Kova takapenkki "vakioksi"?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja joonask, 23.8.2008.

  1. joonask

    joonask 1st gear

    Moi! Eli autona Chevrolet Caprice Classic -89 5.0 bensa. Miten onnistuisi kovan takapenkin vaihto takaisin alkuperäiseen "sohvaan", jos niitä edes löytyy? Ja jos sen rekisteröisi takaisin henkilöautoksi, miten käyttövero muuttuisi vai muuttuuko? Kun ei kuitenkaan dieselveroa ole. Vai onko koko hommassa mitään järkeä? :D
     
  2. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Käsittääkseni rapsahtaa autoveroa niin että piisaa, olishan nuita muuten tehty.
    Leimakonttorin setä/täti kertoo tarkemmin.
     
  3. Stance

    Stance Gearhead

    No riippuu vähän mitä kukakin pitää järkevänä. Lankkupenkin vaihtaminen pehmeään penkkiin tarkoittaa että autosta pitää maksaa täysi vero joka on 10 000€ luokkaa. Eli onnistuu :lol:
     
  4. joonask

    joonask 1st gear

    :D okei jotai tommosta ajattelinkin. No pidetään sit kovana mut verhoilla vois samalla värillä ku muutkin :D
     
  5. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Muakin kiinnostaisi saada takapenkki alkuperäsen näköseks, mutta pitää se kumminkin riittävän kovana. Ongelmana on vaan kun ei tunnu löytyvän orkkis päällyksiä tai kokonaista penkkiä! Ilmeisesti ne on silloin joskus heivattu roskiin tms. Ja ei viittisi jenkeistä asti alkaa hommata sellasia joltain purkaamolta.
     
  6. askel_vakaa

    askel_vakaa Gearhead

    Näillä dollarin kurseilla kannattaa harkita, koska noita alkuperäisiä penkkejä on aika mahdotonta suomesta löytää saatika alkuperäisiä verhoiluja...kiitos kautta linjan suomen autoverotuksen :poff: OT mut mitenköhän pitkään menee että alkaa noita ton ajan oikeita 8h farkkuja rantautumaan jenkkilästä suomeenkin koska paljon mukavempaa/taloudellisempaa yms. käyttistä/harrasteautoa saa etsiä 8) Vai onko nää tuomittu jo jenkkilässäkin :wc:
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Mulla oli aikoinaan, jopa toistakymmentä vuotta sitten, käyttiksenä tuollainen -67 Bel-air stw joka oli vain kolmelle rekisteröity. Tuotu maahan joskus 1989 veronkiertopakuna kuten muutkin lankkupenkit ym siihen aikaan. Oli silloin paljon juttua harrastajien kanssa (ei ollu silloin nettiä käytössä) että tuo kun lähentelee museoikää ym niin pitäis uittaa kerran ruotsin puolella. Jos olis ollu joku luotettava tuttu siellä päässä jonka nimissä "käyttänyt" ja tuonut jälleen suomeen niin olis tullu henkilöautona jossa pehmoiset takapenkit! :wink:
     
  8. Impala76

    Impala76 Gearhead

    paitsi että ei mene noin. Tai jos vaihdat runkonumeron niin sitten. Selvitin asian akelta, runkonumero jää tietokantaan, kerran puupenkkinä tai ilman suomessa niin sellaisena pysyy suomeen rekisteröitynä mailman tappiin asti jollei autoveroa maksa.
     
  9. JTP100

    JTP100 3rd gear

  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulla on "ylimääräisenä" yksi tekniikaton muutoin aika täydellinen pehmeäpenkkinen 80-luvun Chevy STW. Korinvaihtona siitä saa ihan laillisen ilman veroja. YV:llä lisätietoja
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ne on heivattu roskiin, mutta ennen roskiin heivaamista viillelty paskaksi mattoveitsellä tullimiehan valvonnassa tullivapaalla alueella. Kekkosslovakiassa meneteltiin tuollatavoin jännästi. :poff:
     
