Kromi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Sammy1970, 6.12.2014.

  1. Sammy1970

    Sammy1970 3rd gear

    Tarttis asiantuntia apua kromista.Eli mulla oli eräässä firmassa "en tässä vaiheessa kerro nimeä koska en tiedä mistä kyse on".Eli kyse Oldsin puskureista,oli kromausessa ja jälki oli kyllä hyvää mutta puskurin yhdessä kiinnityspultin reiän kohdalla kromi oli ja on irti pieneltä alueelta. Reklamoin heti asiasta ja sovittiin että kauden jälkeen toimitan puskurin takas ja tekevät sen uudestaan.Nyt puskurin vietyäni väittivät että olen kiristänyt kiinnityspulttia liikaa ja kromi tai kupari irronnut sen takia.
    Huomasin kiinnikkeitä laittaessani että siinä oli kupla!
    Kiinnikkeen pultissa on neliö pyörimisen estämiseksi ja kohouma joka on puskurin ainepaksuuden verran,eli ei voi kiristää liikaa!
    Mulla on ollut useita harrasteautoja ja monissa ollut puskureissa isoja klommoja mutta kromi on ollut aina kiinni.

    Onko jollain käynnyt vastaavaa tai muuta tietoa?
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos kromaus on onnistunut, niin kestää pultinkin puristuksen. Itsellä muistan jossain puskurissa, jossa oli epäonnistunut kromaus, oli kuplia ja lähti suikaleina kromi irti.
     
  3. Sammy1970

    Sammy1970 3rd gear

    Sitä mieltä mäkin oon,viimeisin selitys on että kuparointi siitä kohdasta ollu paksumpi ja koska kupari on pehmeempää kun teräs ja kromi niin korkkaa!! Musta ei ole mun ongelma.
    Oon ostanut ja kromauttanut monia osia ja ei ole eteen vastaavaa tullut.
    No Kiinan pojillahan ei varmaan sitä ongelmaa tuukkaan koska ei käytetä kuparikaan...
     
  4. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Muistit varmaan ottaa kuvia tuosta reklamoidusta kohdasta..?
    On huomattavasti helpompaa viedä asiaa eteenpäin
     
  5. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Joo , tuttu "ongelma ", myös täällä Kuusankoskella , vaan pitää olla tyytyväinen että edes sai puskurit Wittman: nin kuolinpesän kromaamosta pois . Wittman ei kuulemma kaikkia " kerinnyt " tehdä , joten käytti sitä "Arthuria " apuna . Wittmanin töissä ei ollut moittimista.
     

Kerro tästä muillekin!