Kotimaiset harrasteautolehdet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Heikki, 15.10.2001.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Mobilisti pyysi taannoin palautetta: katsoisivat tätä keskustelupalstaa
    ja pitäisivät lehden nykyisenä. Muutama vuosi sitten oli esim. juttu
    "tervaletukasta", '63 Impala todella katu-uskottavaksi lintaksi tehty!!
    Ja joku "nimetön": miten niin eivät arvosta jenkkejä? Olen kyllä
    bongannut jokseenkin monta juttua niistä ja eikös tää pt omista
    sen Barracudankin...?

    V8:n tilasin jo 10 -vuotiaana 1984. Eihän sellaista kehtaa lopettaa!
    Ei se koskaan mikään asialehti ole ollut, mutta kaupallisuus
    '94 jälkeen on korostunut. Ja ne pääkirjoitukset! "Uusien autojen
    veroalennus olisi hyvä juttu..."(V8 7/2000 esim). KENEN harrastajan
    etu vastineeksi tuleva 500-1000 EUR käyttömaksu? Huolimattoman
    pääkirjoituksen voi verokuitunen tms. jopa lukea, huhhuh.
    Ja "American Car Show esimerkiksi on aina vaan hienompi ja parempi" ,
    vaikka todellisuudessa lasten pomppulinna olisi lopulta keskellä hallia
    muotinäytöksen vieressä ja narunvetoteltat sen takana. Kritiikki mitään
    kohtaan loistaa poissaolollaan ja lehti on ehkä siksi niin "hampaaton", kaikki on niin jees?? Katukisa-autot, talleissa
    tapahtuu -palstat ja kuitenkin kohtuullisen monipuolinen autokalusto
    ovat vastaavasti sellaisia "todellisia" juttuja meikäläisen mielestä.

    Spinnerissä on yritystä, tilaan sitäkin. Jutut ovat monipuolisia ja
    kunnioitettavilla resursseilla tehty, mutta lehti on nopeasti luettu.

    Paras harrastelehti syntynee siis hyvästä ja asiaa harrastavasta
    toimitustiimistä, ei yksinäisistä susista eikä avustajista! Mistä saan tänne Tampereelle sen Primerin testiluettavaksi?
     
  2. harri60

    harri60 Gearhead

    V-8 = On tullut luettua ekasta numerosta lähtien . Nykyisin lehti on hieman hengetön ja Swappi palstan ilmoitukset kahlaavat kaukana jäljessä .
    GTI = Lippahattuisten Corolla kuskien lehti
    Retro = ?
    Spinneri = Jees
    Mobiilisti = Lukee jopa ennemmin nykyään , kuin kasia ( pitäisköhän lähteä pussihousujen ostoon )
     
  3. JR

    JR Gearhead

    Joo, käytännössä katsoen ainoat lehdet joita nykypäivänä tulee luettua, ovat Mobilisti ja Kopteri.

    V8-magazinea oikein tilasinkin joskus, mutta jossain vaiheessa lehden linja muuttui aivan turhanpäiväiseksi (oliskos ollut josku 90-luvun puolivälissä, kun Markkanen tuli remmiin...?). Nykyään tulee ostettua vain satunnaisesti.

    Retroa tulee luettua myös silloin tällöin, mutta jutut tuntuu olevan hieman liian "pussihousu miehille" suunnattuja verrattuna omaan makuuni.

    GTI lehteä on tullut joskus selailtua, mutta eipä tuntunut olevan meikäläistä koskettavaa tarinaa siinä lehdessä. Pitäs varmaan hommata isommat stereot ja enempi levikkeitä...

    Spinnerissä ei tunnu olevan pahemmin luettavaa.

    Mobilisti on mielestäni hyvä lehti, siinä riittää luettavaa pitkäksi aikaa, ja aihepiirit on laajat. Ainut lehti mitä tilaan.
     
  4. Vallu

    Vallu Gearhead

    Muistaako kukaan semmosta lehteä kuin Roadline? kesälomilla lehtivarastojani penkoessa huomasin joskus sellaisen irtonumeron ostaneeni, oli juttua ainakin Suojasten mustangeista.
     
