Kromausfirma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Ovaali, 16.7.2008.

  1. EVO X

    EVO X Gearhead

    Mitä materiaalia tuo sisällä oleva kaulus on?

    Jos se on yhtä puuta niin se on kokonaan kromattu ja tehtaalla sabluunan avulla maalattu osittain. Tässä tilanteessa se myös kromataan uudelleen kokonaan ja maskataan tarvittaessa maalausta varten.

    Tai jos se on sitten tehty kahdesta osasta niin kromiset on kromattu erikseen ja maalatut maalattu ja sen jälkeen osa on esim niitattu kiinni. Muovisissa vastavissa saattaa olla käytetty ultraäänihitsausta tai pistejuottamista.

    Jos kyseessä on ruiskupuristamalla tehty muoviosa niin tuohon etupintaan on voitu käyttää muotin sisään asennettavaa pintakalvoa joka tarttuu kappaleeseen kun osa valetaan. Tuolla menetelmällä saadaan tarkka saumakohta eikä osaa tarvitse erikseen pinnoittaa.

    Muoviosathan voi olla myös metalloituja, mutta senkin rajaaminen etukäteen on vähän hazardia. Ainakin itse maalaisin vasta jälkikäteen.

    Oikein oikeassa kromauksessa sitä kyllä oikein mitenkään voi rajata altaassa tuohon kohtaan tarkasti kun se neste ei kuitenkaan pysy paikallaan..

    Mun silmään nuo osat näyttää siltä että "runko" tai kaulus on ruiskuvalettu muovi ja tuo pinta on syvävedetty rosteri joka on liimattu kiinni tuohon runkoon.
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sinkkipainevalua yhdestä kappaleesta. Alkuperäisessä osassa ei ole maalien alla kromia.
     
  3. EVO X

    EVO X Gearhead

    Melkonen linjasto on saanyt olla että tuon on saanut kromattua noin tarkasti! No nykyisten kromaajien suhteen menisin kuitenkin niin että kromauttaisin osan kokonaan ja vaikka sitten karhentaisin pinnan maalausta varten. Toki olen kyllä itse sinkannut osia altaassa vain osittain joten... kannattaa kysyä joltain ihan kromaajalta mielipidettä.
     
  4. 220seb

    220seb 3rd gear

    Ei ole oikein selvinnyt tästä viesti ketjusta miten loimaan kromaamo hoitaa homman ainakin kivalta kaverilta omistaja tuntui ja paikan siisteys teki ainakin minuun vaikutuksen.
     
  5. ventora

    ventora 2nd gear

    loimaan kromaus pilasi joskus prätkäni osat,lupasi tehdä uusiksi tuli viellä hirveempinä takas,pyörännapa näytti bilteman kromi maalilla maalatulta,juu ei saanut edes rahoja takas.loisto häiskä
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Joo, en minäkään sen tarkemmin kerrottuna heidän työnlaatuun/toimintatapaan ole tyytyväinen, en aio siihen firmaan osiani enää viedä.
     
  7. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    -63 Pontiac Catalina farmari puskurit.Autoentisöinti Kalliokorpi teki pohjatyöt ja Loimaan Kromaus pinnan, todella hienoa työnjälkeä kummaltakin!

    -Jamppa
     
  8. Impala58

    Impala58 Gearhead

    Ei ole huonoa sanottavaa,Cadillacin puskurinpäät oli loimaalla hyvät tuli!
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ihmeellisesti vaihtelee tuo Loimaan laatu. Viime talvena teetetyt kaverin osat meni ihan pilalle eka kerralla. Toisella kerralla tuli paremmat, mutta ei hyvät kuitenkaan.
     
  10. laakkius

    laakkius Gearhead

  11. auburn

    auburn Gearhead

  12. laakkius

    laakkius Gearhead

  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Suomi 100 on teema, mutta täytyy sanoa, ettei ole Suomessa opittu vielä noinkaan pitkässä ajassa kromausta. Meillä on kaveripiirissä sekä Loimaan että Turun seppien tekemiä osia ja on kyllä pääasiassa aivan kauheaa kuraa.
     
  14. Jeesailen edelleen puskureiden tarvitsijoita tuomalla Usasta , hinnat yv:llä ja pitäis olla kilpailukykyinen taso ja sisältää aihion , tarkastuksen paikanpäällä usassa (pohjatyöt ja kromauksen pinta). Nyt marraskuussa menosssa mutta tilaukset jo tältä erää tehty , keväällä sitten toivottavasti uudestaan käymään Californiassa.