  12. Haa , vanha kunnon kansalaisten kyykytysaihe :rotfl: Kyllä jumakauta ihmettelevät tummempikin ihoiset kun näitä Suoamen ,niisk,niin hienoa autoverotuksen aiheuttamaa penkinsilpomis ym pikkuppien rakentelua kertoo ulkomailla , yleensä varmistetan ettei kyse ole venäjästä mutta eihän sielläkään ihmisiä "pakoteta" tuhoamaan/tekemään autoistaan huonompia kuin ne uutena on olleet.... Se ei riitä että automme maksavat kaksin -kolmin kerroin enemmän uutena ostovoimaan nähden kuin muualla maailmassa ,mutta sitten pitää juuri tuon verotuksen takia koittaa kiertokautta saada itselleen edes jotenkin kunnollinen kulkine kun täällä kuitenkin matkat on aika pitkiä niin nekin sitten tehdään kivikovalla vaneripenkillä selkäsäryistä huolimatta , HYVÄSUOMI!!!! :wc: :wc: :wc:
     
  13. Stance

    Stance Gearhead

    Siinä valtio kirjaimellisesti kostaa köyhän kansalaisen halun elää kuten herrat. Se on tässä maassa suurimpia rikoksia; vrt. veronkierrosta tulevat tuomiot, jotka eivät ole missään suhteessa esim. väkivaltarikosten tuomioihin. Jotain keskiaikaista linnanherra perua tämä meidän hallintohenki.
     
  14. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ehkä Savannahissa kertovat vieläkin juttua oudoista ulkomaalaisista, jotka motellin parkkipaikalla purkivat vuonna -89 Chevrolet-farmarista ehjiä takapenkkejä ja heittivät ne roskikseen. Niiden tuominen tänne irtonaisinakin samassa kontissa auton kanssa kun olisi kuulemma tullin käsityksen mukaan tarkoittanut samaa kuin että ne ovat autossa kiinni :eek: :mad:
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Minkävärinen sisusta? Mulla on elintenluovuttaja Olssin sininen penkki. Ei pehmoinen mutta alkuperäisellä kankaalla tehty.
     
  16. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Tuo lie tulkinta yksityisen tuojan kohdalla, sekä riippuen minne auto tuotiin?

    Jos vapaavaraston häkkiin, niin ei edes tuolloin ne penkit veroa aiheuttaneet ennen tullaamista. Metro toi + 300 farkkua penkkeineen, mutta ne takapenkit irrotettiin ja tuhottiin tullin valvonnassa siellä vapaavarastossa ennen autojen tullaamista .. Näin eräs noissa hommissa ollut kertoili.
     
  17. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Muistaen , mulla olisi siisti harmaa, orgiskuosista tehty lankkupenkki. Oldsista myös peräisin. Ollut lämpimässä tallissa 5v ja odottelee lähtöä tarvitsijalle.

    Jos jotakuta kiinnostaa, pistä yv.
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mullakin on valokuva jossa työkaveri poseeraa meille ostamansa Oldsin veressä siitä irti revittyjen takapenkkin pehmusteiden kanssa Floridalaisen autokaupan pihassa.

    Saattoi herättää ihan ymmärrystä paikallisten keskuudessa kun kertoi, että tällä konstilla säästetään kymmeniä tuhansia markkoja autoveroissa. Ja pääsee se PauliP:n, sosiaalipummin puoliso siellä suomessa ajelemaan uutta vastaavalla herraskaisella autolla ilman autoveroja.

    Minä en ainakaan narise kovapenkeistä. Saihan noita autoja ostaa pehmeilläkin penkeillä uutena Metro Autosta tai jopa tuoda itsekin maahan ja rekisteröidä henkilöautoksi. Sehän oli valintakysymys, kovilla takapenkeillä ilman veroa vai pehmeillä penkeillä verojen kanssa?

    Tuskin olisi verovapaus kaikille farkuille myönnetty jos olisi hallitukselle esittänyt, että jenkeistä saa näin hyviä käytettyjä farkkuja, antakaa nyt niille verovapaus henkilöautoina, mehän ollaan jenkkiautoharrastajia. Ei me haluta autoveroja maksaa :poff:
     
  19. Stance

    Stance Gearhead

    Sai toki, mutta miksi kummassa se auto piti rikkoa ja irroitetut penkit tuhota? Eikö ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus ole ihan riittävä kiusa? Jos kerran niiden pehmeiden penkkien takaisin ruuvaamisesta napsahtaa hervoton lasku. Ihme ettei 80-lätkän puuttumisestakin mene verot maksuun. Ai niin, mutta eihän se ollut se pääasia.
     
  20. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    politbyrokraatin silmissä maailma näyttää erilaiselta :poff:
     

Kerro tästä muillekin!