  5. Jake

    Jake Gearhead

    Joo, muistan sen jostain tuolta 90-luvun alkupuolelta, mullakin on yksi numero. Siinä oli esittelyssä blowerilla varustettu Challengeri ja Oksasten veljesten vihreä Vauxhalli ( se kutosella ja turbolla varustettu).
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai monialakynäilijä KooKoo Kettusen 'Hot Rod Special' 80-luvulta? Suomen Wheels 80-luvulla? 'Car Trends'-lehti Tampereelt' 80-90-luvun vaihteesta? Kai ne jokaine muistaa?
    Jos joku ei ollut jenkkiautoilemassa jo 80-luvulla ja ei muista aikaa, jolloin kaikissa autoissa oli mustat rekkarit, niin on syntynyt liian myöhään..[​IMG]
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Luettua tulee ainoastaan V8:a ja Mobilistia.
    V8: tullut tilattuna vuodesta -82 mutta muutaman viime vuoden olen vakavasti harkinnut tilauksen katkaisua. Päätoimittajalla tuntuu olevan tärkeämpää nostella Novan etugummeja radoilla ympäri maailmaa, kuin toimittaa asiallista lehteä. Ai niin, onhan siellä menossa PT Cruiserin tunaus...
    Mobilisti: Tilasin vuosi sitten ja sitä tulee selattua. Päätoimittajan vaihdon jälkeen ERITTÄIN luettava.
    Ruotsalaisista täytyy nostaa esiin Power Magazine. Paljon hyviä kuvia, tekniikka-artikkeleita ja esittelyjä hienosti entisöidyistä/rakennelluista ajopeleistä.
     
  8. Sumu

    Sumu Gearhead

    Olen aina pitänyt Mobilistin kuvatalkoista...ja varsinkin metsälöytöjen kuvista. Uskomatonta ,miten paljon metsissä makaa tänäkin päivänä suomalaisen autoilun historiaa... Luen usein myös TM.aa,siis vuosilta 71-78 on faijan jäljiltä aika monta numeroa tallessa. Ne ensiesittelyt ja testit...taitaa Mobilistikin tehdä uustestejä ja vertailuja.
     
  9. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    No minä en kyllä kannata yhtäkään lehteä..joku kasikin on selattu ja luettu läpi kun kerran paskalla käy :grin:
    Ennemin lukee kaupassa jos näkyy joku mielenkiintonen juttu,ja tämähän oli minun mielipide joten ei tarvi ottaa itseensä;)
     
  10. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Aika lailla näyttäis jengillä olevan täällä ajatukset yhteneväiset näitten lehtien suhteen.Paitsi Tapsalla... :smile:
    No enpä taida minäkään suurta poikkeusta tehdä...

    V8:
    Faija alko ostelee näitä numerosta 1/79 alkaen ja siitä eteenpäin ne on melkeen kaikki tallessa.Aluks se oli kyllä mulla enempi kuvien kattelua(syntynyt -76),mutta kyllä ne vanhimatkin tuli sitten myöhemmin ihan luettuakin.
    Ja tulee aina välillä vieläkin luettua noita vanhojakin.Ja niinkuin jo monet on todenneet,niissä oli tosiaan sitä jotain silloin "vanhaan hyvään aikaan".
    Joku mainitsi sen Kimin SCJ Rancheron esittelyn ja se on kyllä munkin mielestä aivan klassikko!

    Kaipa se nykyäänkin on ihan hyvä lehti,jos ihan rehellisiä ollaan,mutta mä en ole kai vieläkään oikein toipunut siitä vuoden -94 katastrofista.Mä kun en oikein koskaan tykännyt liiemmin Street&Racesta ja kun nää kaksi sitten "yhdistyi"(=S&R:n toimituskunta siirty toimittamaan Veekasia),oli tuloksena lähinnä Veekasin "ulkoisilla tuntomerkeillä" kuorrutettu Street&Race.
    Sinänsä nykyään laadukas ja komea lehti,mutta jotenkin vähän....hengetön.

