Kovaa menoa Kalliossa

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 7ups, 27.6.2009.

  1. mke77

    mke77 3rd gear

    juu ja 2000luvulla saukkolassa!! meinas Luukakselle käydä hullusti....ja kuis sattus et astron keulaan!!
     
  2. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :eek: VOII VITTU! Minä totean sellasen tosiasian ettei se jenkki niin turvallinen ole kuin iso kori ja iso massa antaa harhaluulon-nii heti on provosointia ja vittuilua...ym . asiatonta haloo!!!!!!!!!

    Missähä niitä aurinkolaseja on myynnissä jotka saa maaliman näkymään vain jenkkisilmin nähtynä?eihän mikään sitte kai voi olla ukkosellakaan turvallisempi paikka kuin jenkkiauto kun siinä on isot kumirenkaat ja paljonpeltiä ympärillä...eurooppalaisilla kun on se Faradayn häkki..

    Ei täällä voi näköjää mitään kommentoida ettei asiaa saataisi käännettyä provosoinniksi ja tietenkin mun aiheuttamaksi -pieni on joittenki maalima...
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    No anna tulla sitä faktaa väitteesi tueksi, jos et sitä tuo esille, niin sittenhän tosiaan on kyseessä pelkkä paskan puhuminen ja provoilu.

    t: autoalan ammattilainen
     
  4. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Betoniseen talon seinään törmätessään autohan kilpailee vain itse itseään vastaan. Painava auto ei välttämättä ole yhtään parempi sillä suuri massa johtaa myös suureen törmäysenergiaan mikä rikkoo paikkoja. Sen sijaan jos toi olis törmänny riviin nissan microja olis kyydissäolijoilla ollut huomattavan paremmin asiat.
     
  5. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Onhan sillä isommalla massalla aina etulyönti asema, ei ollu amerikkalaisella tuossa "taistelussa" ees toista sijaa :poff:
     
  6. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Heh. Alkupään Audi 100-sarjalainen, se Auto-Union taustainen 1968> up oli kuulu notkeudestaan. Eräs moisen omistanut, jolta olen tarinan suoraan kuullut kertoi joutuneensa parkkeeraamaan paikkaan , jossa etu ja taka-akselian alla maa vietti vinosti eri suuntiin. Audin ovet eivät enää "käyneet" sen jälkeen kunnolla.. :poff:

    Kun vertaillaan turvallisuutta tms. lie tervejärkisintä vertailla saman aikahaarukan tuotteita?

    Esim. vertailemalla yhtä nerokkaasti T-34 tankin ja nykyaikaisen Leopard 2A4 -tankin ominaisuuksia vanhan pussihousu-Aadolfin häviö tuntuisi järjettömältä. Ai niin Leohan kehitettiinkin 30-40 v. kv-kovapanosammuntojen jälkeen.. :poff:

    Yhtä hedelmällistä verrata 90/2000-luvun Audia 60-luvun jenkkiin..
     
  7. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead


    Näin se menee, kiertoon vaan.
    Kaveri vois ostaa koko auton.
    Auton omistaja voi soittaa 0400-725259
     
  8. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ehe... Onko hiukan vastaprovon makua, "tosiasia"!!! Hei kamoon buddy!

    Tosiasia on että amerikkalaiset kiinnitti turvallisuus- ja päästöasioihin aivan ensimmäisinä huomiota, johtuen pitkälti siitä että kuluttaja-aktiivit oli herättäneet keskustelua - ei siis aivan täysin tuotantopään aikaansaannos.

    Jo -30-luvulla jenkeissä perustettiin Automotive Safety League of America, -30-luvulla myös teki GM ensimmäiset törmäystestit. Kyllähän turvallisuusasioitten historia on ja käsittele aika pitkälti jenkkien juttuja.

    Volvokin turvavyöt otti käyttöön vakiovarusteena -50-luvun lopussa koska se tuntui hyvältä idealta ja varmaan juuri jenkkien vientiä varten (joka tasoittaisi kysyntää). Fordhan oli jo tarjonnu joitakin vuosia aiemmin turvallisuuspakettia valinnaisena. Ei vaan ollut vielä menestys.
     
  9. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Audithan oli kuuluisia poikkiruostumisestaan, mutta se viheliäinen maine auttoi luonnonmenetelmällä tehdasta -80-luvun alussa uuden 100:sen suunnittelussa ja rupesivatpa sitten sinkitsemään aika tukevasti niitä peltejä. Niinkin että Audista kehittyi esimerkkiauto joksikin aikaa ruostumista vastaan...

