Kromauksesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja chevelle 75, 11.10.2005.

  1. chevelle 75

    chevelle 75 1st gear

    Aihetta on varmaan käsitelty sata kertaa, mutta silti... :lol:

    Oisko kellään tietoa tuleeko halvemmaksi ostaa valmiita kromi palikoita kuin kromauttaa?? :eek:
    Lähinnä tuonne konehuoneen puolelle suunnittelin.... 8)
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos teet pohjat itse ja tarviit vain pinnoitteen, voi hyvän kromin saada suhteellisen edullisesti. Jos taas pitää ostaa koko työ alusta loppuun, niin valmis osa on jokseenkin varmasti halvempi, jos niitä nyt sattuu olemaan saatavilla. Mutta onko se valmis osa sitten yhtään parempi kuin itse tehty on ihan toinen kyssäri.
     
  3. janzamar

    janzamar 1st gear

    kromissakin pätee se että pohjatyö määrää tuloksen,eli jos on monttuja niin ne näkyvätkin sitten.
    tai oikeastaan kromissa varsinkin näkyy.. :)
     
  4. chevelle 75

    chevelle 75 1st gear

    http://www.sallee-chevrolet.com/
    Ei tuolla ainakaan aivan hirveitä maksa nuo valmiit osat.

    Onko muutes kokemusta tuosta firmasta?? :eek:
    Mitähän nuo osat sitte maksaa kun ne on täällä asti??
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Summaa palikan ostohinta + rahti, laske summasta noin 5-6 prossaa tullia, laske luvut taas yhteen ja pistä tälle summalle 22 prossaa alvia. Jos otat trokarin kautta, niin harva tekee omakustannushintaan.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Jos otat trokarin kautta, niin harva tekee omakustannushintaan."

    Toisaalta trokari saattaa saada kamat huomattavasti halvemmalla lähtömaasta, ja jos tulee väärää tavaraa niin vaihtaminen käy helpommin.

    Tutusta vauhtikaupasta ostettuna olen ainakin itse saannut osat suunnilleen samaan hintaan kuin itse alkaisin säätämään.
     
  7. webcaddy

    webcaddy 1st gear

    Sallee Chevrolet ei lähetä mitään tavaraa ulkomaille! :cry:
    Suosittelevat paikallisen välittäjän käyttämistä.
    Heille ei kelpaa kuin USA:laiset luottokortit. :(

    Mikähän siinä on kun löydät jonkun hyvältä tuntuvan firman josta löytyy originaalia ja kohtuuhintaista varaosaa ja virivermettä GM ajopeleihin, niin, eivät suostu lähettämään Suomeen.

    Itse olen käyttänyt Summitracing.com palveluita. Palvelu pelaa, lähettävät nykyään taas jopa halutessa edullisesti hitaana pintarahtina.
    Tosin autonrenkaat tulivat lentorahtina.

    Jos tiedät mitä haluat, kannattaa silti kysäistä paikallisilta USA-varaosamyymälöiltä. Vaikkei hinta ehkä ole niin edullinen, on paikallisen liikkeen käyttämisessä joitain etujakin.


    T: AJ.
     
  8. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Kannattaa ostaa ite mulla makso venakopat reilu 50 vai olikohanse 60 :odroll:. työn jolki on siistiä mutta luultavasti se kuparipinnotus pohjalla on mitään tekemätön.

    Ostin ne US-Partsista.
     

Kerro tästä muillekin!