"korva irti maasta"??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 20.11.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli saako Chevy Vaniin jostai jäykempiä kallistuksen vakaajia ja onko Vanissa ollut yleensäkään koskaan takavakaajaa ??? Olis kivampi jos EI tarttis vetää kyynerpäätä sisään ikkunalaudalta aina kun menee mutkaan välttyäkseen asfaltti ihottumalta!!! :wink: Mites sitten saako moiseen kaappiin jotain parempia alustan puslia !!? :-o
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Vaihda ensin kallistuksenvakaajan helat, iskarit koneihin (mallia hyvä), jos G20 niin G30 jouset, ilmapussit (GM:ään saa sekä eteen että taakse).

    Jos nuo ei auta, niin joudut pitämään ikkunan kiinni, jottei tule kyynärpää kipeäksi. :smile:

    Tai sitten hankit mikroauton kurvailua varten. :smile: :smile:
     
  3. 454SS

    454SS 3rd gear

    Vakaajan helat kannattaa laittaa samantien HD-malliset (ne on komian siniset :smile: ), kestää paljon kauemmin "kaahailua".
    Ensimmäinen keino on mun mielestä kuitenkin renkaiden vaihto matalaprofiilisempiin, ellet ole sitä jo tehnyt. Takapää toimii aika hyvin, kun laittaa yhdet lisälehdet jousiin. Tosin silloin tyhjällä autolla/tankilla saa aika helposti perän irti tiestä.

    En tiedä onko siinä mitään perää, että noihin olisi jo tehtaalta saanut erilaisia alustoja. Mun ekan Vanin tiedoissa luki, että siinä olisi Heavy Duty-alusta. Auto oli kyllä huomattavasti matalampi, kuin seuraava Vani, jonka tiedoissa ei mainittu tuota parempaa alustaa.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    "Vakaajan helat kannattaa laittaa samantien HD-malliset (ne on komian siniset )"

    Mun dodgessa juuri nuo siniset puslat auttoi paljon. Vielä kun muistaa kiristää niitä sopivasti, niin ei ole klappia. Hinta-laatusuhteeltaan yksi parhaimmista alustan virityksistä (6 egee).
     
  5. 67

    67 1st gear

    ja sitten kans toi vakaaja...vallilan takomo tekee mallin mukaan järeempiä.
     
  6. drako

    drako 1st gear

    Se kallistuksenvaimentim(i)en jäykkyys vaikuttaa muuhunkin kuin kallistumiseen. Niillä pystyy esim. säätämään (luetaan pilaamaan) auton balanssia radikaalisti ja sisäkaarteen puoleisen pyörän pito heikkenee epätasaisella tiellä jäykentämällä kallistuksenvaimentimia.
     
  7. 67

    67 1st gear

    juuri näin.muttei kai sen vakaajan paksuudessa/jäykkyydessä liioitella tarvi?
    ei vakaajaa=kallistuu,liikaa vakaajaa=pito menee,ja ajetavuus.siis malttia vakaaja asioissa.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    ok,eli ainakin ne "siniset " helat on välittömästi vaihto kamaa,ja varmaan noi Konit myös vaikka on kyllä suht törky hintaset ,mutta varmasti hintansa arvoiset!!? Tossa kaapissa pitäis kanssa olla sellenen hd alusta paperien mukaan mutta ei se kyllä miltään liian kovalta tunnu joten ehkä ne g30 jouset myös vois vaihtaa ?? Eikä siitä mitään rata-autoa oo terkoitus tehdäkkään mut jos ny sais vaikka vastaamaan normi henkilöautoa no sekin riittäis ??! mites se taka vakaaja,onko alunperinkään ja jos ei niin millä sellaisen pystyy mitoittamaan oikean paksuiseksi jotta ei ala vaikkapa puskemaan tai jotan ??? :-o
     

Kerro tästä muillekin!