    Ne C1 ja C2 oli kuulemma tosi huonoja, mutta C3 (ja varsinkin pari vuotta ensiesittelyn jälkeen) sitten teki Audin maineen.
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    mulla ainakin muutama vuos sitte hirtti galaxien kaasupohjaan, kumimatto oli hassusti, ja puol sekuntia kului, tajusin vääntää virta avaimesta.. vähän kyllä säikähti..
     
  11. Turnn

    Turnn Gearhead

    Tulipa mieleen kirjasta "Lee Iacocca-Autoelämänkerta" kohta jossa mies muisteli kun -56 Fordiin sai turvavyöt.Asiakkailta tule palautetta että "niiden päällä on epämiellyttävä istua" :D
     
  12. transport01

    transport01 3rd gear

    Tällä kuskilla olisi ilmeisesti ollut kyllä aikaa vääntää virta-avaimesta, tai muuten pysäyttää auto.....

    Lainaus:
    Pelastuslaitoksen valvomon työntekijä näki auton kaahaavan kohti Siltasaarenkatua vain hetkeä ennen onnettomuutta.
     
  13. onre

    onre 3rd gear

    Se on muuten kumma, miten kauan tuommosessa tilanteessa kestää tajuta että niin, tän saa tosiaan sammumaan avaimesta...
     
  14. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Kas kun asianomaiset eivät ole vielä ehtineet tänne kommentoimaan, olisi hauska kuulla viimehetken tunnelmia ja tavoitteita. Ehkä jokin kuolematon lausahduskin heitettiin tilanteessa ilmaan?
     
  15. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Niinpä... Tosin aika vaisusti on kyl foorumilaiset kännitöpseleitään mainostelleet, tulee yhtäkkiä mieleen yks rodi ja yks kaide...vai mikä se ny oli... :rotfl:
     
  16. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    eiköhän kyydissä olevat ylyyttäneet kuskia kyselemällä "eikö tällä kovempaa pääse" ?????

    missä kunnossa mahtaa kuski olla...
     
  17. twelve

    twelve 3rd gear

    Oli kyllä tosi kaunis tollane ku oli tossa team Haapasella joku aika sitten muistaakseni katsastusremontissa, kun kävin jotai pikkujuttua kysymässä ...jonkun automuseon tai vastaavan kärry.

    Ei muuten varmaan kulje ku ton 70 KM/h ja siihenki kiihdytykseen menee minuutti-kaks. Että sillai varmaan aika turvallinen. Olis se erilainen kesäauto.
     
  18. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jep. Noin kai se meni. Kyse oli tuollaisesta C1:sestä, joka oli vanhalla miehellä suht uudesta ja pitkään. Sellainen punainen 4 d, joka seisoi parkissa Kuopiossa Mäkikadulla vielä 90-luvun alkuun . Päältä siisti, mutta ilmeisesti mr Rust oli purrut alun perin hebboisen korin todelliseksi habbohotelliksi?

    Joo ja muistan sen hehkutuksen TM:ssä ja muissa autolehdissä kun Audi esitteli sen korin sinkityksen. Olivat varmaan juottaneet ja syöttäneet autotoimittajia kunnolla? Jostain jenkkiautolehdestä(?) muistaakseni luin vuodatuksen kirjoitettuna +20v. tulevaisuuteen (2006?) . Kirjoittaja hehkutti, kuinka vanha audi oli yhä muuten kuin pakasta vedetty, mutta uudet autot olivat teknisesti niin edistyneitä..

    Missäs ne Audit nyt ovat? Itse tosin joudun hitsaamaan vm 1980 aikoinaan 2000-luvulle ympärivuotisessa käytössä olleesta suomijenkistä reikää umpeen pohjasta. Mutta missäs ne aikanaan yleiset 1980 Audit piileskelevät?? Uuden euro-tojotan vähissä peltiosissa?? :poff:
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Vanhan auton etuja. Odotan päivää kun nyky sähkö"kaasuvaijeriset" autot bugittavat vanhempina liikenteessä. Läpät selälleen potikoiden brakatessa.. Siinä sitten alkaa käsi etsiä muovista mikrokytkintä ohjaavaa nyt muodikasta Start/Stop-nappia kojelaudasta... Sekunnit ovat pitkiä ja toive napin toiminnasta valtaisa.

    Tai hienopysäköintiasistantti vanhemmiten "päättää parkeerata" kesken ajon.. :odroll:

    TM:n muinoin moittimat "turhat" ja "mahdollisesti" brakaavat sähköikkunat eivät kyllä noissa vanhoissa hylsyissä niin kovasti huoleta :odroll:
     
  20. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    nykyautothan suunnitellaan niin, että 7 vuotta ajoa, sitten paaliin.
    eräs kauko idän halpis valmistaja lupaakin jo 7 vuoden takuun!

    Kuinkahan monta 2009 mallista autoa saa mr kilpiin vuonna 2029 ?
     

Kerro tästä muillekin!