    Esimerkiksi ne drag race-jutut on mun mielestä aika turhia,kun ei niitä kuitenkaan jaksa lukea.Ei sillä,etteikö aihe kiinnostaisi,mutta VM:ssäkin on paremmat (mielenkiintoisemmat)selostukset kisoista.
    Samaten ne uusien jenkkien koeajot.Siis sinänsä hyvä idea,mutta ketä kiinnostaa lukea sellasta täysin kritiikitöntä ylistystä?Vaikka ne onkin tehty siellä Jenkkilässä,niin ei kai ne täysin virheettömiä autoja kuitenkaan ole?
    Muutenkin voisi kyllä vähän miettiä,mitä autoja kelpuutetaan koeajettaviksi.Siis ei se Made In U.S.A.-lätkä mun mielestä riitä perusteeksi.Miten esim.joku uusi pakasta vedetty Chevrolet Alero liittyy Veekasin aihepiiriin?Kyllä mun mielestä kriteerinä pitäis olla esim.että autossa on ainakin V-8-moottori ja takaveto,tai ainakin toinen näistä.Se joskus koeajossa ollut F-150 Lightining on niinkuin enempi sinnepäin...

    Mobilisti:
    Tullut luettua harvakseltaan jo joskus 80-luvun puolivälissä,mutta säännöllisemmin vasta 90-luvun alkupuolelta.Jostain -94
    asti tilattuna.On parantanut ihan mielettömästi viimeisen 10-vuoden aikana.Silloin 10-vuotta sitten tuntui välillä aika turhalata lehdeltä,kun asiavirheitä oli niin paljon ja muutenkin oli paljon aivan turhia juttuja,joissa ei ollut oikein mitään oikeaa asiaa.
    Mutta nykyään meininki on tosiaan toinen.
    Aihepiiri on aina ollut aika monipuolinen,mutta HvS:n ja J.E:n myötä muuttunut "hieman" ennakkoluulottomammaksi myös jenkkiautoharrastajien suhteen.Myös HvS:n kirjoittamien juttujen taso on noussut tosi paljon,nykyyänhän ne on suorastaan loistavia!Samaten kuin J.E:nkin jutut,mutta ne nyt ei ole koskaan huonoja olleetkaan.
    Ja KLB on tietysti oikea suomalaisen autohistorian kävelevä tietopankki.

    Mutta missä on HvS?
    Sen kirjoittamia juttuja ei enää tänä vuonna ole näkynyt?On kai sitten lähtenyt muihin hommiin...

    Spinneri:
    Tälle on selvästi tilaus Suomessa,sillä muuten suuri osa tästä kalustosta jäisi kokonaan ilman "omaa" lehteä.Mun mielestä oikein hyvä lehti tääkin,varsinkin kun ottaa huomioon,että sitä tehtiin pitkään yhden miehen voimin(vai tehdäänkö vieläkin?).
    Ja nettisivut on tietysti hyvät,niin kuin moni jo sanoikin.
    Varmaan tulee vielä parantamaan entisestään tulevaisuudessa.

    Retro:
    No joo,onhan tässäkin välillä hyviäkin juttuja,mutta ei oikein jaksa niin paljon sytyttää,että näitä alkaisin sen aktiivisemmin ostelemaan tai varsinkaan tilaamaan.Ihan liikaa mopoja mulle(ei kiinnosta juuri ollenkaan)ja muutenkin vähän jotenkin liian...no kai tää on just sille ryhmälle sopiva,joiden mielestä Mobilisti on menny pilalle,kun siellä alkaa olee "kaikenmaailman jenkkipeltejä". :grin:
    Ei sillä,etteikö "tosivanhakin" kalusto meikäläistä kiinnostaisi,kyllä toi Seniori Mobilisti tulee tilattuna ja on ihan mielenkiintoinen.

    GTI:
    Harmittavan suuri osa kaveripiiristä on tätä porukkaa...ei vain sytytä meikäläistä.Tai on siellä välillä ollut ihan mielenkiintoisiakin autoja esittelyssä ja pakko se on aina niiden varalta selata läpi.
    Se valkoinen siipicossu muutama numero sitten oli niinkuin meikäläisen osastoa enempi.
    Tai olis jos olis enempi sitä,mitä semmosen saamiseen nyt tarvitaan...
    No nyt pitäis taas olla tulossa joku suht nopee vanhakoppaesko esittelyyn,sen varmaan joutuu sitten taas lukee.


