haulla ei äkkiseltään tullut tuloksia valmiista keskustelusta... - Ei trollausta, ei spekulaatiota eikä näsäviisastelua. Vain ja ainoastaan hyvät vinkit miten joku on mahdollisesti todella näppärin konstein kiillotelu vanteita ? Mikä olis hyvä kemikaali (kolajuoma vai ihan virallinen tahna esim. )ja mikä näppärä apuväline? Vanteet on aika syvät ja useampi porras kehässä... ruosteita poistelin kiillotusaihioista jo kemiallisesti, pääosin kromit on hyvät.
No kokeillaas asiallista vastausta.Vaikka tätä aihetta kyllä käsitelty paljon,eli tällä olen mennyt.. Teräsvilla 000 karkeus ja mothers kiillotusaine,sitähän on moneen tarkoitukseen mut ei niin niin tärkeetä mikä versio..Huomaa kun kokeilee ....pääasia ettei hankaa liikaa....ja lopuksi kunnon vaha päälle.
Hiomatahna kromille. Negatiivista sana hiova=kerrospaksuus kärsii. Näin sai ainaki puskureista nätit. Syviä naarmuja niissä ei ollu, pelkästään tummuneet/himmentyneet. Merkistä en o varma, oisko ollu sonax tjsp? Jenkkien lentävällä lauseella " takes some grease elbow". Vietin nätin kesäpäivän herra karhun ja puskurien kaa ulkosalla, siinähän se meni.
no eipä tullu haeskeltua puskuri tai pelkkä kromin kiillotus aiheilla... samaa hommaa mut vanne on joteki moneen puskuriin verrattuna paskamainen työstää muutenku ihan käsin, ilmeisesti ainut vaihtoehto... täytyypä tota villaa ja tahnaa ainaki hommailla. Harmittaa että ko. klassikkovanteet oli päästetty osittain ruostuu ihan sillee et vettä seissyt huulloksen pohjalla
Keystone Raider. Olen vähä vannefriikki et jos ois ylimäärästä ni haalisin noita klassikoita hyllyyn... saman tekijän Klassicit löytyy sarjana ja Raidereita 2 kpl (toinen pari "jäljitelmiä") tuossa mainoskuvassa sopivasti molemmat mallit
Jumalauta Just viimetalvena myin omat ( Cragarin) Keystone Klassicit pois ku oli liikaa kromia omaan makuun Oli ees 15*7 ja takuset 15*8. Meikäläisen mieleen on enempi "charcoal grey" väriset peltivanteet, köyhän miehen mallit
miun Klassicit eio liian kiiltävät kun keskiöt on hopeemaalissa... ja sais olla leveemmätkin (6-7") mut ei oikeestaa ulospäin, hyvä et noissa. Suunitelmissa levittää sisääpäin takaset... nyt kun vähä OT:ta ja ET:tä harrastellaan... Raiderit on röyhkeemmällä huulella ja niistä tarkotus saada todella säihkyvät...
Het män vitulleen. Kromit on paskat, jos niissä ruosteita näkyy. Ehjä ja kunnollinen kromaus ei ruostu tippaakaan. Saa ne hetkeks siivottua, mutta ruostuu hetkessä uudelleen.
Tuota uudelleen ruostumista saa hiukan jarruteltua, kun sipaisee kromin kiillotuksen jälkeen jonkun hyvän, synteettisen sealantin pintaan. Mulla kävi Buickin puskureiden ja vanteiden kanssa just noin, vesi+alufolio käsittelyn jälkeen, että talven jälkeen oli taas täplää tarjolla. Nyt olen saanut pidettyä kromit ihan kelvollisessa 20-footer kunnossa FK1000P sealantilla. Ei tollakaan uutta synny, mutta ei tartte joka kaudelle erikseen polttaa hartiavoimia loppuun -JJ-
Vannefriikki täälläkin, nykyään haalittuna 3 sarjaa Klassikkia, 1 sarja Kustomag ja ja 1sarja Rogue...kaikki siis Keystonen tuotantoa.
Ekana kemiallinen raudan yms paskan poisto: https://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-hamber-korrosol-1-l Sitten kemiallinen ruosteenpoisto: https://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-hamber-deox-gel-1-kg Sitten koneellinen kiillotus: https://www.motonet.fi/fi/tuote/781469/Kiillotuslaikka-kartio-75x6mm https://www.motonet.fi/fi/tuote/781470/Huopakaralaikkasarja-metallin-kiillotukseen-6-osaa Ja suoja ruostetta vastaan: https://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-hamber-atom-mac-300-ml Ja lisä suojaa: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/collinite-850-473ml-metallinkiillotusvaha
noniin! mulla oli aiemmin Cragar S/S törkeellä ET:llä mut alkoi ärsyttää se varominen kaarien kanssa, kun ei viiti niin kovaks takajousitusta laittaa että siltä ois välttynyt. (lehtijousellinen koppa ehkä parempi tuon vaivan kanssa) Vaihdoin ne Cragarit pykälää miedompii Raidereihin, nehän on äkkiseltää identtiset. Klassiceja diggailin pitkää, kunnes sarja löyty sopivasti. Ovat melko kapeat mut niissä on tosi istuva ET... ja aiheeseen, käyttäjän Splitti vastaus on esimerkillinen! pitää kun kiireiltään joutaa niin etiskellä mainittuja tuotteita ja testailla. Tämähän se on internetin hyöty kun käyttäjäkokemuksilla voi sitten joku muu vähän käyttää oikopolkuja...