts. suikaloit tiivisteen ja silikoni väliin päälle ja alle :odroll:
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onko se miten leveää se tiiviste minkä ostit?
    Jos leveys olisi isompi kuin koko "loivan S:n" leveys niin olisi helppoa laittaa soiro vaan osien väliin ja leikata ulkopuolelta liiat pois, sitten mittaa kannaksen paksuuden ja leikkaa sisämitan...näin ei varmaan ole... :-?

    Korvaa tiivistemassalla se korkkitiiviste..... :)
     
  4. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Korkkitiivistettä kannattais varmaan ihan arkkina ostaa, nii voi leikata ihan just semmosen kun haluaa? Ylleensä myynnisä jotaki A3-kokoisia, kuvittelisin että riittää.
     
  5. Caideman

    Caideman 1st gear

    Kannattaa unohtaa se korkki sieltä välistä kokonaan ja laittaa paksu palko hyvää moottorisilikonia. Sillä pysyy ja pitää.
     
  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    aikainen kala madon nappaa ja vaikka sitä koukkua uittaa järvessä pari päivää
    niin ei se korkki muuta muotoaan :rotfl:
     
  7. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    :rotfl:

    Joo, minä hölmö ostin sellasia suikaleita, joita kuvittelin muotoilevani. Ensimmäinen pala, mitä paikoilleen mallailin, otti ja naksu poikki ja putos virranjakajan reikään. Oli milleistä kiinni, että se ei pudonnut ihan jakopäähän asti.

    Mulla on jotain king-merkkistä tiivistemössöä. Lämmönkesto ~+300 astetta. Ajaiskohan tuo saman asian? Entisetkin tiivisteet oli jotain sellaista...
     
  8. Aako

    Aako 1st gear

    Uus tiiviste varmaan maksaa niin paljon, että tähän askarteluun on syytä ryhtyä?
     
  9. VSOP

    VSOP Gearhead

    Jos mahdollista, niin jätä se King-merkkinen (punainen) moottorisilikoni käyttämättä ja laita jotain muuta vastaavaa. Kun tuon ko. silikonin koostumuksessa tehtiin joku muutos pari vuotta sitten, niin ainakin meillä jouduttiin tekemään kahteen kertaan kaikki sillä uudemmalla Kingillä tehdyt tiivistykset.. ja meinaan sapetti ihan maan perusteellisesti. Vaik itse myyn ko. tuotteita, niin moottorisilikonina tuon jälkeen myynyt/käyttänyt Permatexia. Toki moni muukin pelittää, mutta luottamus Kingin silikoniin meni.
     
  10. Caideman

    Caideman 1st gear

    Itse heitän aina niillä imusarjan tiivisteiden mukana olevilla kumilirputtimilla vesilintua ja tilalle VersaChemin Aero O.E.M. Black-silikonia.
     
  11. pujo

    pujo 1st gear

    loctiten 5910 korkealuokkanen musta silikooni kans toimivaa mönjää..
     
  12. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    17e+pk. Ensviikolla tulee uus satsi. Arvelin kuitenkii, jotta laitan lisäksi vielä väliin tuota tiivistemössöä :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!