    Mulla tulee luettua aika paljon kaikkia eri autolehtiä,ihan uusista autoista kirjoittavista lähtien.Mä olen kai jonkin sortin friikki,kun ihan kaikki autot tuntuu kiinnostavan ainakin jonkin verran.

    On vain semmonen onkelma ollut jo monta vuotta näiden kanssa,että toi meitin postinkantaja ei ole oikein oppinut tavoille,vaikka tiukkasävyisiä puheluita on käyty niin Postin,kuin noiden lehtien toimituksienkin kanssa.Mutta aina vaan ne tuntuu mystisesti tuhoutuvan siellä Postissa.Tai siis ei ihan aina,mutta noin joka kolmas lehti on enempi tai vähempi murjottu. :sad:
    Nyt tuli sitten lopulta mitta täyteen ja joutu lopettamaan Veekasin tilauksen.Loput varmaan seuraa perässä,mutta sittenkin jää ongelmaksi toi Seniori,sitä kun ei saa ostaa irtonumerona mistään...
    No ehkä sitä uuden ja ehjän lehden kinuumista jaksaa ton yhden tilauksen kanssa,varsinkin kun ne ilmestyy niin harvaan.
     
  11. Slow and low

    Slow and low 1st gear

    Jotkuhan näitä kaikkia lukee, kun ne kerran vielä ilmestyy... ja hyvä kun ilmestyvät.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    En voi olla ottamatta kantaa täällä esille tulleisiin seikkoihin lehtemme (Spinneri) osalta. Viisainta olisi varmaan pitää suu supussa, mutta kun ei malta...

    Allekirjoittaneella ei ole suorituspaineita, vaikka joku niin vihjaisikin. Itsekin olen tosin huomannut, että aiemmat juttuni (myös Kromi & Powerin aikaiset) ovat "hauskempia" kuin nykyiset, mutta toisaalta taas jollain tapaa muuten kuivia. Kumpi sitten on parempi..? Osittain tilanne johtuu siitä, että kiire on niin ...keleen moinen, että juttuja ei saa kirjoitettua oikein fiiliksellä.

    Spinneri ei ole myöskään halvalla tehty! Mistähän joku on moisen kuvan saanut...? No, ehkä siitä, että meidän ydinporukka koostuu alan harrastajista (!), ei lehtimaailman ammattilaisista, eivätkä he siten osaa kaikkea sitä mitä ammattitoimittaja. Jos tietäisin halvemman tavan tehdä Spinneriä, käyttäisin sitä (varauksin) välittömästi...

    Spinneri ei ole myöskään "aina myöhässä", niin kuin joku väitti. Kaksi vai kolmeko numeroa on myöhästynyt - viikon, kerran jopa pari... Numeroita on kuitenkin ilmestynyt jo 27 kipaletta...

    Useamman kerran täällä esille tullut Daimler-projekti todellakin oli jonkinlainen floppi. No, kyseisen artikkelin kirjoittaja ei ole enää lehtemme palveluksessa... Jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää hänen tarjotessaan projektia lehdelle, en olisi lähtenyt hommaan mukaan...

    On kiva huomata, että moni on sisäistänyt sen, että Spinneri on todellakin enemmän tai vähemmän yhden miehen lehti ja siten ehkä asennoituu hieman inhimillisemmin; organisaatiomme on hyttysen ..ska Itämeressä verrattuna esim. V8:n vastaavaan. Juu - kasvattaisin miehistön määrää mieluusti, jos vain olisi taloudellisesti mahdollista... Ja jos osaavia kavereita ylipäätään jostain löytyisi... Eivät kasva puissa. (halukkaat ottakoot yhteyttä!)

    Ja kyllä minäkin mielummin kävisin siellä jenkkimatkoilla yms. useamman kerran vuodessa kuin istuisin sorvin ääressä 6-7 pvänä viikossa, 10-15 tuntii per päivä! Vieläpä ilman minkäänlaista lomaa (edellinen loma kesällä '99)...

    Tämä palsta on tarjonnut sitä paljon kaipaamaani palautetta siitä, millaisena Spinneriä pidätte ja millaiseksi sen haluaisitte kehittyvän. Parhaani teen, että Spinneri paranisi lehti lehdeltä - kuten joku letkautti...

