Kotisivuja, uusia ja päivitettyjä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Tea, 27.5.2007.

  1. supo

    supo Double Gearhead

  2. -31

    -31 Gearhead

    Supo pannu tuon taunuksen kuvankii.... mutta kahtokaapa tuota Hot Rodderssin sivujen "kansikuvaa". Otin kuvan vuonna -89? Meijjänkylän Miettinen Blower Dartillaan asettuu ketälie vastaan.Yleisöö aivan riesaks asti ja Savolaisessa umpimetässä! Hienoja aikoja.....
     
  3. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Muutama uusi kuva ensi vuoden ajokista galleriassa!!!

    Tästä sisään

    Lähinnä istuimen sovittelua :D
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä tolla pitäis erottuu joukosta! :rotfl:
    No ei kai sillä mitään väliä ole, muut aasiat ajaa vissiin ohi siitä, mut toivottavasti edes jonkinlainen diversiteetti säilyy noissa OL vehkeissä, rupee olee tota tuoretta muoviluotii ihan kiitettävästi. Mut ei ka tosta "dare to be different" hommasta mitään makseta tai anneta tasoituksia. Onnea kuitenkin uudesta kalustosta, pari pikku junppaa tossa taitaa vielä olla jäljellä.
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Hyva aloitus, eka osa sovitettuna ja se on Moparin paasylinteri.
    Viela kun saisit moottorin ja hytin samalle laatutasolle :wink:
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tulipa tossa muuten ohimennen lauantai-iltapäivän ratoks mieleen että mikäs oikeesti enää erottaa nykysääntöjen mukasesti tehdyn OL:n ja ProModin :-?
    Eli eikös joku riittävästi vaan kopaltaan orggista muistuttava aikuisten oikeesti kylläkin ProMod olis sekin sinällään ihan sääntöjen mukainen vielä jopa OL:äänkin, vai kuin?
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Erotus tulee 7,5 sekunnin aikarajasta. Ei taida muita eroja enää nykyään olla.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Niinpä, mut yhtälailla noi parhaat "puukiilatkin" kykenee sen jo halutessaan alittamaan ja on alittaneetkin joten jarrutellen vaan :odroll:
    Oikeestihan toi tuli mieleen että kun nää säännöt nyt on tällaset niin noi OL kisathan olis hyviä harjoitustantereita kotimaisille ProModeillekin jotta sais huomattavasti enemmän lähtöjä ja sitä myötä tehtyä säätämistä verraten siihen että ajavat vaan ne vedot mitä omassa luokassa pääsevät Suomessa ajamaan :wink:
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Ei niitten kannata tulla Outlöawiin säätämään itteään 7,5 sekunnin kuntoon. :poff:
     
  10. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Samalla ajattelulla OL vois kai tulla harjoitteleen kuninkaalliseen D-ryhmän sekaan? Eipä taida muuten D:n ja OL:nkään välillä olla hirmu eroja, ohjauslaitteet ja jousitustyyppi jotka vaan on OL:ssä turvallisemmat.

    Toi testaaminen PM:lla (siis kilpailukykyisellä sellaisella) 7.50 sekunnin luokassa saattais jäädä muuten pelkästään 60 jalan testaamiseksi vai meinaatko että tulis hyvätkin setupit jos muuten ajaa kaasu pohjassa mut lopussa vähän jarraa..?
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead


    Mutt josko sitten vaikka jo Sokkakin kelpaisi ryhmään mukaan :rotfl:
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Miksei voiskin jos ajaa OL:ää autoilla jotka täyttää täysin REE:n vaatimukset :wink:
    Mut ei taida onnistua yhdelläkään niistä mm. koneen koon, kaasujen käytön yms. puolesta, runkojutuista tai painoista nyt puhumattakaan ja sitäpaitsi yleensä samoissa kisoissa on mukana OL luokkakin joten yhtä paljon ne pääsee ajamaan sielläkin kun puolestaan ProModeille noissa SM skaboissa ei oo omaa leikkikenttää.

    Toi oli vaan kuten mainitsin "lauantai-iltapäivän hajatelma" mut mikä ettei, kyllähän noille ProModeillekin yks tärkeimmistä jutuista on saada 60 jalkaset ja kytkimen säädöt kuntoon niin että toimivat lähdössä joten saishan tossa oppia siihen joten piankos sen sit merkkais missä kohdin pitää alkaa rullata ja jarrailla jotta mennään maaliviivan ohi noin sekuntia myöhemmin kuin täysillä ajettaessa pääsis :p
     
  13. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ei kannatakkaan, mutta voi menna saatamaan ittensa ja laitteensa vaikka 4s/180mph kuntoon. Sillon kun semmonen taso on saavutettu niin voi odottaa jotain tuloksia 1/4 milellekkin.
    Noita heppuja keta sahaa tuolla -> http://www.adrl.us/ 1/8milen kisoja niin nakee sillontallon 1/4milen kisoissa ja sillon tulokset on ihan jotain muuta kuin ''korkee kuutonen''
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän tässä maassa noita ProModejakin riittää sen verta, että niille SM saataisiin, mutta kun pojat ei viitti ajaa kuin kisan kaksi kaudesta Suomessa.
     
  15. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Oliskohan suomessa ajaminen hivenen kallimpaa kuin esim ruotsissa?
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Tuskin se ainakaan suomalaiselle on kalliimpaa. Tosin, ne jotka satsaavat EM-sarjan kiertämiseen, saattavat sen takia jättää kotimaan kisoja väliin, kun sekä avauskisa että finaalit ovat usein Santa Podia edeltävänä viikonloppuna. Viime vuonna muutamat kuskit ajoivat koko kaudessa vain kaksi kisaa Suomen ja Ruotsin EM-osakilpailut. Kannattaako sen takia yllä pitää kallista kalustoa.

    Tietysti rahoituksen saaminen koko kaudeksi on vaikeaa ja se osaltaan rajoittaa kilpailemista. Toisaalta, jos autoja olisi radalla niin paljon, että saataisiin Suomen mestaruudet ratkottua, saattaisi se lisätä mahdollisuuksia neuvotella mahdollisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Kaikki riippuu kaikesta.
     
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kun nyt jo kunnolla sivuraiteella ollaan tassa topikissa niin noista suomen mestareista tuli mieleen etta miks FHRAn listassa on merkittu suomen mestareiksi myos cup luokan voittaneet?
    Ensin vaahdotaan ettei joku luokka ole S/M kelpoinen/arvoinen, ja sitten listataan mestarit niin siella kuitenkin on ne kaikki luokat mikka ei ennen kelvanneet???

    P.S. Onnittelut kaikille uusille SuomenMestareille :wink:
     
  18. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Niin siis tarkoitin lähinnä osallistumismaksujen puolesta, ne on ruotsissa halvemmat, joskus siellä järjestäjä jopa maksaa kilpailijalle! Eikäkö niinhän se täällä suomessakin on mutta vain PRO-ryhmäläisille? Eli suomeksi innokkaat amatöörikuskit maksaa ammattilaisten viulut... :eek:
     
  19. cockstoneracing

    cockstoneracing 1st gear

  20. supo

    supo Double Gearhead

    Tervehdys,pientä päivitystä sivuilla team/historia ja uutisissa eli www.hotrodderskuopio.net ja linkit ja Pro Et Racing.Terv.Pro Et 1337 ja ehkä Super Pro Et 1937
     

Kerro tästä muillekin!