Kromaukseen kamoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja BBC, 5.10.2016.

  1. BBC

    BBC Guest

    Osat noudettu Tukholmasta, jonne Dala Kromin Micke ne toi.
    On se laatu mahdoton. ja hinta sika halpa!

    Suosittelen.

    AH

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Valvojamuokkaus: 27.11.2016
  2. 401

    401 2nd gear

    Eipä näkyny kovin kaksista olevan se loimaan laatukaan.ainakaan kaikkien osien osalta mitä ol kaveri siellä käyttäny.hinta myös ruhtinaallinen.
     
    Muokattu: 27.11.2016
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Vai että oikein sikahalpaa. Se ruvennut Aulikselle rahat kasottumaan...

    GTX:n puskurit nyt 30.000 skr Hurreissa. Pidän aika kalliina, mutta oonkin kemiläinen prole-kommari.
     
  4. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    3000e maksaa puskurien kromaus? Sikahalpa?
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Säähän yhdistelet asiayhteyksiä kuin Seiskan toimittaja konsanaan.
     
  6. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Ehkä. Mutta aika kallista silti.
     
  7. BBC

    BBC Guest

    Niin, jokainen tietää että pohjatöiden hinta on se mikä ratkaisee.
    Käytä puskurit kromin poistossa ja tee itse pohjat. Ei ole sitten kallista.
    Minä voin tehdä pohjia 20e tunti verolla. Sinkkipainevaluosia en, koska en saa huokosia tukkoon vaikka kokeilin muutamaa juttua, joten ne paree lähettää suoraan pojille.

    Minä lähetin 3 pakettia (ylläolevat kamat) MH Sjk - Haparanda - Borlänge = 59e.

    Tein pohjat itse + 20h

    Noiden kuparointi, nikkeli, välihionnat ja kromaus maksoi n. 600e momsilla.

    Aulis

    pepe:. Rahat ei lopu jos ei ryyppää eikä polta. Niin ja jos pitää vain vkl tyttöystäviä vai onko ne jo tässä iässä vkl mummoja. Niin, ja toisaalta jos tekee 2-3 hommaa niin ehkä sitä harrasterahaa tulee silloin vähän helpommin kasaan kuin pelkästään päätyöstä,.... nämä on niitä valitakysymyksiä.
     
    jusku1 tykkää tästä.
  8. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Loimaan kromauksesta kokemuksia yhden osan verran, siinä laatu oli ihan kelvollinen ja hintakin siedettävä varsinkin kun reprovaihtoehtoa ei ollut tilalle. Sattui vaan pistämään silmään osaa viedessä/noutaessa erään asiakkaan puskuri. Kyllä pirun kehnosta aihiosta teetti kun sitä jouduttiin reilusti paikkailemaankin, sen kyllä valitettavasti huomasi valmiistakin puskurista. Vaikka kyseessä olikin maamme oloissa harvinainen peli, niin veikkaan että halvemmalla olisi saanut priiman jenkeistä tälläkin foorumilla ilmoittelevan toimesta.

    Tainnut vaan Loimaalla hinnat nousta reilusti samalla kun työtkin ovat lisääntyneet. Taannoin kun kyselin hinta-arviota muutamaan osaan niin pyynti oli sen verran suolainen että sai jäädä väliin. Vastaus tuli toki nopeasti, muutenkin palvelu on ollut tuolla hyvää. Kun tuo "pimpparautamotors" Turussa mainostaa myös kromauspalveluita heidän kauttaan, niin laitoin sinnekin sähköpostia kuvien kera. Turkulaisilla tosin saattaa tuo ajan taju olla hiukan erilainen, kun eivät ole parissa kuukaudessa saaneet vastattua tiedusteluuni. Tai voihan se toki olla ettei köyhän raha kelpaa, kai siellä sitten on niitä Mersu ja Jaguaari-miehiä kiikuttamassa kylki vääränä osia kromaukseen enemmän kuin konttiin mahtuu...
     
  9. Ai perkeles taas tuli DalaKrom Ab:stä joulupaketti.
    Lähetin tuossa Joulun aikoihin, valmiina puolivälissä Maaliskuuta.

    Oma tuulilasinkehys, drag link ja drag linkin päät. Näihin tein itse pohjat ja hioin jonnekin +1000karkeuteen. Hyvältä näytti. Toki ohjausosia en hionut viimeisenpäälle kun niiden pitää sulautua hyvin samaan 40-50luvulla kromatuttujen patinoituneiden etuakselin ja V-staakin kanssa.

    Asiakkaan 1935 pick up etuvalot , niiden jalat, töötit ja bracketit. Nämä kaikki oli jossain kromattu +20v sitten , ehkä silloisella kromijussilla . Oli tosi rauskan näköiset ja kyllä oli karussa kunnossa, mutta kun uustuotanto kinuskeja ei 35 pu fordiin saa, nämä tekivät pohjineen Dalakromissa ja jälki on kyllä hieno! Kuparoinnit, välihionnat tehty hyvin.

    Kokoläjä jotain +12 000sek eli ei ole kyllä kallista. Ja Mh niitä kuljettaa Haparanda-Torniby kautta mukavasti.

    Paan joku ilta kuvia kotisivuilleni.


    Aulis

    Ps. Edelleen, käyttäkää kromin poistossa, hitsatkaa, hiokaa itse niin säästätte ison rahan!!! tai sitten tehkää ylitöitä ja lähettäkää semmosenaan.
     
    SK- tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!