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  13. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    Omasta mielestäni pirun hieno juttu, että lehden päätoimittaja sekä lukee, että myös kommentoi meidän harrastajien foorumiin.

    Spinneri on tosiaan kasvanut paremmaksi numero numerolta, eli keep up the good work!

    Ja ymmärtääkseni merkkikerhojen päätapahtumat eivät ole millään tavalla sidottuja fyyran häppeninkeihin, siinä olis aika hyvä paikka sponssille.
     
  14. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    [*] V8-Magazine
    Ulkonäkö komea, kiinnostava ja värikäs, pelkkää plussaa.
    Sisältö taas on ehkä mennyt lähiaikoina itseään toistavaksi, kaavamaiseksi ja kuivaksi. Toimitus ei ota enää kantaa edes postilaatikon kysymyksiin. Jutut menee uhkaavasti uudempiin autoihin ja mustang/camaro/challenger harrastajille. Oudommista merkeistä ei ole häävisti juttua, ja jos on, homma on ns. alihankkijalla teetetty ja faktoja ei tosiaankaan ole kaivettu kovinkaan syvältä. Kuvat on aina upeat, mutta teksti tosiaan vähän väliä ihan puutaheinää. En ole tilaaja, enää.

    [*] GTi Magazine
    Myönnetään, että lukukokemukset eivät ole kovinkaan kattavat arvostelemaan koko lehteä, mutta näyttäisi olevan vastaava kuvakirja kuin veekasikin. Paljon kuvia ja jutut on mitä on. En ole tilaaja.

    [*] Mobilisti
    Yhdellä sanalla: Sekava
    Ulkoasu vaihteleva ja tosiaan aikalailla viihteelle menevä lehti. Kertoo vähän väliä paljon 'faktaa' sen koommemmin tarkistamatta lähteitään. Toiset jutut tosin ovat ihan ykköslaatua, mutta toiset ihan höpinää. Positiivisena seikkana voinee mainita lehdessä julkaistavat korjaukset (toisin kuin kasissa, joka pistää ne mappi Ööhön). Mielestäni silti lehdeltä puuttuu ns. runko, joka tekisi siitä mukavamman luettavan. Lisäksi myynti/osto palsta on kauhein sekamelska minkä olen koskaan lehdessä nähnyt (toivottavasti ovat korjanneet jo sen enemmän jäsennetyksi merkkien mukaan). En ole tilaaja, mutta irtonumeroina taitaa löytyä aikalailla viimeiset viisi vuotta...

    [*] Retro
    Asiallinen lehti, paljon faktaa ja hyödyllistä uutista/tietoa. Selvästi ei viihdelehti. Käytännössä ehkäpä jopa liiankin asiallinen (jotkut numerot menevät vähän turhan kuivaksi luettavaksi).
    Toiset numerot sopivat myös jenkkiharrastajille, mutta taas seuraava voi olla pelkkää mopoasiaa(lue:evvk). Lehti on siltikin hyvin ulkonäöltään onnistunut. Olen tilaaja, ja lehti on sen arvoinen.

    [*] Spinneri
    Kieltämättä alkuaikoina aikalailla sekava yhdistelmä jenkki/euro/tuning/uusiauto-lehteä. Nykyään linja on vakiutunut hiukan tonne '60-'70luvun autoihin (sekä euro & jenkki) ja ehkäpä tässä alueella on eniten myös puutetta lehdistössä. Vielä kun päästäisiin kokonaan uusista autoista eroon niin pelittäisi vielä paremmin.
    Ulkonäkö on ok, selvästi parantunut koko ajan, ehkä hitaasti mutta varmasti.
    Spinneri on muuten lehti jota olen ajatellut tilata useamman kerran, mutta sitten taas kun olen päättänyt asiasta, on seuraava lehti taas muuttanut mielipiteen. Täytyykin tästä pistää postia spinneriin.
     