    Useampikin toimittaja tiedossa mutta tämä käyttämäni ainut kellä on kymmeniä tuhansia aihioita hyllyssä. Rahti on niin älytön kustannus ettei sinnepäin kannata aihioita rahdata , ja jäähän se vanha sitten joko myyntiin tai pahanpäivän varalle (kolari tms) .

    Tuntuu olevan vaikee laji ja koko ajan viherkukertajat ahdistaa tekijöitä niin täällä ku muuallakin.

    Venäjältä selvittelin asiaa kun tässä rajalla asun , löytyikin huipputekijä mutta hintaa kertyy enemmän kuin Usan päästä , ja jotenkin kivempi toimia siellä ku Venäjällä (parempi sää lähinnä ;)

    AVG
     
  15. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Onkohan noilla joku pärstäkerroin systeemi, millä tekevät joko hyvin tai huonosti? Kun jotkuu taas ovat saaneet noista ihan priimaakin laatua ja vaikeisiinkin osiin? Toisille taas tulee sellasta kraateri kuraa täyteen hintaan, että joutuu kaks viikkoa ryyppäämään että vitutus laantuisi. Asiasta kun mainitsi, niin yhteydenpito loppui just siihen. Loimaalle en osiani ainakaan enää vie, enkä turkuunkaan sieltä nähtyjen osien perusteella.
     
  16. duel

    duel 3rd gear

    Mun puskuri kävi kuluneena kesänä Loimaalla kromattavana, eikä moitittavaa mistään. Asiallista väkeä ja puskuri valmistui vielä jopa etuajassa. Harmi kun en osaa laittaa tänne kuvia. Seuraavan kerran jos kromausta tarvitsen niin sinne vien.
     
  17. night-train

    night-train Gearhead

    Mie käytin omani Puolassa, Galvano / Artur. hyvä tuli,ok hinta,aikaa kyllä ottaa mutta jos ei kiire niin suosittelen.ugh.
     
  18. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Joo tota Loimaata kans ihmettelen,kun kuulee niin arvosteluja laidasta laitaan. Tosin vähän omakohtaistakin kokemusta -54 Chevyn puskureiden kanssa jokaisessa osassa jotain sanomista ei ihan mahdottomia, mutta vitutti kuitenkin ja samassa setissä ollut kaverin 30-luvun Letukan maski oli aivan priima. Ja jotenkin ihmetetty kun hain pois niin osat oli siististi pakattu ja kun ajattelin tutkia laatua niin tuli vähän sellainen fiilis että *älä nyt niitä ala availemaan ja tutkimaan on ne hyviä ja näkemiin vaan on tässä vähän muitakin kiireitä*. No empä ainakaan enää vie sinne mitään.
     
    Akseli von Gardan tykkää tästä.
  19. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Oon viemässä joulukuussa Pietariin kromaukseen tavaraa.
    Voin kysyä sieltä hintoja halukkaille ja toimittaa tavarat sinne.

    Kiinnostuneet lukekaa lisää aiheesta
    https://ylivaihde.fi/viewtopic.php?f=284&t=152

    P.S ylivaihde sivuston kuvan puskuri aihio oli suora mutta ruosteinen.
     
    Akseli von Gardan tykkää tästä.
  20. Tuolla Usan päässä on kans touhu melkosen kirjavaa ja ehdottomasti siellä on jonkun luotettavan tavara tarkistettava , käsiteltävä ,kuljetettava ja pakattava mielellään konttiin saakka , ja täälläkin päässä kun itse purkaa kontin niin vahingoilta välttyy .Toki aina voi sattua ja tapahtua mutta parhaansa kun tekee niin tulee vähemmän harmia.

    Kyllä tuolla maailmalla on toimijoilla aika iso houkutus lähettää jumalanseläntaaksevenäjälle ne b-osat jotka ovat jo lähtökohtaisesti kolhuilla , sitten on helppo syytellä kuljetusta....

    Laatua saa järkirahaan kun tietävät että paskaa on turha tyrkyttää. Kyl Meksikolainenkin mielellään menis siitä missä aita on matalin mutta kun Suomalainen jyyrä jankkaa vieressä eikä maksa tuotetta ennenkuin se on sitä mitä pitää niin eihän siinä auta.
     

Kerro tästä muillekin!