  15. NHRA

    NHRA 1st gear

    Laitetaan nyt omakin lusikka tähän soppaan, vaikka alkuperäinen threadi oli aika vanha:

    * V8: Olen lukenut jo 10-vuotiaasta asti (eli 20+ vuotta). Alkuaikojen lehdet oli valtavalla innostuksella tehtyä ja pienestäkin asiasta saatiin sivun juttu aikaan. 90-luvulle tultaessa lehti eli mielestäni kulta-aikaansa: Suomessa oli uustuonnin ansiosta paljon mielenkiintoisia autoja esiteltäväksi, tekniikkajutut olivat tosi yksityiskohtaisia ja lehden taso kuvallisesti ym. oli hyvä. Sanoma Magazinesin aikana (94-) ulkoasu on entisestään komistunut mutta asiasisältö on loppujen lopuksi aika köyhä. Olen saanut olla tekemisissä jutun merkeissä sekä Fiskiksen että P. Laulajaisen kanssa, ja täytyy sanoa että nykyinen toimituskunta on paperia entisen rinnalla. Oli aika, jolloin V8:ia suurinpiirtein odotti postilaatikolla ja lehden lukuun meni useampi ilta. Nyt lehden tulo on "vain" mukava yllätys ja lukemiseen riittää yksi ilta ihan hyvin.

    * GTI: Tullut työn merkeissä muutama lehti luettua. Autot parhaimmillaan ihan OK, juttujen taso parhaimmillaankin vain välttävä; mukahauskat sanaleikit alkavat jatkuvasti toistuessaan ärsyttää.

    * Spinneri: Tilasin alkuaikoina, nyt jäänyt satunnaiseen irtonumeron selaamiseen. Lehden jutut eivät valitettavasti anna pidemmälle (?) ehtineelle harrastajalle mitään (ei tosin V8:kaan nykyään). Mutta hyvä että Spinneri yhä ilmestyy, markkinoita on varmasti toisellekin jenkkiautopainotteiselle lehdelle.

    * Mobilisti: Tämän hetken paras suomalainen lehti. Sekava, usein ärsyttävä (KLB:n purnaus ja hatusta revityt faktat), joskus jutut luokkaa EVVK. Mutta kokonaisuutena monipuolisin ja antaa eniten vastinetta rahalle ja ajalle. Lehdessä on lukemista pitkäksi aikaa, ja J.E:n aikana on painotus siirtynyt kanttiautoista 60-70-lukuisiin. Viimeisimmästä (6/02) lehdestä löytyy jopa Fiskiksen juttu, joka lämmittää vanhan V8-lukijan sydäntä.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tosiaan hyvää jutunaihetta olisi kunnolliset tekniikkaosuudet meille ei niin pitkälle ehtineille harrastajille.
    Voisi esim. käydä yhden kokonaisuuden mahdollisimman tarkasti läpi.

    ps. Ikävä sellaisia juttuja kuin esim.
    "Näin rakennetaan karjuva katurotta"
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aikoinaan itsekin näissä harrasteautolehti ympyröitä läheltä seuranneena on hieman jäänyt kaivelemaan monien harrastajien ristiriitainen asenne alan julkaisuihin (en nyt vittaa tällä palstalla käytyihin keskusteluihin). Yleinen valitus mitä tapahtumissa kuulee, on ollut se että vaihtoehtoja pitäisi olla esim. V8:lle. Mutta mitä tapahtuu sitten kun jotkut pioneerihenkiset harrastajat sen vaihtoehdon järjestävät? Tapahtuu niin, että kun yritetään saada tilauksia sisään, kuuluu kommentteja; ”ei nyt, katotaan sitten ens vuonna jos se vielä on pystyssä”, tai ”se on kyllä liian kallista, mulle tulee jo toi V8” Hei haloo! hinnasta se ei voi oikeasti olla kiinni, jos esim. 32 e saa lehden KOKO VUODEKSI! Sen verran keskiverto harrastajalta ”putoaa taskusta jo paskalla käydessä!” Eli niille vaihtoehdon haluajille kuuluttaisin tässä edes jonkinlaista yhteisvastuuhenkeä. Näitä harrastajia jotka lehden tekoon ryhtyvät ei kannata kadehtia, voin asioita läheltä seuranneena vakuuttaa että he eivät taatusti pääse rikastumaan lehtityöllä, vaan se on jonkinlainen harrastuksen lisäjuonne jolla yritetään saada jotain lisäkivaa aikaiseksi muillekin harrastajille.
    Eli mielummin tukekaa näitä uusia yrittäjiä, vain sitä kautta voimme saada itsekin jotain uutta ja kivaa harrastukseemme.

    Toivoo Frank
     
  18. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Irtonumerona tulee nykyään tuo V8:kin hankittua. Hyllyssä on silti jokainen vaihtoehtokin: Rat&Face, Kromi&Poweri ja Spinneri.
     
  19. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Monella myös tuntuu olevan vahvat käsitykset esim. Spinneristä, vaikka eivät sitä ole lukeneet kantta pidemmälle. En nyt viittaa täällä kehenkään, vaan yleisesti mitä on tullut jutellesa esiin tuolla maailmalla.

    Sitten on vielä se, että kun ei jotkut halua sitä autoaan lehteen jos kysytään. Sitten valitetaan kun ei kelpaa. Huh.
     
  20. S.A

    S.A 1st gear

    Jooh, luulis että nykynen kilpailu tällä alalla aiheuttais vähän vipinää lehtien toimituksessa. Paljoo ei oo varaa ruveta sokeutumaan aikaisemmasta menestyksestä. Jos sen tekee, niin pidemmänpäälle käy huonosti.
    Kehitystä pitäs tehdä kokoajan.

    Tietenkään toimitus ei voi tietää, mitä mieltä lehdestä ollaan, jos siitä ei anneta palautetta toimitukselle.
    Uskon että Veekasin toimitus lukee tätäkin palstaa, joten eiköhän viesti oo perille mennyt. Toivottavasti.

    Itse luen Veekasin aina kun se tulee luukusta. Tilaaja olen siis. Kiinnostuin noin 4-5 vuotta sitten näistä amerikan autoista enemmän ja sitten oon hyödyntänyt Divareita etsiessä vanhoja mielenkiintoisia Veekaseja. Täytyy sanoa, että lehden laatu on parantunut, paperilaatu on rutkasti parempi kuin ennen, mutta ehkä juttujen taso on hieman laskenut.
    Tietenkin se, että vääntää samaa juttua vuodesta toiseen, alkaa pidemmänpäälle kyllä potuttamaan, ymmärtäähän sen, mutta silti kilpailun raakutta ei saa unohtaa.
    Kuitenkin, Veekasi tulee aina luettua, koskaan ei liikaa voi näistä kauniista autoista tietää.

    Spinneri on suht laadukas lehti, samalla tasolla laadun kanssa kuin Veekasi, mutta jutut ovat välillä vähän köyhähköjä. Uus lehti, selvää että ei heti päästä millään sille tasolle kuin Veekasi tai muut suomalaiset alan lehdet ovat.
    Hyvin on kuitenkin SPinnerin toimituksessa annettu palaa ja lehti senkun paranee, ainakin lehden lay outti ym.
    Spinneri tulee ostettua silloin, kun siinä on jostain erittäin mielenkiintoisesta laitteesta tarinaa.

    Mobilistiä tulee luettua, mikäli siinä on jotain varsin mielenkiintoista. Helvetin hyvin tehty lehti, sisältä erinomainen.

    GTI lehdestä on vähän hatarat käsitykset. En lähde kommentoimaan enempää, mutta kova kilpailija varmasti. Tietenkin se, että sielä on euro/japski autoja rajaa kohderyhmän hyvin tarkasti, mutta samahan se on Veekasin kohdalla. Spinneri on taas vähän molempia.

    Joten luulis, että tässä kilpailussa ei oo varaa löysäillä. Jokainen uus tilaaja on arvokas ja vanhat tilaajat kannattais kyllä yrittää pitää. Jos haluaa pitää lukiakunnan tyytyväisenä, asiakaskysely vois olla ihan hyvä vaihtoehto asiaan......

    Katsotaan miten tulevaisuudessa homman käy.
    Itse kuitenkin jatkan Veekasin tilausta, ja luen noita muita lehtiä kiskoilla ja ostan tarvittaessa.
    Koskaan ei voi tietoa liikaa olla näistä autoista, mistä on kiinnostunut.
     

Kerro tästä muillekin!